Caprice Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Hei! Jeg har nettop kjøpt min første bil, en Caprice Classic stv. Når jeg begynner å kjøre så kommer det en "skrapene romle lyd"(høres ut som om det er noe som skraper mot noe). lyden er værst når jeg kjører sakte. når den girer til andre så blir lyden nesten borte og forsvinner helt etterhvert. det har også hendt at lyden kommer når jeg slipper gassen. håndbrekk-lyset (brake failure) lyser også på dashbordet selv om brekket er av. noen som kan tenke seg hva årsaken kan være? Cas. Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Både lyden og lampa kan skyldes feil i bakbremsene og håndebrekkfunksjonen. Men sjekk først væskenivået i hovedbremsesylideren. Er det lavt, har du svaret på hvorfor lapma lyser. Det betyr at du har en lekkasje ett eller annet sted. Etterpå kan du ta av bakhjulene + bremsetromlene og ta en titt inni der. Hvordan ser det ut? Bremsebånd som har løsnet fra skoene? opprustet og fullt av dritt? Væsekelekkasje? Bremsesylindre som har "satt seg"? Rengjør og bytt bremsebånd pluss evt bresmesylindre. Hvis du ikke vil gjøre slikt selv, vil det ikke koste særlig mye å få et verksted til å gjøre det. Delene er billige og jobben er helt rett-frem for de. Ikke kjør med bilen sålenge den har bremsefeil. Fiks det umiddelbart eller få den på verksted. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 bremseklosser foran kan også lage en intens metallisk hylelyd hvis de har slitasjevarsler :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 bremeklosser foran kan også lage en intens metallisk hylelyd hvis de har slitasjevarsler :) Jeg var plaget med at pedalen ikke gikk helt tilbake pga at fjøren ikke dro bedalen tilbake, da sto lyset på, måtte presse pedalen opp med foten samtidig som jeg dro i hendelen, da ble lyset borte.:blunk: Ellers høres det ut som bremsene henger på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Jeg var plaget med at pedalen ikke gikk helt tilbake pga at fjøren ikke dro bedalen tilbake, da sto lyset på, måtte presse pedalen opp med foten samtidig som jeg dro i hendelen, da ble lyset borte.:blunk: Ellers høres det ut som bremsene henger på. det kan kanskje høres ut som en løsning, pedalen min går veldig sent tilbake, og man må trå den langt inn før den bremser bra.. Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Gjetter på utslitte bremsebånd bak hvis pedalen går langt ned, sjekke det med en gang, hvis det er noe man trenger så er det bremser.........Ikke vanskelig å fikse og ikke serlig dyrt heller. Så her såg bremsebånden ut på min EU godkjente bil (med pedalvandring helt ned til gulvet før det bremset)Nedslitt til nitene! http://www.matsc.net/Mats%20sider/bil%202/bremseband.htm Firmaen som godkjente bilen er nå konk og takk for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Gjetter på utslitte bremsebånd bak hvis pedalen går langt ned, sjekke det med en gang, hvis det er noe man trenger så er det bremser.........Ikke vanskelig å fikse og ikke serlig dyrt heller.Så her såg bremsebånden ut på min EU godkjente bil (med pedalvandring helt ned til gulvet før det bremset)Nedslitt til nitene! http://www.matsc.net/Mats%20sider/bil%202/bremseband.htm Firmaen som godkjente bilen er nå konk og takk for det! hvordan skal ulydene forklares hvis det er slitte bremsebånd? Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 hvordan skal ulydene forklares hvis det er slitte bremsebånd? Ta av forhjulet"ene" snurr på brenseskivene å hør om det er ulyder, kan være noe som tar borti, hvilken årsmodell har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 det kan kanskje høres ut som en løsning, pedalen min går veldig sent tilbake, og man må trå den langt inn før den bremser bra.. langpedalvandring kan tyde på dårlige/utslitte bremsebelegg. jeg komentert pedalvandringen ikke ulyden. men undskyld da....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 ikkeno å unnskylde:) jeg har en 79mod den bremser forresten dårligere enn den gjorde i begynnelsen da jeg hadde den,klarer ikke å stå stille når jeg har bremsen i bånn og presser gasen i botten! Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 ikkeno å unnskylde:) jeg har en 79mod den bremser forresten dårligere enn den gjorde i begynnelsen da jeg hadde den,klarer ikke å stå stille når jeg har bremsen i bånn og presser gasen i botten! OBS.....du har et to tonn stykkk, farlig problem, full overhalling på bremser og du er ikke lenger en fare for deg selv og andre.:magic: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Nå har du fått masse gode råd her. Felles for alle rådene er at de: a) Tar kort tid/er enkle å sjekke selv. b) Er billige å få et verksted til å sjekke/utbedre. c) Høyst sannsynlig løser alle de nevnte problemene. Dermed foreslår jeg at du iverksetter ASAP, siden bilen åpenbart er totalt uegnet til å kjøres med slik den er nå. Lag gjerne en follow-up etterpå der du informerer om hva som var feil. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 ok! tusen takk for alle råd! Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 tok av alle fire hjula i dag, fylte på bremseveske og skjekket bremsebåndene. det eneste vi fant som var litt uvanlig var denne våte flekken på høyre bakhjul. Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 bytt bremsesylinderene, billige deler Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg