Gå til innhold

Kverna: Ford Sierra 2.0L - Becoming a dragster

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten statusrapport bare.

 

DSCN3782.jpg

Borra fort noen hull for å se hvordan høytaleren sitter i døra.

DSCN3783.jpg

Fortsatt litt glassfiber innafor ringen så det vil bli frest bort når det nærmer seg, så høytaleren ligger helt nedpå.

DSCN3784.jpg

Trenger vel ikke si at dette blir ett beist.. ? :P

DSCN3785.jpg

Kongen inne i hjørnet sitt.

 

MORE TO COME!

 

/Kverna

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke så mye tid å penger på stereo og slik til en så sliten bil :) Ikke ta det ille opp, men en 2-døra sierra og skikkelig motor og understell hadde vært et litt mer interessant prosjekt i mine øyne.

 

Men folk er forskjellige, ser bra ut det du gjør ivertfall.. stå på :)

 

Tiden må gå på en måte, og jeg gjør det ved å bygge anlegg :D

 

Dette er bruksbil, og i bilen hører jeg på musikk. Er også ett lite prøveprosjekt med støping og den greia der, og da tar jeg heller en 5 dørs enn en 3 dørs :)

 

Takk forresten

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant.. må jo øve deg på noe(så sant dette er din første gang)..

 

Stå på ;)

 

Ja er første gangen, litt sånn der amatør som gatebil-molly sier.

 

Håper på å få sveisa rust og HULL(!) iløpet av ferien/uka etter, og da er det ikke mye igjen før bilen er på veien og jeg kan begynne å planlegge og spare penger :D

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt.

 

Men hvor har du kjøpt den stålrulla du bruker til glassfiberen? Finner det ikke noen steder jeg..

 

Det er en plastrulle faktisk. Kjøpte vanlig malerulle på biltema og reiv av "pusestoffet" på den. Skulle gjerne vært litt smalere, men det får justeres senere.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser meget bra ut dette her kverna:pray stå på videre når jeg prøver meg på glassfiberen og ikke får det til så er det jo bare og spørre deg.hvor er det du har bilen da må kanskje se på den en dag veit du.trenger du noe hjelp til kabel trekking så si ifra har blitt en del meter på meg med det hehe god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser meget bra ut dette her kverna:pray stå på videre når jeg prøver meg på glassfiberen og ikke får det til så er det jo bare og spørre deg.hvor er det du har bilen da må kanskje se på den en dag veit du.trenger du noe hjelp til kabel trekking så si ifra har blitt en del meter på meg med det hehe god påske

 

Halla, takk skal du ha. Bilen står i hokksund, og litt hjelp er aldri å misslike. Bare å ta kontakt så ordner vi noe begge veier :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er har prosjektet tatt en ny vending. Bilen som en gang skulle fungere som bruksbil er nå nedgradert/oppgradert til dragbil og får aldri smake annet enn rødskilt i fremtiden.

 

Begynner med ett "før" bilde:

DSC_0031.jpg

Helt vanlig sierra typ 86mod

DSC_0038.jpg

"Lille hjelper" looking skeptisk

DSC_0046.jpg

Motorer som venter på bil

DSC_0059.jpg

Demontering

DSC_0060.jpg

Demontering

DSC_0063.jpg

Under reservehjulet fant jeg en strøken(!) lakkert reservehjulsbrønn. Ikke anntydning til rust i det hele tatt.

DSC_0066.jpg

Skruer som ikke vil skal ikke få ødelegge dagen min. Sko møt dashbord, dashbord møt sko.

DSC_0085.jpg

Demontering

DSC_0089.jpg

Ta bilde og rive list er ikke alltid like lett. Vektreduksjon stage 2.

DSC_0032.jpg

Seketeriatet på team bolt-on's værste trenger oppussing.

 

Også ett lite stemningsbilde til slutt. Imorgen blir det mer demontering, justering, kapping og litt kos.

 

/Kverna

sadcar.jpg

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor og understell skal benyttes her?, skal du bygge turbo motor ?

 

Motor:

Ford 2.9L V6 med turbo, singel eller twin er ikke bestemt enda.

Orginale fjærer og dempere, forsterka diff og girkasse. Resten standard til det paier :)

 

Håper å legge effekten på 300hk i begynnelsen med muligheter for oppjustering etterhvert

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår