SATYR Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Jeg har alltid hatt litt lav pedal på bilen min, og nå måtte jeg bytte bremseslangene bak. Greit å få lufta bremsene tenkte jeg, for da vil sikkert pedalen ta lengre ut. Men neida. Det ble bare verre og det gikk ann å trykke pedalen til bunns til tross for mye lufting. I dag bytta jeg pumpa og sendte gjennom over en halv liter veske. Det som nå skjer er at pedalen tar tidlig men det går ikke å låse hjulene. Kan også trykke pedalen helt til gulvet. Noen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 høres ut som det fortsatt er luft i systemet. Har du gjort det i riktig rekkefølge? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Jeg har gjort det i riktig rekkefølge. Synes det er rart at det skal vere luft der. Har lufta mye! Kan det sitte luft i pumpa som kan vere lei å få ut? Skulle vel bli en anneledes lyd da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Ingen gode forslag? Skulle hatt ettergodkjent bilen i slutten av februar..... Hadde ujamn virkning bak, så bremsene må være i orden på kontrollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Det kan jo være at du har flere lekasjer da!? Kan også være at du ikke har fått ut all lufta i systemet. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 e da vakum i dan som slangen som gårinn på bremseforsterkaren? Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Jepp. Forsterkeren funker som den skal. Kan ikke forstå at det skal være igjen luft nå. Det er ikke første gangen jeg lufter bremser. Det har blitt bra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Er ikke en liten lekasje et sted da? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Er ikke en liten lekasje et sted da? Om det hadde vært en liten lekasje et sted, tror jeg ikke han hadde fått pedalen helt i bånn med det første. Da ville han hatt mer "normal" bremsevirkning, men han ville kjent at trykket forsvant gradvis. Hvis du har fått kjørt gjennom en halv liter væske gjennom alle nippla, kan jeg ikke helt se at det er snakk om luft heller. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 du har prøvd å overhalle/bytte hovedpumpa eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 du har prøvd å overhalle/bytte hovedpumpa eller? Har bytta til en jeg veit fungerer. Jeg får prøve å lufte igjen. Er ikke anna råd. Rart vist det hjelper men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 slik var det til meg og, rett etter lufting så fungerte den normalt men når bilen bynte å rulle da ble d slik som du beskriver her... det har noe med rett rekkefølge på hvær kalipter å(var i allefall d til meg) så du får lufte til du blir grøn:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Tok du av kaliperne i forbindelse med bytte av bremseslangene? I så fall, er du sikker på at du monterte dem rett venstre/høyre etterpå? Kommer de feil, er det umulig å få ut all lufta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Tok du av kaliperne i forbindelse med bytte av bremseslangene? I så fall, er du sikker på at du monterte dem rett venstre/høyre etterpå? Kommer de feil, er det umulig å få ut all lufta. rekkefølgen er vel: Høyre bak Venstre bak Høyre foran Venstre foran ? skal vel starte lengst ifra pumpa`? Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg