Gå til innhold

hansfa

Bruker
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hansfa

  • Bursdag 12/28/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    RAV4 2,0 D4D
  • Biltype (eks Audi)
    TOYOTA
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Yrke eller sivil status
    systemmekaniker på Bell 412
  • Motor (eks 1.6)
    2,0
  • Fylke
    troms

Contact Methods

  • Bosted
    Kvaløysletta

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

hansfa's Achievements

  1. Hei! Har en RAV4 2005-mod D4D som jeg ønsker å chippe. Er det noen her som vet om det er forskjell mellom TTE-chippen (som er godkjent av Toyoyta) og andre u-originale chipper? TTE-chippen er jo en god del dyrere, og jeg lurer på om det er verdt det!
  2. min 8v bruker mellom 0,6 og 0,7 på mila. Helt ordinær blanda kjøring...
  3. NBS selger ikke slike nei, er ikke så bortreist at jeg ikke har sjekket der jeg har hentet bildet fra! Men bsbildeler hadde, så mange takk...
  4. Noen som vet hvor de selger slike luftinntak som de blåe der nede i fangeren?
  5. Her om dagen låste den høyre bakre bremsecalipteren seg (venter bare på at den venstre skal gjøre det samme etter hvert) og da ble det godt og varmt og røykfullt bake på høyresiden! Etter hvert skal jeg bytte begge calipterne,men bilen er ikke så mye prioritert for tiden. I går skrudde jeg opp/av caliptern og pusset vekk rust og dritt, og smurte opp stempelet. Da det er hull i gummien :spin rundt stempelet er jeg usikker på hvor lengen dette vil vare, men det holder nå en liten stund.
  6. Det er mulig å feilsøke med en vag-com ja, men verkstedene tar seg gjerne litt for godt betalt for en så liten jobb. Møller her på Bardufoss skulle ha 450 kr. for å gjøre det for meg; så jeg bestilte heller en egen fra qxl:D
  7. I dag mens jeg var ute og kjørte, kjente jeg plutselig en sviddlukt da jeg kjørte ut av en rundkjøring, og tenkte da at det var den gamle sunny`n som lå foran meg. Da jeg stoppa så jeg at det kom røyk ut av den høyre hjulbuen bak og fant fort ut at det var bremsecalipteren som hadde låst seg; dette er jo forsåvidt et kjent VAG-problem (en kompis med A4 98-mod hadde samme problemet). Men med en hammer og litt 556 løsnet den slik at jeg kom meg hjem igjen. Må bytte calipterne bak da de er veldig rustne og stygge (og nå faste). Mitt sp.mål er om noen her inne har prøvd golf 4 caliptere på golf 3? Det var en som sa at disse passet over, bare at man måtte snu dem opp ned.
  8. Er det noen som vet hvem som selger denne bilen: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1543984 Golf 3 med ESP, cruisecontrol og ryggesensor? Høres suspekt ut!
  9. hansfa

    Elektrisk feil.

    Jeg har bytta den brytern nylig, se egen tråd; http://www.bilforumet.no/golf-iii/164858-elektrisk-feil.html Der finner du pris, hva du trenger av verktøy og hvordan du gjør det. Dersom noe er uklart er det bare å spørre:)
  10. hansfa

    tåkelys

    Det skal være nok å koble plussen til tåkelysa på den gule/gråe ledninga og minusen til jord i den samme kontakten som ligger over radiatoren. Jeg gjorde dette på min bil og det funka utmerket:)
  11. Jeg hadde det problemet med min da jeg kjøpte den; den hoppa ut av gir når jeg rygga, men siden jeg kjøpte den hos forhandler klaga jeg og han satte den på verksted. De skulle bestille nye deler til reversen, men det ble tydeligvis billigere og raskere å få helt ny girkasse, og jeg sa ikke akkurat nei takk til det:D
  12. For en stund tilbake sluttet plutselig cd-spilleren å funke når jeg startet bilen, i tillegg til at "summeren" begynte å hyle uansett bare jeg åpnet dørene (se egen tråd for grundigere feilbeskrivelse: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164858). Det viste seg å være tenningsbryteren som var gåen. Fremgangsmåte for å bytte tenningsbryter: Det første man gjør er å koble fra batteriet pga. at airbagen ikke skal løse seg ut. Deretter er det to unbracoskruer bak på rattet som må løsnes for at airbagen skal komme ut. OBS!: vær forsiktig med airbagen da statisk elektrisitet kan utløse den. Koble løs airbagen på baksiden og legg den bort (dekslet bakom rattet må også bort). Deretter løsner man den store muttra i midten av rattet (24 mm pipe) og drar rattet mot seg. Så er det tre små skruer man må løsne for å få løs vindusviskerhendelen og festet + lyshendelen. Husk å koble fra alle kontaktene som sitter på hendlene. Nå må man ha en ters ("tæsj") for å få ut den hylsa som ligger rundt rattstammen, husk å mål hvor langt inn denne sitter da den må stå på samme plass når man monterer dette igjen. Etter man har fått dratt av den hylsa tar man bare ut fjæra og snart brakketten til tenningslåsen. Før man kan dra den ut må man ha ei sveisetang eller annet egnet verktøy for å få løs den knekkbolten som står montert på venstsida (denne knekker under montering slik at det ikke skal være mulig å stjele bilen i etterkant da det ikke er spor i skruen). når du har fått den løs er det bare å dra ut hele brakketten. Tenningsbryteren er kun festa med en liten skrue slik at den er det bare å bytte ut i full fart. Når du skal begynne å montere dette igjen setter du det på i motsatt rekkefølge, men husk å sett inn den knekkbolten slik at brakketten ikke kommer for langt bak. Hylsa rundt rattstammen skal tilbake på samme plass og da setter man den på og skrur på plass muttra som holder rattet. (her kan det være greit å få en kompis til å holde rattet mens du skrur) Ta av rattet igjen og mål at hylsa sitter der den skal. Sett så på alle hendlene og koble til alle kontaktene og sett på rattet igjen. Ikke skru det til for hardt. Monter airbagen med stor forsiktighet. Batteriet kobles til helt til slutt. Når alt nå er kommet på plass er det spennende å se om rattet står riktig i forhold til hjula. Ta en liten kjøretur og se om rattet står riktig, hvis ikke er det bare å demontere igjen og sette rattet riktig:D Nå kommer aribaglampa til å lyse konstant, og for å få den til å slutte trenger du noen som har en vagcom og låne deg:)
  13. Hadde en feil med tenningsbryteren, men det er fiksa nå:D Se egen tråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164858
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår