Gravemaskin Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Nå er det tid for å bytte olje her i gården og tenkte jeg skulle gå over til noe annet en Mobil 1. Hvilken olje bruker dere og hvilken vaskositet? Tror jeg skal gå for Castrol GTX 5-40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Bruker Agip Formula LL Plus, er helsyntetisk 10W-40 olje. :) Skiftes hver 8.000 km. Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Integralen: Castrol Edge 10W-60, byttes hver 5.000 km. Puntoen: Biltema Mineral 10W-40, byttes hver 5.000 km. Hva slags olje som er riktig for DEG og din bil kommer jo helt an på hva slags belastning den får, hvor slitt den er, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 passat 99mod ca 200 000km, kjøres litt på.. :P hvilken olje anbefales? Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 fyll på samme guffa som den alltid har fått. stort sett samma hva du har på bare det har riktige egenskaper. bare styr unna shell helix den knuser motoren din til pinneved på noen få km... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 har ett grusomt spørsmål, men spør likevel... cordobaen min har rulla over 200 000.... og eg har kjørt den 20 000 på 7 mnd... så å bytte hver 5000 bli fort dyrt.... men så var det spørsmålet da: hvordan funker BILTEMA sin olje? Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Integralen: Castrol Edge 10W-60, byttes hver 5.000 km.Puntoen: Biltema Mineral 10W-40, byttes hver 5.000 km. Hva slags olje som er riktig for DEG og din bil kommer jo helt an på hva slags belastning den får, hvor slitt den er, osv. Hehe, køyrer også på Castrol Edge 10W-60 på integralen, men bytter til Agip 10W60 no når eg bytter neste gong... fungerer meget godt! Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Kjører Biltema helsyntetisk 5-40w,.. Bilen har gått 282.000 og bruker ikke en dråpe olje uansett hvor mye jeg sladder eller børner eller drar den på spærra, hehe volvo vet :coplight ... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Mobil1 RallyFormula 5W-50 (helsyntetisk). Det er den olja bilen motoren liker best. Og bedre olje er i grunn vanskelig å finne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Castrol SLX longlife 3. Det er den oljen som har fungert best på min motor, hadde litt ventiltikking, men forsvant da jeg gikk fra vanlig helsyntetisk til Longlife. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Bruker Redline 5W-40 og k&n oljefilter på min Celica og skifter olje og filter på 12 000km, jeg er veldig fornøyd med redline oljen, merket forksjell når jeg byttet fra castrol til redline med at bilen gikk mer stille på tomgang og går jevnere. bruker også redline MT90 på girkassa og den anbefales på det sterkeste til de som kan bruke det på bilen sin;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heavybrg Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 shell helix 10W-40, byttes ikke.. etterfylles =) Var en periode i vinter jeg måtte fylle på olje annenhver uke (gammel ascona 1.6S = tørst) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Ser ut som jeg bruker Castrol GTX Magnatec 5w/40 på 850en og noe mineralsk skvip på vanen. Bytter hver 10 000 km på Volvoen. Vanen skal vel ha oljeskifte hver 5 000 eller så tror jeg. Men det får den ikke... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 går kun i sunoco racing olje på mine biler pga sponsorene mine, men så er sunoco olja bra den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jstn84 Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Valvoline :D Siter 1989 - Opel Kadett GSI 2.0 8V - http://www.bilforumet.no/prosjektforum/173235-jstn84-opel-kadett-gsi-trim-styleprosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg