Gå til innhold

Guttedrømmen oppfyllt idag - Min Audi TT ~bi-TT-ch

Ranger emnet


ArraKiss

Anbefalte innlegg

Det skjønner jeg.. av lang erfaring med handling fra statene så vet jeg at non ganger tar det tid men dette er ærlige folk i det minste :)

 

Min front er en Rieger R-Frame.. Den bestilte jeg gjenneom bsbildeler. De har svært gode priser på Rieger i Norge samt god kundeservice. Passformen til Rieger er tilnærmet optimal men det er alltid småjusteringer som må til :hello:

 

liker veldig godt valget ditt. mektig grill, gjør bilen mye bedre synes jeg:D var på bsbildeler og sjekket pris, en sånn rieger grill koster i underkant av 5 lapper, ganske bra pris i forhold til andre leverandører. regner med å kjøpe en snart, får bestemme meg om det blir W12, rieger eller noe annet....men...man må også regne meg lakkering, det koster en del, for her er det snakk om en del areal på fangeren. skal ta og undersøke hvor mye det hadde kostet meg å lakkere en sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

liker veldig godt valget ditt. mektig grill, gjør bilen mye bedre synes jeg:D var på bsbildeler og sjekket pris, en sånn rieger grill koster i underkant av 5 lapper, ganske bra pris i forhold til andre leverandører. regner med å kjøpe en snart, får bestemme meg om det blir W12, rieger eller noe annet....men...man må også regne meg lakkering, det koster en del, for her er det snakk om en del areal på fangeren. skal ta og undersøke hvor mye det hadde kostet meg å lakkere en sånn...

 

 

Ja, mye er sagt om singelframe på MKI TT men jeg synes det ser nokså bra ut og er storfornøyd!

 

Kostbare saker denne plasten, det er helt sikkert... Lakk er som du sier heller ikke billig :/

MEN, det blir jo så flott til slutt da :pray

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg tid til en kort økt.

 

Byttet ut min gamle hekkvinge med en OEM V6 vinge.

Skal få litt farge på den naturligvis.

 

Ikke store forskjellen men pirk pirk... Slik ble nå det;

 

25022009129.jpg

 

 

Det betyr at jeg har min gamle vinge til overs. Det er en orginal vinge med påmontert OSIR telson black.

Den mangler skruefester i midten og har en liten sprekk i ytterste laget som lett kan sparkles/limes/sveises. Om noen er intr i denne så selger jeg den unna for 500,- (bare OSIR delen kostet 2000,-)

 

Legger ved noen bilder;

 

25022009130.jpg

 

25022009135.jpg

 

25022009136.jpg

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg fått bestilt litt saker og ting...

 

Felger: Ble Zito WP762 18x8 m/Vredestein Sessanta dekk

 

Zito%20WP762.jpg

 

Vinglet litt frem og tilbake på sorte felger og 19".. men etter å ha kommet til konklusjon om at helsorte felger ikke falt i smak så ble det disse. 18" ble valgt til fordel for 19" grunnet kjørekomfort og studering av bilder.

 

Forrige sesong slet jeg med at Kenwood DvD spilleren min laget trøbbel i BOSE anlegget. Fikk tak i en adapter men tror jeg har fått feil og bestilte opp en ny som jeg håper skal gjøre susen. Kommer tilbake til dette når det er testet...

 

Adapter/overgang ser slik ut;

PC9-408.jpg

 

Turbotrykksmåler fikk jeg aldri inn i bilen sist sesong. Den er nå underveis, og valget falt på Revo2 Rev hvor jeg skal modde inn en orginal speedo nål om jeg får tak i dette... Noe jeg tviler på at jeg får tak i iogmed at man må ha hele speedohuset..

Men håper i det lengste da dette er mest OEM i utseende!

Bruker også en spesiallaget ring fra modshack til å få sentrert måleren midt i luftedysa. Da beholdes luftstrømmen og operasjonen er totalt reversibel om ønskelig.

 

Slik blir det da;

 

boogauge11.jpg

 

Sist men ikke minst... Jeg har en Kenwood "hjerne" som ligger i bagasjen. Til denne kan man koble til mye rart... Det første jeg skal koble til er Bluetooth HF slik at telefonsamtalene kan gå over anlegget.. Ikke spes interessant del så jeg dropper bildet!

 

 

Stay tuned!

Endret av ArraKiss

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D veldig interessant....du gjør en skikkelig jobb med dinn TT ser jeg, og det er sånn det skal være. jeg lurer på en ting ang. spoiler...hvis du bygger på en slik spoiler som du gjør nå, som egentlig er påbygg til den orginale, hvilke utfall har den når det kommer til kjøreegenskaper? Jeg går vel ut fra at aerodynamikken blir noen lunde bedre..men går det utover hastigheten? det må vel ha noe å si på toppfarten? og så var det felgene...jeg skal kjøpe et sett selv, men er usikker på 18- eller 19". jeg går mer for kjøreegenskaper enn utsende. 19" er vel for mye hvis du skal kjøre den på bane...og så er det komfort også...forventer ikke så mye fra en sportsbil, men litt skal det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D veldig interessant....du gjør en skikkelig jobb med dinn TT ser jeg, og det er sånn det skal være. jeg lurer på en ting ang. spoiler...hvis du bygger på en slik spoiler som du gjør nå, som egentlig er påbygg til den orginale, hvilke utfall har den når det kommer til kjøreegenskaper? Jeg går vel ut fra at aerodynamikken blir noen lunde bedre..men går det utover hastigheten? det må vel ha noe å si på toppfarten? og så var det felgene...jeg skal kjøpe et sett selv, men er usikker på 18- eller 19". jeg går mer for kjøreegenskaper enn utsende. 19" er vel for mye hvis du skal kjøre den på bane...og så er det komfort også...forventer ikke så mye fra en sportsbil, men litt skal det være...

 

Jo takk... Har alltid ment det er detaljene som gjør helheten :)

 

Ang spoileren... Så tror jeg neppe det vil gjøre noe med topphastigheten. Om så er det snakk om ørsmå endringer... Spoileren gjør jo at bakenden presses ned ved høye hastigheter som igjen gjør at kjøreegenskapene bedres. Finnes sikkert noe teori rundt dette men har ikke sjekket det så nøye :)

Til info så er ikke den vingen jeg monterte nå noe påbygg, den kommer slik fra fabrikk. Audi TT V6 ble levert med slik spoiler orginalt. Den gamle jeg hadde,var det en ettermontert "leppe" som ble limt fast i den orginale spoileren!

 

Jeg var lenge usikker på 18 eller 19" felger. Etter å ha lest en hel masse på både det engelske TT forumet og Vwvortex så fant jeg ut at 18" passer min kjørestil best. Noen vil alltid mene noe annet men jeg tror at 18" holder fint på en TT. Noe større en 19" blir hvertfall ekstremt... Tøft å se på men det stopper der i mine øyne:)

Endret av ArraKiss

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var det jeg skulle frem til...at det var en ettermontert leppe på den du hadde før, mens V6`en er original. du har vel rett i at det gir bedre donwforce og alt det der...men jeg må ta og undersøke litt...skal ha en spoiler, om det blir den du har eller en rieger det får jeg se på...men den som du har limt på din originale spoiler, går det ikke an å ta den av og lime igjen på min spoiler som er på bilen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det... er mye fine spoilere ute å går :)

 

Det går sikkert ann å ta av den delen jeg har limt på min gamle men det tør jeg ikke svare på før noen har prøvd. Har hvertfall ikke lyst å prøve for mye foreløpig. Men det er jo to deler så, det burde vært mulig...

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det... er mye fine spoilere ute å går :)

 

Det går sikkert ann å ta av den delen jeg har limt på min gamle men det tør jeg ikke svare på før noen har prøvd. Har hvertfall ikke lyst å prøve for mye foreløpig. Men det er jo to deler så, det burde vært mulig...

 

ja det skal være mulig...men hvis du tar den av så lurer jeg på om den vil miste sin elastitet og passform...kanksje den ikke vil passe like bra...eller så kan jeg skifte ut hele spoileren og kjøpe fra deg hvis du selger fortsatt...det kunne også vært et alternativ...jeg må handle inn deler ganske fort...alt skal være klart før sommerdekkene kommer på:)....det er planen ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det skal være mulig...men hvis du tar den av så lurer jeg på om den vil miste sin elastitet og passform...kanksje den ikke vil passe like bra...eller så kan jeg skifte ut hele spoileren og kjøpe fra deg hvis du selger fortsatt...det kunne også vært et alternativ...jeg må handle inn deler ganske fort...alt skal være klart før sommerdekkene kommer på:)....det er planen ihvertfall

 

Det er godt mulig den vil miste sin passform. Den er meget godt limt fast... derfor jeg ikke tør prøve å ta den fra hverandre :)

 

Men det skal sies at den er meget hard og stiv så den lar seg ikke bøye med mindre man tar i for fullt.

 

Kjenner godt til tidspresset... jeg har som mål å være ferdig før 1. Mai og jeg har MYE igjen før den tid. Blir en stor økt nå til helga hvertfall men føler meg stresset likeså. Venting på deler, ikke minst..

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig den vil miste sin passform. Den er meget godt limt fast... derfor jeg ikke tør prøve å ta den fra hverandre :)

 

Men det skal sies at den er meget hard og stiv så den lar seg ikke bøye med mindre man tar i for fullt.

 

Kjenner godt til tidspresset... jeg har som mål å være ferdig før 1. Mai og jeg har MYE igjen før den tid. Blir en stor økt nå til helga hvertfall men føler meg stresset likeså. Venting på deler, ikke minst..

 

hehe faktisk så er det gøy...det med å bestille deler og få dem...det beste er vel å få dem på bilen. får jeg spørre hvilke deler du venter på nå? hvor handlet du dem? og hva synes du om dekkbredde til TT? det er vel 225 du har på 18"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det... men har hjertet litt i halsen noen ganger når jeg venter. Har opplevd mye rart rundt leveringer som ikke kommer og masse styr. Men har funnet en hel del leverandører jeg føler jeg kan stole på:)

 

Jeg venter på følgende;

 

-Turbotrykksmåler bestilt fra autodynamic.com

-Rieger R-frame Hekkskjørt bestilt fra bsbildeler.no

-Modshack monteringsring for turbomåleren fra modshack

-Powerflex foringer bestilt fra ricerocket i england

 

Felgene henter jeg nede på dekkskift når de er klare. Blir 225 dekk og det fungerer etter min erfaring best på normal kjøring. Kunne gått fo 215 men da hadde det blitt vel mye strekk i dekka for min smak... :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår