Espen the man Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Ok, litt ny bildupdate etter at jeg fjerna mer dødvekt. Eneste delen jeg nå ser igjen på bilen utenom et par skruer som ikke holder noe er egentlig bare den gamle bensinpumpe holdern. Den er dratt over gjengene og må tvangsfjernes. Bilder etter fjerning av saker og ting: - Motoren motivasjonsbilde: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Da var bruksbilen solgt og forberedelsene til lakkering startet. Det som skal gjøres fremover er: - Matte ned utsiden og rette de ujevnhetene jeg finner. Men med tanke på at bilen ikke har noe som helst rust på utsiden eller steinsprut (som jeg har funnet end) så blir det så godt som bare matting som skal gjøre. - Sveise igjen vindusvisker bak og radioantenne på taket. - Sandblåse motorrom. - Sandblåse innvendig. - Rense av alt av tecyl behandling under. - Sandblåse bort eventuelle rester. - Sende diverse deler (bla. annet understell osv) til pulverlakkering. - Lakkere bilen under (Kanskje i hvit, på tross av at selve bilen blir svart?) - Montere de pulverlakkerte delen på undersiden av bilen så den kommer på hjul. - Sende bilen til lakkereren for lakking av utsiden, innside og motorrom. Før alt dette skjer må jeg også finne ut hva jeg gjør med hull til bur og annet "ekstrautstyr". Noen som vet hva kravene er til montering av bensintank i bagasjen? I såfall MÅ den sveises innenfor en brannvegg om den er godkjent å kunne være i bagasjen. Tenkte sånn fuel cell som skal ligge i reservehjulsbrønnen. Er det noe forskjell på dette når den kommer til banebruk og gatebruk? Den vil jo mest sansynlig bli brukt til begge deler. ___________________________________________________________ Dagens arbeid: Matta ned det meste av bilen, skal ta en runde til og gå ekstra godt over de flekkene som var blanke etter at jeg vaska bort støvvannet fra våtpussinga: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singh_Supreme Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 ouuu..flink du er espen:D nå kan du glede deg.. vi skal ta ut motor og alt og gjøre klar til lakk når den kommer tilbake:D altså lupon:D Siter 2006 Bmw E91 Gangster BITCH! 1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt- 1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt- 1994Vw Corrado G60 -Vraka- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 ouuu..flink du er espen:D nå kan du glede deg.. vi skal ta ut motor og alt og gjøre klar til lakk når den kommer tilbake:D altså lupon:D "Gleder" meg allerede! ;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 bump.. skjer det noe mere med bilen eller? Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 bump..skjer det noe mere med bilen eller? Det skjer hele tiden masse, men syntes tilbakemeldingene her er mye mindre enn på ford forumet så har glemt dere bort litt. Beklager! Skal ta en liten oppdatering nå jeg! ___________________________________________________________ Starten av desember: Da har jeg litt bilder fra litt sveising av hull og rust på gulvet! Alt som er sveisa er ikke rust, bare 2 av stedene er det men tok en del hull osv som bare vil være upraktiske nå som asfalt mattene er ute. __________________________________________________________ Slutten av desember: Jobba litt igjen idag! Sveisa igjen en del hull som ble etter slipinga, sveisa sammen det siste av chassie stativet, sveisa igjen tanklokk, vindusvisker bak og antenna på taket! Bilder!!: Tetting av hull: Stativ forran ferdig men ikke montert: Tanklokk sveisa: Visker bak sveisa: Chassie stativ bak montert: _______________________________________________________ Nå for noen dager siden: Dagens oppdatering! Gikk med mye tid til å rigge opp og maskere alle pressenningene for å prøve å holde sanda på et sted så jeg slipper et verksted fult av sand. Men fikk såvidt starta på blåsinga, tror nok jeg trenger litt grovere sand men. Bilder!!: Maskert de fleste vinduene: - Alle vinduer maskert: - Pressenning under for å fange sanda som detter gjennom: - Liten flekk som jeg rakk å blåse: Regner med at det blir MYE sandblåsing fremover. Vi får se hva jeg får tid til. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Annet enn det så har jeg bestemt meg for å søm-sveise hele chassiet. Har fjerna det meste av lakken i bagasjen på gulvet. Resvervehjulsbrønnen skal fjernes og byttes ut med en litt mer firkanta brønn til fordel for fuelcell og batteri som jeg skal få putta nedi der. Kunne bare laget et gulv og lagt alt oppå der, men å senke det ned i en kasse gir lavere tyngdepunkt og ser penere ut når man ser fra innsiden. Har fjerna en del tectyl under, men mer skal fjernes så fort den står på siden i chassie stativet som er på noen av bildene, så skal jeg lakkere den under selv. Har bestemt meg for å lakkere bilen hvit under og sort ellers. Fuelcell og bensinpumpe er bestilt fra Amerika for et par uker siden, håper den er her snart. Kommer ikke på så mye mer i farta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Henta pakke fra Summit racing idag! :) Julaften tid. ;) : Bensinpumpe: - Bensintank: - Festebraketter til tanken: - Bilde av alle 3 tinga: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Var en tur ute og la fra meg delene, men klarte ikke la være og jobbe litt også! Så endte med at jeg testa den nye kompressoren, mye bedre enn den gamle. Mye bedre å jobbe med, holdt bra på trykket selv om jeg brukte hele tiden på høy bar. Resultat av litt blåsing på gulvet bak føreren og litt rundt der brekket skal være osv.: Ganske lett å se hvor det er blåst!:P Satser på å bli ferdig med den delen innen neste helg.. Så er det klart for å gjøre det siste av sveising osv som må gjøres på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Ser bra ut. skal du ha bensintanken bak ?? skal du lage en brann vegg da? eller? Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReidarP Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Du måfor all del ikke "glemme" oss ;) Vi sitter her å leser vi :D Kanskje vi bør ta en skjerpings på tilbakemeldinger :D:D Bilen blir kjempeflott! Virker ganske gjennomført da :) Husker ikke om det sto noe om det men, hva var ønsketallet på HK? Keep up the good work :D Siter [x]91' Opel Vectra 4x4 [x]87' Opel Kadett Gsi [x]90' Opel Vectra [x]89' Opel Vectra 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Ser bra ut. skal du ha bensintanken bak ?? skal du lage en brann vegg da? eller? Har vel nevnt det tidligere. Men samma det, forklarer på nytt. :P Kutter ut den gamle reservhjulbrønnen og lager en ny litt større og firkanta. Så putter jeg tank og batteri nedi der og lager et lufttett lokk. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Du måfor all del ikke "glemme" oss ;) Vi sitter her å leser vi :D Kanskje vi bør ta en skjerpings på tilbakemeldinger :D:D Bilen blir kjempeflott! Virker ganske gjennomført da :) Husker ikke om det sto noe om det men, hva var ønsketallet på HK? Keep up the good work :D Mye folk som leser her men er koselig med tilbakemeldinger også. :) Bra du liker prosjektet. :D Er fornøyd med alt over 200. Men folk som gjetter som har kjørt med lignende oppsett ser ut til å tippe alt mellom 230 og 280. Så blir spennende og benke den. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Og, siden folk var flink på tilbakemeldingene idag så gidder jeg å legge ut dagens arbeid her også. hehe.. __________________________________________ Mer blåsing! Bilder taler for seg selv. :P Gulv og "gulvstolpe" - "Tunellen" - Hullet til girstanga: - Kaos? Mye å rydde opp etterpå?:o Mer blir gjort i morgen. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 rått rått du bygger den rsen jeg drømte om og bygge når jeg hadde min for noen år siden eller 6 år siden.har ikke tenkt til og bytte til z-tech eller hvordan det skrives. i 2 liter og dra ut litt mer hester??hehehvordab understell har du tenkt til og ha?noen spess planer med felger og slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg