Gå til innhold

Levealder etc.

Ranger emnet


Adzam

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å kjøpe nye bil rundt vår\sommertiden.

Så noen pene Astraer, men lurer på hvorfor de selgest relativt billig i forhold til år og kilometer.

Er de på siste leveår allerede da eller noe annet.

Sett på en Astra Sportive med ca 140k på telleren, -94 mod.

Pene biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astran er en god bil den, Jeg hadde en frem til nå for noen uker siden. Problemet er at reprasjoner av store ting er relativt dyrt ettersom det er mye arbeid.

 

Selges billig ettersom de ikke er så utrolig populære. (ser jo ut som gubbebiler)

Det er aldri for sent å lære!

... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ca 1995 er Astraene ganske bra for rust. Men bremser, forstilling og registerreim er svakheter. Calipere som sitter, bære/styrekuler, knekt framfjør osv. Sportive motoren (C18XE 125 Hk) er en frisk motor, men MÅ byttes reim på hver 60K. Ellers smeller det....grinchy

 

Litt senk, felger og ei frontleppe, blir den ikke så aller værst å se på heller...

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astran er en god bil den, Jeg hadde en frem til nå for noen uker siden. Problemet er at reprasjoner av store ting er relativt dyrt ettersom det er mye arbeid.

 

Selges billig ettersom de ikke er så utrolig populære. (ser jo ut som gubbebiler)

 

Tja, men finnes mange "gubbebiler" rundt det årstallet, man ser vel potensialet mere enn hvordan den er der å da...

Men virker som om man skal ha seg en slik bør man være sikker på at den er ordentlig vedlikeholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for Astra F stv, og er storfornøyd. Men har merket meg at det ikke er av de mest solide bilene. Forstauskanter er vistnok Astras værste fiende.

Og foringene er bytteklare etter ca 200 000km alt ettersom kjørestil.

 

Må legge til at X16XEL er den dårligste motoren Opel har laget.

Drikker ofte litt olje.

 

Kan også si at 94mod 1,8 sportive har 125hk, og det er jo den sprek motor som burde gå på ca 0,8l på mila.

min 1,6 går på 0,7l på mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Min forrige Astra var en 94.mod 1,8 sportive stv. 125 hester og den spant når man dro ut 1. giret på tørr asfalt, og 1. og 2. gir på våt asfalt. Veldig sprek motor. Gikk som ei kule. Hadde 170 km/t med 5 personer + bagasje i bilen da jeg var i Finland med den. Kunne være økonomisk også. Har hatt den så lav som 0.54 på mila på langkjøring. Hadde egentlig ingen problemer med den bortsett fra slitte ytre endeledd som ble byttet. Øvre fjærskåler bak var nesten rustet bort, og tanken begynte å lekke på slutten av min tid som eier. Men eller så var det en bra bil. Kjøpte meg opp til en 99-mod 1,8 Elegance stv. Har en del mer ekstrautstyr som var en av grunnene til at jeg byttet. Astra'er er veldig driftsikre, og relative rimelige vedlikeholdskostnader. En sikker vinner!

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1.6 16v, altså X16XEL som er nevnt over her, og har ikke hatt noen problemer med den.. Nå hadde riktignok min gått bare 60k når jeg kjøpte den og rundet 86k i går, men syns den har holdt bra. Syns den går ganske bra og til å være en stakkarslig 1.6..

 

Ellers er vel bilene ganske utsatt for rust i hjulbuene bak og viskeren på bakluka. Er fornøyd med bilen jeg, men et irritasjonsmoment er at alt virker som det er litt dårlig satt sammen, mye knirking og skrangling.

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astraen er en god bil det, de fleste er ikke møkkkjørt som mange calibraer er foreksempel så det er en av fordelene med de.

 

1.8 motoren er ganske frisk med tanke på at det egentlig ikke er noen stor motor egentlig.

Det som er morsomt er og sette en c20let (ofte kjent som calibra turbo motor) i en astra.

 

Da går det i allefall unna kan en si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astraen er en god bil det, de fleste er ikke møkkkjørt som mange calibraer er foreksempel så det er en av fordelene med de.

 

1.8 motoren er ganske frisk med tanke på at det egentlig ikke er noen stor motor egentlig.

Det som er morsomt er og sette en c20let (ofte kjent som calibra turbo motor) i en astra.

 

Da går det i allefall unna kan en si.

 

Kan love at det går unna ja, gikk en rundt her før med c20let.. 204hk/1000kg = fun!

 

Og c20let er vel ikke den vanskeligste motoren å skremme opp litt heller..:)

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår