Gå til innhold

Min Audi 100 Quattro 89`

Ranger emnet


Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

terion: har alle 200 hjulbuer?? tror nok det er et krav får å få plass til sånne felger som jeg har ivertfall. får såvidt fingern mellom gummien å hjulbuen nå, og det er ca 1,5 - 2cm klaring fra gummien og til innsida av hjulhuse! gratis med kjøpet foresten, er det quattro?

 

edit: fa*n det står jo i signaturen din.. hehe.. Quattro å turbo = vinterbil nr 1!! sleppa en bilhenger med en volvo 740 oppå på blankis i vinter.. 18 mil, gikk som fa*n! :win

 

stiffmast: blir nok ombyggd til v8 front etterhvert, med bakdørene og hjulbuene bak så klart. men har jo å lyst på en v8 motor å automat! deilig å kruse rundt med.. har kjøpt en orginal v8 har det ikke vert får prisen.. :hide

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdørene og hjulbuen må man ha. Sant, prisen på de bilene er helt sjuke. I tyskland koster de 8-10000, skal du ha dem til norge blir man blakk med engang!

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. synes det er greit å få dekkene innom hjulbuen, samt ha litt styring.. vil tru det er tungt å ratte 265 dekk..!

 

225-35 foran å 265-30 bak er i mine øyne stort nok.

 

Åja, du er av den typen ja :P

 

Skal ha mellom 9,5 og 10,5 brede felger med 225 dekk på min. Må ha masse strekk :P

 

Men uansett ble bilen din fet ;)

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

hvor mye kan jeg få får en S6 96mod 2,2 20v turbomotor som er færdig ombygget får å passe i en 100 / 200??

 

Noen som vet?

 

Har aldri sett en annonse hvor motoren er færdig ombygget..!

 

NB NB NB NB NB NB NB NB

 

Dette er IKKE en salgstråd! Når motoren er klar får salg kommer den på Kjøp og salg delen, motoren står fremdeles i bilen min....

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren trenger ikke akkurat ombygg for å passe nedi. Den passer rett i bilen på girkasse osv.. Eneste er diverse slanger osv til servo, vann osv som må gjøres om.. Men selge motoren trengeri kke ombygg. Så du kan nok få 15-18000 for motoren.

LEdningsnettet trenger jo da litt klipp og lim for å passe..

 

Pustehjep på V8'n blir bra. Men automatkassa tåler det ikke. Så da får du litt jobb der også.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren trenger ikke akkurat ombygg for å passe nedi. Den passer rett i bilen på girkasse osv.. Eneste er diverse slanger osv til servo, vann osv som må gjøres om.. Men selge motoren trengeri kke ombygg. Så du kan nok få 15-18000 for motoren.

LEdningsnettet trenger jo da litt klipp og lim for å passe..

 

Pustehjep på V8'n blir bra. Men automatkassa tåler det ikke. Så da får du litt jobb der også.

 

Måtte kappe å sveise om vannrail og skaffe nytt innsug..

bytta reimhjul får å bruke 100 dynamo og servopumpe.. Det innsuget er vist ganske vanskelig å skaffe å ES tuning (lokkal audisjappe) mente jeg må ut med 2 til 3000,- får et slik innsug..

 

 

har hørt at den automatkassen ikke er helt topp ja, hvordan vil ei kasse fra nyere s4/s6 v8 passe?

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, det er litt modifikasjoner som må til.. Men du må ikke bytte innsug.. Så du får ikke mer for motoren enn andre "vanlige" gjør..

 

Det vil gå, men du må ha mellomaksel, diff, kasse, svinghjul, giroverføring, pedalsett.. Og det er ikke akkurat mest av V8 med manuell..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, det er litt modifikasjoner som må til.. Men du må ikke bytte innsug.. Så du får ikke mer for motoren enn andre "vanlige" gjør..

 

Det vil gå, men du må ha mellomaksel, diff, kasse, svinghjul, giroverføring, pedalsett.. Og det er ikke akkurat mest av V8 med manuell..

 

hva gjør du med radiatoren hvis du ikke bytter innsug? gasspjeldet pekker jo rett inni den!

 

 

Vil helst ha en automat på v8tern.. Det må jo være å oppdrive?

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4/S6 kasse burde passe den gitt...

 

En volvo kasse passer også..

 

Men ja en kasse fra 100/200/S4/S6 passer...

Men du må ha girkasse fester, som da ikke finnes ti lannet enn 6trinns til V8, og det er vanskelig å finne. Så du må lage selv, giroverføring er enkelt, det passer fra overnevnte biler.. Så kommer diff og mellomaksel.. Og da må du ha en diff og aksel fra V8 med manuell såvidt jeg veit. Og det er ikke enkelt..

S6 diff tror jeg går også forresten

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Blåser litt liv i denne igjen jeg!

 

Er for tiden jeg som har denne bilen.

Står enda med samme motoren, men har nå fått fmic, rs2 manifoil og straks nye chipper.

 

Bilen har tydeligvis vært ihjelkjørt en gang i tiden... Har byttet alt av bærearmer, foringer, kuler, camberstag, dempere, girkasse og motorfester, lager, skiver og klosser var slitt til stålet..

Girkassen hadde knust 2 gir, motoren høres ut som en hundeleke og bilen kutter tvert på trykk.

Frontruten var knust og bilen generelt sett så temmelig utslitt ut..

 

Fikk kjøreforbud på eu kontrollen uken etter at jeg kjørte bilen 25mil fra der jeg kjøpte den.. :uhhmmwhat?:

Fikk 20-2er feil, 7-1er feil og 1-3er feil på bremsene.

 

Men nå idag fikk den nytt liv etter 1 mnd i garasjen!

Venter bare på neste lønning så jeg får tatt resten av slitedelene som må byttes.

 

Bilen får 034motorsport sitt gt3071r 440hk kitt etterhvert jeg får prioritert det :)

 

Om noen har el.skjema på c3 karosseri og s4 motor skrik ut! Trenger det sårt! Ser ut som om en barnehage har vært å koblet i motorrommet.. No offence :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår