Gå til innhold

Jesse: Audi RS4 B5 sedan Breite Version.

Ranger emnet


Jesse

Anbefalte innlegg

Da kan jeg legge ut en prosjekttråd om min Audi A4 1.8TQ som jeg nå driver på å bygger om til RS4 karosserimessig,motoren forblir en 1.8T enn så lenge.Er ikke alt man når over og har råd til.Men motoren skal yte rundt 400-450hk.

 

Listen over ting som skal gjøres:

 

Eksteriør:

 

RS4 Front (original RS4 ) mottatt

RS4 Hekk (original RS4 ) bestilt

RS4 forskjermer (original RS4 ) bestilt

RS4 breddere bak (seidl tuning ) under veis

RS4 skjørter (original RS4 ) bestilt

RS4 Grill (original RS4 ) mottatt

Vinge (usikker ) ------

Øyeskygger (Jesse Custom ) under utvikling

Felger (usikker ) ------

Xenon lykter (U.S 1piece ) under veis

Toning rundt om (Tintshop,Narvik)

 

Hellakkering i samme farge,med litt effekt i.

 

Interiør:

Er originalt S4 så det

forblir slik det er,litt småmods her og der.

Kommer nærmere tilbake til dette.

 

ICE:

 

Skal bygge en enkel og clean stereo.

Kommer tilbake til de forskjellige komponentstr.

men bruker Zapco og Pioneer.

 

 

Planen er at bilen skal stå klar om senest 6uker.Bilen skal brukes i det daglige og på utstillinger/show.

Det som er gjort til nå er følgende:

 

Motoren er i atomer og blir skrudd sammen iløpet av kommende uke.

Stereo'n jobber jeg flittig med samtidig som det jobbes med motoren.

 

Bilder:

 

DSCN0476.jpg?t=1173642338

 

DSCN0477.jpg?t=1173642412

 

DSCN0486.jpg?t=1173642578

 

DSCN0485.jpg?t=1173642636

 

Ennå flere bilder straks.....laster opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså...du skal bygge om til en bil som ikke eksisterer...jaja.

RS4 Sedan du tenker på? Gjør vel det hele litt mer spesielt, noe som er positivt!

Konge prosjekt.. gleder meg til å se resultatene.

Kunne jo kjøpt originale RS4 bakskjermer og sveisa inn da ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS4 Sedan du tenker på? Gjør vel det hele litt mer spesielt, noe som er positivt!

Konge prosjekt.. gleder meg til å se resultatene.

Kunne jo kjøpt originale RS4 bakskjermer og sveisa inn da ;)

Var meningen at jeg skulle gå for originale RS4 bakskjermer,men jeg ville ha den ennå bredere bak.Og da ble det skjermer fra seidl-tuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg bygger en sedan er for at det skal være litt mere spesiell ja.

At noen ikke liker dette er det bestandig,men det får nå bare være.Det skal med tiden inn en 2.7BiTurbo i den,å da er det ikke mye med den som gjør at det ikke er en RS4.Men pr.nå så strekker ikke pengene helt til.Da jeg har 4 andre prosjekter i ilden også.

Får begynt å skrudd sammen motoren idag,er forhåpentligivis ferdi til helgen!Skal sørge for å ta bilder(finne kameraet først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut... men, orginalt s4 interiør????? det er jo bare vanlig sportskinn.. det får man jo i vanli 1,6 oxo... så det er ikke noe s4 interiør.. men biln din blir tøff:) gleda mæ tel å se den ferdig..

ka det koste å tone vinduan på tintshop? muli æ må kjøre en tur tel narvik å få vinduan tona:)

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsetene er S4......har en kompis som har Original S4 her i byen å han har da akkurat samme setene både foran å bak i bilen hans....så da må det være noe feil med hannes også.

Om det er gammelbilen til bilgarasjen vet jeg ikke,men ser ikke bort ifra det når den er ZF-registrert...:S hvordan er denne bilgarasjen egentlig?Er mye som ikke er helt 100 på denne bilen asså.

Tintshop i Narvik opperer med ca.4000+ - ,- for alle rutene(ikke frontrute:P)

 

Til Larsen.....les bestillingslisten,så ser du at jeg IKKE skal bruke den fangeren som står på,den er ikke akkurat RS4 original;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilgarasjen var et "tuningfirma" som tidligere ble drevet av noen "entusiaster" på finnsnes som en hobbybedrift.. gikk vel ikke akkurat deres vei for å si det slik, og finishen og slik på ting de gjorde var ikke all verden.. hadde ikke levert min bil inn dit for å si det slik.. de hadde en prikk lik a4 med 1.8turbo og endel gamp, den flytta seg brukbart kan du si..

var det du som var med bilen på arctic streetmeet for snart to år siden? har et bilde liggende på pcen fra streetmeeten der denne bilen var med..

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår