angstkid Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hei, - når bilen min har stått en kanskje 6-7 timer ++ uten å bli kjørt og når jeg skal starte den, så starter den, men med engang jeg gir gass "kveles" den. Og må starte på nytt og tråkke veeeldig forsiktig på gassen så turtallet stiger sagte men sikkert. Men etter å ha kjørt litt og starter innen 6-7 timer, er alt i skjønneste orden. Hva kan være feil? - en annen ting er når jeg har kjørt litt, og bilen står på tomgang i kanskje 15 min, stiger motortemperaturen voldsomt. Da må jeg ut å kjøre den ned igjen. Hvorfor?? Motoren er jo helt orginal bortsett fra skrudd trykk. 1BAR. Så det bør jo ikke bli sååå varmt? - og, kan lambdasonden "brenne" pga den står for nærme turboen? den står ca 10 - 12 cm bak turboen sånn som den står nå. Takker for svar:) Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hei, tror ikke du trenger og bekymre deg for lambdan din. Tror problemet ditt ligger i en defekt temp måler til sprutet. mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 har du chippa bilen din??? Motorstyringa henger ikke helt med hvis du skrur opp ladetrykke på orginal chippen. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 har du chippa bilen din??? Motorstyringa henger ikke helt med hvis du skrur opp ladetrykke på orginal chippen. nei, den er ikke chippa.. så det kan ha noe å gjøre med at den er så vanskelig å starte når den har stått ei stund? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 det er ikke umulig, tror du bør skaffe deg en chip. FK har 0,3bar trykk orginalt og du har nå 1.bar. http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Allright, får handle inn chip i nærmeste framtid.. kan jo også nevne at bilen får alt for mye bensin, men det kan kanskje ha noe med motorstyringa å gjøre det og? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 skjedde det sammen med min bil.. den stod på tomgang en stund og når jeg skulle kjøre så så jeg at den var jævli varm så måtte la den kjøle seg ned.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Defekt temp-giver vil jeg tippe. Såvidt jeg vet, uten å noen gang ha tatt i en bil med original FK, styres el-vifta av bensin hjernen på bilen. Er ihvertfall porter på den for høy/lav hastighet på vifta. Får hjernenfeil informasjon om temperaturen på motoren, pøser den på med mer bensin enn nødvendig, og skrur ikke vifta på. Ergo for varm motor og kjøreproblemer. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 kjører du med popoff? orginal? uorginal? begge deler? uten? sjekk også feilkodene dine. si ifra om du har noen. fyrer det ut av potta? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 kjører du med popoff? orginal? uorginal? begge deler? uten?sjekk også feilkodene dine. si ifra om du har noen. fyrer det ut av potta? Den orginale popoffen sitter der ja. FÅr feilkode 2-3-2, aner ikke hva dette er tho', får sjekke haynes eller noe.. Tsja, litt stikkflammer av og til! takk for svar alle så langt:) Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Hadde samme problemet med min 245 b21a (starta og daua når jeg ga gass) og det fiksa jeg med å justere opp tomgangen ! Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Hadde samme problemet med min 245 b21a (starta og daua når jeg ga gass) og det fiksa jeg med å justere opp tomgangen ! Tomgangen min er igrunn ganske høy den, så tviler på det hjelper, men takk allikevell! Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Hadde samme problemet med min 245 b21a (starta og daua når jeg ga gass) og det fiksa jeg med å justere opp tomgangen ! haha.. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 2-3-2 betyr at du har for mye eller for lite bensin på tomgang.. 1 bar hørtes litt vel mye ut på en org. FK uten chip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 2-3-2 betyr at du har for mye eller for lite bensin på tomgang.. 1 bar hørtes litt vel mye ut på en org. FK uten chip. Allright, men det var jo ikke sånn med engang vi skrudde trykket, problemet oppsto først ca 1.5 uke etterpå? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg