Gå til innhold

Kjøre bil med forsikring og uten skilter

Ranger emnet


btl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en bil jeg kjører maks 5-10 dager i året.

Prøveskilter er meget uaktuelt da det er ca 30 minutters ventetid på biltilsynet og fordi hvis det skulle være en fredagskveld jeg plutselig skulle få lyst til å kjøre bilen, må jeg vente til mandag før jeg får tak i prøveskilter.

 

Jeg synes det er litt surt å betale årsavgift år etter år på denne bilen. Da jeg har skilter på 4 biler, blir jeg alltid ruinert 15-20 mars. :(

 

Jeg lurer på hva som skjer hvis man kjører en bil MED forsikring og UTEN skilter. EVT lager/skaffer seg en kopi av skiltene.

 

mvh Bjørn Tore

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke å anbefale, under noen omstendigheter.

Det koster deg 2915 å få skilter. Å kjøre uten gir deg høyere bøter, og krasjer du så setter nok forsikringsselskapet seg på bakbeina, og plutselig er ikke 2915 så mye lenger. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Slik det er idag, så er det forsikring og skilter på bilen, men bilen er begjært avregistrert fordi jeg ikke har hatt den på eukontroll. Servo er ute av drift, mangler bremseskjold bak, og noen mindre alvorlige 1er feil. Hele poenget er at jeg ikke vet om det er verdt å ha skilter på den for å kjøre den de få gangene i året jeg gjør. Nå blir det 3dje gangen jeg betaler en årsavgift på bilen uten at jeg kommer til å bruke bilen noe spesielt. Selge den er vel ikke så aktuelt :) Koster meg ca 8500kr å ha skilter på den per år.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips kansje? søk om permanete prøve skilt som du kan bruke på mere en 1 bil ... slike som bilfirma har .

du trenger kun å reistrer deg som enkeltmanns foretak med bilsalg/skrothandler som foretnings ide Koster det samma som vanlig skilt + forsikring.Men du kan bruke d på mange biler .....

 

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentforfalskning er vel fort fengsel også...

 

Et forslag:

Hvis bilen er gammel og billig, kan du kjøpe et likt eksemplar og lakke den i samme farge, men ha skilt på den (mao selg en av de andre du har ). Så kan du du bare bytte over skiltene etter hvilken bil du vil bruke.

F.eks ha en sliten 320 på skilt, og ha en strøken 325 avskiltet.

Funker fint, blir ikke oppdaget av politi heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips kansje? søk om permanete prøve skilt som du kan bruke på mere en 1 bil ... slike som bilfirma har .

du trenger kun å reistrer deg som enkeltmanns foretak med bilsalg/skrothandler som foretnings ide Koster det samma som vanlig skilt + forsikring.Men du kan bruke d på mange biler .....

 

 

Mvh Ken

 

Hei

 

Dette var interessant. Koster 5-10000kr året det da?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vanlig årsavgift på "Stål prøve skilt" og valgfri forsikring std mini kasko el fullkasko. men du må ha et formål med å ha de Feks bruktbilselger el skarphandler el lignende ,registrer deg somet enkletmannsforetak (bedrift) og søk BT om permanente prøve skilt

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår