Gå til innhold

Hvordan er det å mekke på en gammel E


stepside

Anbefalte innlegg

Asså, heh..

Jeg har skrudd MYE w124, blandt annet bygd om min fra automat til manuell.

Hvis du har hydrauliske dempere bak - og kan få taki brukte vanlige dempere, så RIV all hydrulikk driten av, skaper mer problemer en nytte når det er så gammelt.

Mercedes har IKKE billige deler, ferdig snakka.

Mercedes er heller ikke noe drøm å skru på, det er ikke det at det er vanskelig å forstå, det er det at det er kjedelig, deprimerenes og knotete. så, kan være no realt dritt å skru på, men det fungerer bra!;D

Sånn utenom det er w124 er Nydelig bil<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså, heh..

Jeg har skrudd MYE w124, blandt annet bygd om min fra automat til manuell.

Hvis du har hydrauliske dempere bak - og kan få taki brukte vanlige dempere, så RIV all hydrulikk driten av, skaper mer problemer en nytte når det er så gammelt.

Mercedes har IKKE billige deler, ferdig snakka.

Mercedes er heller ikke noe drøm å skru på, det er ikke det at det er vanskelig å forstå, det er det at det er kjedelig, deprimerenes og knotete. så, kan være no realt dritt å skru på, men det fungerer bra!;D

Sånn utenom det er w124 er Nydelig bil<3

 

 

Hydrauliske demperene er deilige. Punktum.

 

Prøv å skru shitroeng du. Får du ett annet syn på MB. (hvorfor bygge om fra automat til rørepinne?)

Har skrudd mye rart, men MB 124 er vel kanskje den ALLER beste jeg har vært borti. Det meste er gjennomtenkt og fornuftig med tanke på muligheter for utskiftinger og reparasjoner.

 

Som sagt, prøv å skru shitroeng bx, cx, xm, whatever.

 

Og det ER rimelige deler om du handler på riktige steder. ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrauliske demperene er deilige. Punktum.

 

Prøv å skru shitroeng du. Får du ett annet syn på MB. (hvorfor bygge om fra automat til rørepinne?)

Har skrudd mye rart, men MB 124 er vel kanskje den ALLER beste jeg har vært borti. Det meste er gjennomtenkt og fornuftig med tanke på muligheter for utskiftinger og reparasjoner.

 

Som sagt, prøv å skru shitroeng bx, cx, xm, whatever.

 

Og det ER rimelige deler om du handler på riktige steder. ;)

 

støtter denne...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på soltaket var det en del jobb ja..knekte fester og vaier som hoppet av og motor var ryki..hehe..hva er galt med din?

 

 

antar at det var meg du skreiv til :P

 

Høres ut som det samma som har skjedd med min, gitt..

hvor lang tid brukte du på å reparere det? =|

 

Høres forresten ut som om det er mange folk med god peil på w124 her, har lagt ut en tråd på ''teknisk'' som jeg gjerne vil ha flere synspunkter/meninger om, tør ikke legge ut tråden her også, vet ikke om det er lov..=/

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrauliske demperene er deilige. Punktum.

 

Prøv å skru shitroeng du. Får du ett annet syn på MB. (hvorfor bygge om fra automat til rørepinne?)

Har skrudd mye rart, men MB 124 er vel kanskje den ALLER beste jeg har vært borti. Det meste er gjennomtenkt og fornuftig med tanke på muligheter for utskiftinger og reparasjoner.

 

Som sagt, prøv å skru shitroeng bx, cx, xm, whatever.

 

Og det ER rimelige deler om du handler på riktige steder. ;)

 

 

De er deilige så lenge de fungerer ja...

jeg Elsker Mercedes, men jeg sier det som jeg mener - Det er ikke "gøy" å skru på de, sier ikke at de er JÆVLIGE å skru på, men er mye som er veldig mye bedre å skru på, men selvfølgelig mye også som er værre.

Ja, har skrudd mye "shitroen" også - men det går jo ikke under kategorien bil engang.. kan ikke sammenligne en MB og en Citroen..!

Med tanke på utskiftninger? det er mye annet som er mye bedre en MB der:

 

-Volvo

-Toyota

-Mazda

-Honda

 

Selv om jeg ikke liker disse merkene så godt.

Billige deler, NEI!

Kan godt hende du finner billige bærerkuler på Autoutstyr,

men når du kommer til nålelager, bærearmer, div. stag, Drivaksler, spindler, diff. osv

Så blir det fort dyrt, en Drivaksel koster 5000kr på mekonomen.

Mye av dette får du jo kjøpt brukt, er det jeg gjør - jobba på Grøstad før (opphugger og bilverksted).

så jeg plages ikke så veldig, men veit mange fort kan gjøre det!

 

 

Grunn til at jeg byggde om fra automat til manuell, var av den enkle grunn at automatkassene ikke tålte kjøringa mi;p

Og at jeg ville ha clutch og følelse av bilen.

Er ikke alltid jeg cruiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er billig? Hvor lang er en fisk?

 

Slitedeler vil jeg fremdeles påstå er billig til MB.

Bremser kosta like mye til Shitroeng BX'en jeg hadde som det kosta til 300TE'n min.

Hjullager til 124 koster bare noen hundrelapper (handler man på riktig sted) Foringer koster littegrann, men varer jo 2-300000 km de fleste av dem.

Sjekk prisen på deler til forstilling på VW/Audi fra rundt år 2000. Må byttes minst hver 30-40000 km.

 

At volvo har billige deler er greit nok, men sammenlign komforten i en 240 med en W124 i ålreit stand..

 

Bremserør og slanger er jo dusinvare, man bruker jo akkurat det samme opplegget som på andre bilmerker. (kobberrør og lager egne flenser/koblinger)

 

Nei, påstandene om at det er sååå dyre deler til MB 124-serien henger rett og slett sammen med at man handler på feil sted, ikke noe annet.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår