Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenge siden det har skjedd noe fra min sin side her nå, men var på Rudskogen å kjørte på vacn treffet dems 10. april, og da var jeg så heldig at jeg ødela ett dekk og raste turboen på samme dag. Brukte omtrent 5 timer på å få ut snurra som bar tegn på å ha sittet der siden 99'. Det var både slark vertikalt og veldig mye horisontalt, og akselen gikk treigt når du la press innover på den. Eneste løsninga var å kjøpe ny, 6500,- inkl. pakninger og rabatt. Jippii.

 

Sånn så den gamle ut:

 

DSC00211.JPG

DSC00209.JPG

 

Og inn med den nye:

 

 

DSC00213.JPG

 

DSC00214.JPG

 

DSC00215.JPG

 

DSC00216.JPG

 

DSC00218.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det veeeldig lenge siden jeg har lagt noe her, på tide å gjøre det!

 

Turbobytte ble en historie uten like, fikk bytta turboen, fant da sprekken i nevnte slange etterpå, fikk svidd av nokk penger på denne før det bar i 200 til Orkanger for å jobbe, på vei ned igjen begynte bilen å lage skikkelige fiselyder, og skjønte fort at det var eksosmanifoldpakninga jeg tok sjangsen på å ikke bytte. Nå måtte turboen av igjen. Når jeg skulle ha ut boltene til turboen som går igjennom manifolden, så hadde jeg maks uflaks, og to av tre bolter kilte seg fast i gjengene! Dette da fordi jeg ikke tenkte på at gjengene på de gamle boltene var slitne. Endte opp med mye frustrasjon og en tur til turbo-service igjen for å bore ut og gjenge opp på nytt. Fikk sammen dritten igjen og dro til statene i 3 uker. Når jeg kom hjem så var det tid for å kjøpe nye framdekk, men da så jeg at jeg hadde klart å kjøre i stykker felgen på innsiden sist jeg var på rudskogen, røyk på en ny smell der og fikk på nye dekk. Nå sliter jeg med at bilen kutter ved ca 4700 rpm, og ettersom jeg justerer ned trykket så kan jeg dra lengre ut før det kuttter. Kjører nå med 0,6 i trykk i påvente av at jeg finner ut av problemet. Så hvis noen har hørt om noe lignende så blir all hjelp tatt i mot med stor takk!

 

Her er noen bilder fra i dag, med nye skilter!

 

1.jpg

 

2.jpg

 

 

3.jpg

 

4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken og pen den passaten din altså.

 

Høres ut som det kan være en lekkasje ett sted, i og med at du kan dra den høyere opp på turtallet jo mindre trykk du kjører med.

Men kom det etter hvert som du kjørte bilen? Har du gått over alle slangene som du tok av når du bytta turboen? Har du sikkert gjort, men må spørre =)

 

At ikke du hoppet rett på K04 turboen når du først skulle bytte turboen da? Svir litt med en pris på 7-10 lapper for ny chiping/maping men..

 

Var det tungvint og trangt og bytte turboen? Gjengene fra turboen og til eksosen satt vel som svarte F"#¤?

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken og pen den passaten din altså.

 

Høres ut som det kan være en lekkasje ett sted, i og med at du kan dra den høyere opp på turtallet jo mindre trykk du kjører med.

Men kom det etter hvert som du kjørte bilen? Har du gått over alle slangene som du tok av når du bytta turboen? Har du sikkert gjort, men må spørre =)

 

At ikke du hoppet rett på K04 turboen når du først skulle bytte turboen da? Svir litt med en pris på 7-10 lapper for ny chiping/maping men..

 

Var det tungvint og trangt og bytte turboen? Gjengene fra turboen og til eksosen satt vel som svarte F"#¤?

 

Mvh

 

Takker, virker ikke som ddet er noen lekkasje siden jeg har brukt grafene i vag-com til å overvåke ladetrykk, turtall og åpningstiden på dysene, da så jeg at alt sammen gikk rett av når problemet kommer.

 

At jeg ikke byttet til K04 er av den simple grunn at det koster veldig mye penger, blir jo fort da 7-10 lapper på ny mapping også kosta selve turboen rundt 11k. I tilleg så blir *beomatnoegåristykkerfaktoren* ganske høyere.

Gjengene satt som faen ja, måtte knekkes av og gjenges opp på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.

Så her en update over hva som er gjort med bilen siden sist!

 

Har byttet girkulemansjett, og egentlig ikke gjort så mye mere en det siden da, hehe.

Motovasjonen har gått rimelig i bånn siden alt tullet som var med turboraset osv, så sliter jeg fortsatt med at den kutter på ca 5k rpm. Alle som har hørt om noe lignende får premie hvis de kommer med noen løsninger, hehe.

Når jeg fikk boret ut de knekte boltene i turboen hos turboservice så fikk jeg med meg noen briliante bolter som bare har gjenger også bruker man muttere på oversiden, er jo en god ide, men faktum er jo at uansett hva du prøver på så løsner muterne gang etter gang. Så tenkte jeg skulle prøve å bytte ut disse med bolter, og ja da disse sitter nå like godt som de knekte boltene gjorde, så skjebnen er vel at disse knekker også er det samma visa om igjen.

I tilleg så har dempere gått helt til helvete nå så må få byttet dette, så frister det veldig å kjøpe sett med ny forstilling og sette på denne downpipen:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/A4-PASSAT-1-8L-TURBO-STAGE-2-RACING-CLUTCH-FLYWHEEL_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a570Q7c39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem370094024956QQitemZ370094024956

 

Bye, bye katt!

 

Håper på å hente ut ca 10% til da. Er jo bra får både motor, turbo og effekt. Eneste som lider da er dette beryktede ozonlaget som jeg har hørt om. Har forøvrig byttet ut carputern min med en ny en som er litt mere stabil, riktig nokk eldgammal den å men den gjør jobben.

Har lyst til å få den helt i stand til våren igjen, og de banetreffene den byr på med forhåpentligvis litt mere hk og nytt understell. Men har akkurat investert 1,2 mill i leilighet og i tillegg så er det noen som sender brev å sier jeg skal inn i armyen i BARDUFOSS i JANUAR(!) så får se om jeg kan beholde bilen eller hva det blir til.

 

Men nå har jeg oppnådd det jeg ville, nemlig å bli trøtt nokk til å legge meg.

Natta.

 

Skal forresten selge en Golf 4 stv hvis noen er interessert, sjekk link.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2003216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk endelig rotet meg til å sette på de nye LED grøftelysa jeg har hatt liggende en stund nå. Satt inn den originale grillen i fangern igjen og kuttet hull til lampene, slik ble resultatet, ikke værst til 160kr;)

 

led1.JPG

led2.JPG

 

Ka dokk tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blank å fin er den, men kjerra gikk jo ikke som den skulle for det. Den var passelat for å si det sånn, plukka litt i dag og fant en sprekk i den slangen som går fra turbo og ned til røret som sender lufta videre.

 

ser bra ut dette her da=) men du? den slangen du nevnte, hvor går den? har turboproblemer selv ser du:P skiftet n75 ventilen, så fikk jeg tilbake trykket sånn i ny og ne, men nå har det stoppet helt.. sitter med 0,1 bar.. ikke akkurat noe å skryte av.. bilen er ikke passelat en gang, den er vm i treig, tilogmed corsa 1,2 drar fra meg i oppoverbakker.. noe som ikke er noe spesielt morsomt:P hehe

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår