vagi1 Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Hei Ser etter ett powerfilter (innsatsfilter) til min Golf 3 1.6L 101bhp 96 mod. Noen butikk i Drammens området som har noe sånt ? Vet de har på brakes.no i Oslo, men er litt langt å kjøre. takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Mekonomen har, men er jo like dyrt som et konfilter da. Og det er jo MYE bedre lyd:) K&N filter får du på kollevold.no Adapter til LMM på raceland.no Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagi1 Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Hei har tenkt litt på konfilter, men har lurt på hvordan jeg skal montere det.. Skal jeg fjerne hele luftboksen ? hva gjør jeg med luftmåleren da ? og i bunnen av luftboksen har jeg ett rør som går ut i motorrommet med ett spjelp foran, hva er det til? kan det fjernes ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Hele boksen kan fjernes, ja (med mindre det er noe spesielt om man har LMM). Jeg har bare fjerna øverste del på min så bunnen med det spjeldet du nevner ligger igjen hos meg. Som Burny nevnte, du må nok ha et adapter til LMMen. Det spjeldet er vel noe som avgjør om det kommer varm eller kald luft til filteret? Den ene utgangen går ut til skjermen hvor den henter kald luft mens den andre utgangen går inn i motoren hvor det er litt mer temperert luft (tipper nå men). Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Nei nei, den adaptertplata skrus rett på LMM, og fester filteret på der igjen. Fjerner bare org. luftfilterboksen. Sånn som jeg har gjort på min, kjørt med det i 5mnd nå og det funker helt fint. GROM lyd også:D Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansfa Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Går disse gjennom eu-kontrollen uten problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Går disse gjennom eu-kontrollen uten problem? Det vet jeg ikke, vil tro det.. Hvis ikke tar det kun 4 minutter og 32 sekunder og bytte til orginalt igjen:) Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Så lenge standstøy ikke overgår det som er oppgitt i vognkort, så skulle det ikke være noe problem tror jeg.. Målte støyen på min på Biltilsynet og da var jeg under det vognkortet oppgav, men det var muligens før jeg monterte filteret, så bare med Votex-eksos.. Har uansett kommet gjennom EU-kontroll med filteret montert.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagi1 Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Takker for gode svar her... Skal nå dra en tur til uka og kjøpe powerfilter og montere det. Dere hører fra meg mvh Vagi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Det vet jeg ikke, vil tro det.. Hvis ikke tar det kun 4 minutter og 32 sekunder og bytte til orginalt igjen:) I så fall gjøres det med en hånd på ryggen :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg