Gå til innhold

Styling og anlegg Opel Astra 2002 1.7 TD stv.

Ranger emnet


sanchez1309

Anbefalte innlegg

Hei :) Vurderer åkjøpe meg ny bil, og som overskriften sier så blir det nok en opel stv. 2002 mod.

 

Spørsmålet da er rett og slett...hva finnes av styling kit til denne bilen? Har lett litt, men ikke funnet noe spesielt...vet det finnes til opel stv, men er tydligvis ikke så lett å finne.

 

Spørsmål 2...Er knaper på rattet som styrer radio/cd, men vil selvfølgelig sette inn egen spiller, da jeg har en sony dvd spiller og skjerm fra gamle bilen..men kan jeg få ordnet det sånn at ratt knappene fungerer på spilleren min? har hørt at det finnes noe overganger til pioner spillere, så det er vel sikkert noe av det samme til sony eller?

 

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg ny Sonyspiller nå på fredag, og selvfølgelig også "overgang" slik at jeg fikk beholde knappene og displayet. Alt virker veldig bra, men det er en ting som mangler. Når du hører på CD så vil ikke displayet virke skikkelig. Man ser ikke hvilken sang som spilles, men det bryr ikke meg, displayet på spilleren er såpass stort at det går bra alikevel. Velkjent problem at displayet ikke er helt samarbeidsvillig når CD avspilles. Har ennå ikke prøvd med mp3-filer igjennom USB-inngangen i spilleren, men virker sikkert ikke det heller. Lyden ble mye bedre selv med originale høytalere. Må vel skifte ut disse snart også. Overgangen kostet 1295,- hos Bilradiospesialisten. Vel verdt pengene synes jeg.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som jeg må koste på meg en aånn "overgang" da, selv om jeg ikke akkurat likte prisen på den...Ellers når det gjelder å montere inn ny spiller har jeg hørt at det er litt komplisert å få ut den gamle spilleren, og satt inn den nye..stemmer dette, og er det i tilfellet noen triks? Får bilen neste lørdag, så jeg begynner å bli spent :) Noen som har noe erfaring med 1,7 TD til opel? Er det i det hele tatt noe tess? (skjønner at det ikke er noen racerbil, men liker jo at det flytter seg litt..)

 

Hva heter forresten denne overgangen? Må da være mulig å få tak i noe brukt til en litt billigere penge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen triks å få ut spilleren:

 

* Skru ut de fire skruene foran på originalspilleren. (Torx eller Umbraco, husker ikke i farta).

 

* I hanskerommet burde det ligge to u-formede stenger som du putter inn i hullene der skruene var. Dette løser ut hakene som holder spilleren fast i ramma og du kan nå dra spilleren ut.

 

* En metallramme står igjen, og i bakparten på denne er pluggene klipset fast. En skrue holder rammen i midten bakerst. Løsne denne, dra ut ramma og løsne pluggene.

 

* Hiv inn ny spiller.

 

 

 

Ellers så er det ganske mange spillere som støtter knappene på rattet og ikke så mange som støtter displayet i midtkonsollen.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter forresten denne overgangen? Må da være mulig å få tak i noe brukt til en litt billigere penge...

 

 

Om du får tak i en brukt, er ikke godt å vite, men her en link til en side hvor du får kjøpt den utenfor f.eks. Bilradiospesialisten:

 

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1402

 

Det finnes 2 forskjellige typer som passer til Sony spillere. Hvilken du skal ha, kommer an på hvilken spiller som står i originalt i din Opel. Men en måte du kan sjekke om spilleren din støtter dette systemet, er å se bak på spilleren. Du skal ha en rund inngang som ser nesten ut som s-video-inngang, og like ved denne skal det vare en minijackplugg-inngang(3,5mm). Har du dette på spilleren din, vil denne overgangen passe din spiller. Du ser ledningene nederst på bilde i linken.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei lurer på en ting, jeg har fått rotet meg til å kjøpe en opel nå :)

 

Det ble en opel astra 1,7TDI STV 2002 modell.

Det jeg lurer på er...hvordan type astra er det? Noen steder står det opel astra g, andre steder opel astra h osv, lurer på hva min er, har lett litt, men ikke funnet ut noe.

 

Tenkte jeg skulle finne noe styling, og da må man jo nesten vite sånt...

 

noen som ka nhjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har nettopp handlet meg ny front fra norvatio.no =) Klaget litt på det dårlige utvalget han hadde på styling til stv. Han tok dette til etteretning, og holder på å lete opp flere produsenter/leverandører. Verdt en kikk =)

 

Han sier det er vanskelig å finne tak i styling til stv...Som regel er det meste man finner av styling til astra, til coupè og sedan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Har du satt en VAG-motor i Opelen din? Det er bare VAG som lager TDI-motorer. Jeg tror Opel kaller sine dieseler CDTI, eller noe sånn.

 

Tror det er orginal motor i den, men det står ihvertfall TDI på selve bilen, og i papirene...har ikke akkurat peiling på dette jeg.

 

Men hvis du finner ut av det så er det morro å vite...:)

 

Har blitt dårlig med styling enda, gikk litt fort med motorsykkelen tidligere i sommer, så skal ikke kjøre bil eller sykkel igjen før i slutten av september...Ble ett lite innhugg i lommeboka mi for å si det sånn...

 

9000 kroner jeg heller skulle ha brukt på bil...men det blir staten som trekker det lengste strået gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår