Gå til innhold

Vis oss ditt motorrom!!

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Naila: brukt halve lønninga på bøyde rør og slangeklemmer eller? Hvorfor har du ikke rette rør og bare noen få silikon-bøyer? (smo kristian S f.eks) :)

Respekterer det selvsagt hvis du synes det er fint sånn, en lurer på hvorfor alle bøyene og slangeklemmene osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har Du handlet rør da Kristian?

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

 

Det er 2.5" rustfritt eksos rør fra Torshov bilrekvisita.

 

Var innom der i forrige uke og så at de hadde begynt å selge silikon bend og kraftige slangeklemmer. De så helt greie ut + at det var billigere enn Samco bend og klemmer fra Tess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naila: brukt halve lønninga på bøyde rør og slangeklemmer eller? Hvorfor har du ikke rette rør og bare noen få silikon-bøyer? (smo kristian S f.eks) :)

Respekterer det selvsagt hvis du synes det er fint sånn, en lurer på hvorfor alle bøyene og slangeklemmene osv..

 

Grunnen til at jeg ikke har rette rør er fordi jeg har en betydelig større Intercooler en det han har + at jeg har uttak øverst på coolern.

 

Derfor er det ikke mulig å ha rette rør, må ha med vinkler på da. Ergo jeg valgte å bruke silikon slanger, siden jeg ikke hadde tilgang på sveiseappart.

 

Har også egen rørdel som er tilpassa dumpen, så måtte ha ekstra silikon der også. Bedre det enn å sveise, for da kan jeg fjerne selve rørbiten med dump, og erstatte med vanlig rørbit om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må ha masse bøyer også? Jeg har original 940 cooler med uttak oppe (altså, ikke den fra AC-modellen).

 

 

Nei. Hadde også 940 cooler m uttak oppe før.

 

Der er det 90graders bøy som er skikkelig lang fra turbo til trykkrør, slik at det ikke blir no vinkel. Så har du de orginale volvo slanga er det ikke no problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut som om det skal gå bruke rette rør med stor IC som har uttak i toppen spør du meg:

 

Bilde043.jpg

 

Har ikke sport deg jeg?

 

Det der er hverken samma dim på rør, slanger, turbo eller intercooler som jeg har!

 

 

Er ikke en standard mal på hvordan man skal bygge intercooler og trykkrør på en 240 vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sport deg jeg?

 

Det der er hverken samma dim på rør, slanger, turbo eller intercooler som jeg har!

 

 

Er ikke en standard mal på hvordan man skal bygge intercooler og trykkrør på en 240 vettu.

 

Vet det veldig godt.. Men ville trudd det hadde vært lettere å gjøre om innsuget til turbo'n istede for trykk røra.. Har ikke noe imot åssen du har gjort det jeg. Bare litt konstruktiv kritikk.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tørr dere å kjøre uten deksel foran reggreima?

Er ikke store steinen som skal til der før det er gjort skade for utrolig mange penger. Det org hjulet ser jo ikke akkurat pent ut heller.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke helt på dem som kjører uten deksel i det heletatt.. Men dem som kjøper et justerbart kamdrev å lager et rundt hull akkurat der kamdrevet er skjønner jeg noe bedre.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår