Gå til innhold

Deler fra Biltema. Er det bra saker?

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

Før i tiden het det seg slik at de kjøpte seg f.eks 10% kapasitet på et samlebånd. Og så ble 10% av produksjonen stemplet/merket/pakket inn i Biltema emballasje. Så blir vel bittelitt misvisende å si det er ompakka deler. :)

Forøvrig har de vunnet tester med både bilbatterier som nevnt, samt eksosanlegg og små garasjejekker.

Mekonomen sin propaganda er den samme. De delene de selger blir pakket om og stemplet med Volvo og Peugeot osv..

 

Det JEG kjøper på Kjøkkentema er alt verktøy med 10 års garanti, alt av bildeler som ikke skal på en kresen bil samt smøreoljer, kjemikalier og forbruksmateriell. Strengt tatt kjøper jeg alt unntagen det billigste verktøyet dems i røde kofferter.

Som før nevnt er mye de "standard billigtingene" EKSAKT det samme som du finner på Europris, Mekonomen, Torshov, Jahre, Anker og de andre. Noen ganger dyrere, men som regel en del billigere.

 

Der det går an bruker jeg å "ta og føle" på kvaliteten og gjør meg opp en mening om hvor brukbart skrotverktøyet dems er. Avdragerne dems har jeg lagd svingstang av gjengestålet i midten to ganger samt knekt av en av gripeklørne. De er ikke verdt <150kr.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ejg skal bestille turteller, voltmeter, ampermeter å støtdempere bak fra biltema.

har et bra intrykk av di varan å er myye billiger enn å kjøpe det på mekonomen..

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bilige tennpluggene på biltema suger men de "dyre" funcer helt greit.

Jeg tør nå påstå at om du tar med deg ei pakke Eyquem(?) plugger på biltema og sammenligner med orginalpluggene i hylla til Volvo vil du bli overrasket, for begge er laget i Franskrike. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nå påstå at om du tar med deg ei pakke Eyquem(?) plugger på biltema og sammenligner med orginalpluggene i hylla til Volvo vil du bli overrasket, for begge er laget i Franskrike. :)

 

de pluggene volvo selger er ikke så spiseilt bra de heller...å jeg tørr å påstå att de Eyquem pluggene er like bra som volvopluggene

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hjullager på biltema.. Men krevde å få se lagrene først.. Originalt på bilen (kan ikke tenke meg at døm var bytte siden bilen hadde gått under 1 runde) satt det Timken lager. Lagrene fra biltema var også Timken... Har kjørt med bremseskiver fra biltema, hardt brukt, ikke noe å klage på enda.

Det er mye på cartema som er laget på samme fabrikk som masse annet.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som coil, og tennings modul burde man styre litt unna.. har hatt dette på min 240 det ble bare bare ikke 100% ordentlig når jeg fikk satt på Volvo coil + tenningsmodul så ble tenninga 99.9% :) i forhold til biltema. Men har kjøpt litt forskjellig fra biltema..

- Er et par grøftelys aka tåkelys fra biltema som man ikke burde kjøpe da disse sprekker med en gang i glasset.

- Div pærer fra biltema har en rar måte og gå etter og vært bruk i 1 uke.. Har merket dette et par ganger alt at jeg kjøper 2 stk h3/h7/h4 så har den ene kuttet ut etter 1 uke i bruk.. Men ellers så funker biltema greit :) Men styr unna oljefiltrene dems :S de har seg til med og bli for fort tett :S skjedd 3 ganger alt med meg :S

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt bremsekit fra Biltema skal på min bil hvertfall.

 

med calippere eller??..jeg kjøpte 2 stk å en av d lekte...så jeg bare bytta inn calipperne å overhalte d isteden..de selger overhalingskitt på biltema...

skivene er bra...men klossene er for harde

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår