Gå til innhold

sablabra

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sablabra

  • Bursdag 12/29/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Ski

sablabra's Achievements

  1. Finnes det noen norske seriøse/halvseriøse ligaer til LFS S2? Vurderer å kjøpe det, men for at jeg skal gidde det vil jeg kjøre noen mer seriøse race. Tenker i hovedsak på asfalt-race, rallycross blir fort litt kjedelig... :)
  2. Detta så bra ut! :D Jeg regner med at baksetet ikke veier så voldsomt mye? Eller merker du forskjell uten baksete? Btw, må du sveise nye fester for å få på sparco-setene?
  3. Sladdeøsa var jo blitt riktig så røff nå! Et par sladdeskader gjør den bare enda røffere. :p Kjører doningen rundt i Ski eller? Har fortsatt ikke sett den noe sted...
  4. Kan du forklare de to? :???:
  5. Leit å bli frastjålet en fin volvo... :( Men jeg vet ikke hvor saklig du har vært? Du skriver: "jeg ga meg ikke og spurt han flere ganger om han er dum.". Tror du virkelig at du vil få bedre tilbud på den måten??
  6. Kommer du og beskylder 360 for å være forhjulstrekk??? :doh 400 og 800 derimot er forhjulstrekk.
  7. Hmm, har ikke sett noen svart 360 nei... Mulig jeg bare ikke er helt inni rånermiljøet på Shell og Esso :P Skal si ifra om det blir 360, tror kanskje jeg får til en garasje jeg kan skru i snart også :)
  8. ok, takk. Hvis det er styrekula så er vel de enkle å bytte? Får vel de billige også?
  9. 6 år ja, da burde du kunne det meste! :D Hvordan sjekker jeg om tannstang er gåen?
  10. Jeg kommer nok til å vente en stund med å kjøpe vil jeg tro. Tør jeg spørre hvorfor du selger den? :) Nikdev: Takk for svar, bøtteseter blir det nok uansett hvilken bil jeg kjøper ;)
  11. Ja, blir kanskje litt vanskelig når alle skal promotere sin egen "religion" :knock: Når det er sagt har jeg ikke utelukket "stor" volvo heller, jeg ser spesielt litt på 940. Den blir selvsagt dyrere i innkjøp og mest sannsynlig høyere forbruk, men hvordan blir forsikring og utgifter for deler osv. sammenlignet med en 360? Er ikke 360 rimelig å forsikre for en fersk 18-åring? :)
  12. Takk for svar! Det stemmer vel at 1,7l og 1,4l i 340 er Renault-motorer, så de skal jeg nok unngå. Ser ut som om B200E eller B200F er mest aktuelt, ettersom at jeg ikke er veldig begeistret for forgassere... Jeg lurer litt på hvor typiske rustområder er jeg? Hva annet av feil skal jeg se etter? Hvordan merker jeg lett om støtdempere, bærekuler, opphenget osv. er slitt? Typiske slitedeler som f.eks registerreim bytter jeg vel nesten uansett :) B230ft: Kan kanskje være en fordel å begrunne hvorfor jeg heller burde kjøpe en 240 eller 740? Jeg liker originale 240/740/940 også veldig godt, men det er bare et eller annet ved 360 jeg liker :p Btw, hvor dårlige/gode er kjøreegenskapene? Vet at den krenger og gynger ganske jævlig, men at vektfordelingen skal være god blant annet på grunn av at girkassa er bak?
  13. Min første post på forumet! Anyhow, sitter og vurderer en Volvo 360 eller 340. Siden disse bilene gjerne er 20 år gamle, er det mye som kan gå galt regner jeg med. Men hva skal jeg se etter av feil og mangler? Hva er gode tegn? Hvor ser jeg etter rust, typiske områder? Er bilen grei å skru på selv? Jeg tenker i all hovedsak på 2 literen innsprut med ca. 115hk. Er det en grei og forholdsvis driftsikker motor? Er forholdsvis fersk når det gjelder å skru på biler, så jeg trenger en bil hvor jeg kan skru det meste selv og hvor jeg har god deletilgang... Har hørt mye jævlig om om blant annet girkassa på grunn av den uvanlige plasseringen. Er det et stort problem? Takker for alle innspill på forhånd! Det er synd å se at det blir stadig færre og færre 360/340 på markedet nå, må kanskje skaffe meg en mens jeg enda kan :phatyo
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår