Gå til innhold

ok bil til 40.000 inkl omreg med abs?

Ranger emnet


Mpett

Anbefalte innlegg

Sjekker modeller for noen, og eneste punktene er at den skal koste 40.000 inkl omreg.

 

Det bør være med abs og driftsikker.

 

har sett litt på omega, var gode å kjøre men det var en del år siden en har prøvd dem. kanskje dyr service.

 

andre modeller en har sett på , men uten erfaring

 

Mitsubishi Galant GLI 93-94 mod

Mitsubishi Lancer GLI 97 mod, disse har vel airbag

 

Hyundai Accent 1.3, får nyere bil og lavere km, men er usikker på den

 

Saab 900 95-96 mod kommer vel immom 40000kr hvis en er heldig. Fin vinterbil, men er usikker på hvordan de i dette prisleiet er.

 

96-97 Volkswagen Golf 1.8 GL \passat

 

som en ser er utvalget stort, og vil helst snevre inn noen modeller før en begynne å lete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kødd og ødelegge tråden din, men abs på så rimelige biler fungerer som oftest mot sin hensikt og er etter min mening og erfaring direkte farlige.. de hugger inn alt for raskt og forlenger bremselengden atskillig mye. Værste abs'en jeg har opplevd var i en litt eldre civic.. grusomt

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer uenig. ABS`en i Poloen min hindret meg i å brase rett inn i en kø i vinter. Var plutselig nærmest speilblank is, og hadde jeg ikke hatt ABS hadde jeg laget kjedekollisjon.

 

Forresten, Polo er intet dumt valg :) Ikke den største bilen, men god plass til fire voksne (overraskende god plass i baksetet!). Ikke stor bagasjeplass, men holder for meg og min samboer.

Lite feil er det på den også. De som har kommet på min bil er egentlig bagatellmessige, og jeg planlegger ikke å reparere dem før jeg skal selge bilen. Billig forsikring, lavt forbruk, lite feil, 30% sikrere enn gjennomsnittet i sin klasse (ABS, stålbjelker etc).

 

Du bør i det minste tenke deg om før du kjøper en stor mellomklassebil som eksempelvis Omega. Vit at du trenger plassen, og vit at det mest sansynlig blir dyrere å holde den enn en liten bil :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer uenig. ABS`en i Poloen min hindret meg i å brase rett inn i en kø i vinter. Var plutselig nærmest speilblank is, og hadde jeg ikke hatt ABS hadde jeg laget kjedekollisjon.

 

dessverre har jeg ikke fått prøvd polo så uttaler meg litt på tynt grunnlag, men er vel hver sin kjørestil også.. personlig liker jeg ikke abs før det dukker opp på dyre sportslige biler ;)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Uansett, det viktigste i mine øyne er nye og gode vinterdekk. Det kan utgøre forskjellen mellom krasj og ikke krasj. Og når fire nye dekk kostet 1800,- ferdig lagt på bilen syntes jeg Poloen fortjente nye dekk i vinter :)

 

Egentlig synes jeg ABS`en slo inn raskere på 9-5`en, men det har nok med vekten (nesten 1600kg) og dårligere dekk å gjøre.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å luke ut modeller\merker, selv om det egentlig ikke var viktig i starten...

 

polo blir vel i minste laget

 

noen borte er volvo,saab,audi,ford.

 

Merker som er i søkelyset, rangert.

 

vectra 96-97 mod. Ser ok ut, med bra interiør. kanskje vanskelig å finne et bra eksemplar til prisen.

 

renault megane 96-97 mod virker som disse er velutstyrte med elektriske vinduer etc

 

opel astra 97 mod stasj eller annet. Lav pris, og mange av dem til salgs.

 

lancer 97 mod, eller carisma

 

bare en tilslutt sitter igjen med 2-3 modeller, så spiller det mindre rolle hvis en kommer over et bra eksemplar

 

Er vant til bil uten abs, med piggfrie vinterdekk. På det glatteste trenger en ikke varmeapparat, en blir varm nok uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår