Gå til innhold

Ble stoppet i 110 i 80 sonen - Historie

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fortelle om en artig historie...

 

Jeg kjørte fra bostedet, sånn ca rundt ti over halv åtte på kvelden på vei mot lørenskog.

Kjører relativt freskt nedover veien, dog ikke over fartsgrensen da det var små glatt enkelte steder.

Kjører ned på østre aker og ser at det havner en eldre Nissan 300ZX forran meg. Hører at det er litt gromlyd i bilen, og tenker at "dette er en bil entusiast"...

klokka er sånn ca kvart på åtte, og jeg skal rekke postkontoret i Lørenskog som stenger klokken åtte, og begynner å ense at jeg begynner å få dårlig tid, jeg slenger bilen i andre gir, og gir det bilen makter forbi denne bilen. Kommer opp i en grei hastighet på hundreogti (i følge politiet) og ligger i venstre fila på bortover. Ser at det slenger seg en bil på meg, og regner med at det var Nissanen som følte seg litt provosert av å bli forbikjørt av meg. tenker "jasså, får legge meg inn til høyre og se på at dyret freser forbi"...

Jeg legger meg til høyre, og venter i spenning på at bilen skal frese forbi, mens bilen kommer nærmer og nærmere så legger den seg bak meg igjen...

Da begynte jeg å ane ugler i mosen, (Jeg så jo ikke helt klart bakover heller da det var rim på hele bakruta) og bremser ned.

da fikk jeg plutselig et svært blennende lys i trynet som ble etterfulgt av blålys..

Jeg tenker "faen..." og kjører inn til sia...

Åpner døra mi og stikker ut en hand med førerkortet.

Mens han titter på kortet mitt strekker jeg meg etter vognkortet og viser det.

Han svarer da med en morsk tone "ja, har du hatt noe problem med politiet før du da?" Jeg svarte raskt og ærlig, "Nei, gjør ikke noe galt jeg.."

Så stikkern for å sjekke meg opp i bilen sin...

Kommer tilbake etter en stund og er litt surer "Jaha, jeg har en undersøkelses sak på deg, hva er det for noe a?"

Jeg svarte med sånn ca samme svar igjen med at jeg ante ikke, at jeg fortsatt ikke drev med noe tull...

Så ga han meg en leksjon på at jeg ikke brukte blinklys, at de fulgte meg i hundreogti i åtti sona, og at jeg kunne få en bot på mellom sex og syv tusen kroner...

Jeg svarte pent med "Jeg skjønner.."

Ettervert kom han med at hvis han hadde vært i dårlig humør, hadde jeg fått den bota, men siden han ikke var det så gikk det greit...

Mens han da var på vei videre igjen spurte jeg hva den undersøkelses saken var for noe, da sa han at det kunne være at jeg var vitne evt. fornærmede i en sak..

Da tenkte jeg litt før jeg bare "Ah, det var nok fordi vi reddet en dame fra å bli voldtatt her en dag det.."

Så svarer jeg igjen, "Jeg er en grei gutt jeg skjønner du.."

 

Så moralen i denne historien er, hold deg lovelig, og slipp bøter på sex og syv tusen kroner :thanks

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med andre ord: Det er ikke bare drittsekker i uniform.

 

Han stoppet deg for å gi beskjed om at du kjørte fortere enn akseptabelt, men du utgjorde ingen fare for hverken deg selv eller dine medtrafikanter. Bra vei og ikke så mye trafikk på kvelden. Du lærte vel like mye om du ikke ble bøtelagt. Sikkert en fornuftig vurdering.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ert eksempel på at det alltid lønner seg å være imøtekommende og oppføre seg når man er i kontakt med politiet

 

Helt korrekt.

 

Politiet kan oppføre seg dårlig, men vær alltid vennlig, hyggelig og prøv å være så hjelpsom som mulig. :)

 

Ingen liker å møte sure og krasse mennesker, det gjelder også politiet.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ert eksempel på at det alltid lønner seg å være imøtekommende og oppføre seg når man er i kontakt med politiet

 

den der kan du tørke deg i ræva med ungeman!

 

De fleste er SVÆRT imøtekommende når du blir stoppet av snuten, men når en kjekkas spretter ut i uniformen og leker cowboy hjelper det svært lite hvor dum og ydmyk du er og hvor lavt du sitter i bilen. du er allerede stemplet som en krimmis i hans øyne og han vil gjøre det han KAN for å fucke det til deg!

 

Jeg er som regel smilende når jeg blir stoppa men føler jeg meg provosert driter jeg i om jeg får bota eller han får viljen sin, han får høre det fra meg!

 

Her kan jeg gi deg et eksempel:

 

I oktober var jeg ute å lufta bmwen, kom ut i fra et industriområde seint faen på natta og clutcha ut 3giret før en rundkjøring ved ikea på furuset og mata på bortover sideveis.. IKKE EN KJEFT i nærheten... før jeg vet ordet av det ser jeg en bil komme fort som f. mot meg. dette er snut visste jeg med en gang. bremser ned og ruler i fartsgrensa fortsatt på 3 giret og høyt turtall.

 

Så kom blålysa på.

 

Snuten går ut og kommer til meg....

 

God kveld svarer jeg..

 

VOGNKORT OG FØRERKORT! sier snuten.

Her har du vognkortet men førerkortet får du ikke da det ligger i lommeboka hos dama og det er dit jeg er på vei nå for jeg skal sove der i natt.

 

Så klikker det i vinkler for jævlen!

JASSÅ! har du ikke førrerkortet med deg...... nei sa jeg.... glemt hele lommeboka hos dama. så begynner han med vettu hvorfor vi stopper deg!?... Nei i grunn iukke sa jeg....... JASså?! er du dum kanskje spør han meg..

 

Hva faen er det forno tenkte jeg.... men så svarte jeg... Kanskje jeg er det da. men det blir mye lettere om du forteller meg hva det gjelder...

 

Så begynner furen omtrent å fråde ut av kjeften og virker opgitt. Jeg skal gi deg EN sjanse til for å forklare hva du har gjort galt ellers tar vi deg med ned på stasjonen...

 

nei.... jeg vet ikke hva jeg har gjort galt! Det kan hende at det er fordi det er en unggutt, med sportsbil og veltebur på veien, at jeg har kjørt fort, at det er noe annet vet ikke. jeg gidder ikke å uttale meg om andre tilfeller for slikt har jeg driti meg ut på før sa jeg! Å svare på ting han EGENTLIG ikke tenkte på så blir jeg tat for det å.

 

SÅ! om du kan gjøre jobben din og fortelle meg hva jeg har gjort galt slepper du å ta meg med på stasjonen og sparer MASSE tid!!

 

Så får jeg svar.... DU BLIR SITTENDE HER!!!

 

fyren stikker i bilen.... etter drøye 10min kommer han ut med cowboy kompisen sin... en kortvokst brei tater med skalla hue!

komm og sier at dem skal taue inn bilen pga SLITTE bakhjul......!?

 

Hva faen sa jeg... Jeg får ikke bot for å kjøre uten lappen (og tydeligvis ingen bevis på at jeg har grisekjørt)

men å ta skilta og bilen det skal dem....

 

Kan jeg ikke heller bare få kjøre eller dytte den 50m lenger frem og parkere den der så enter jeg den i morgen og skifter hjul.

Nei! den skal inn og den kunne jeg da hente ut igjen i morgen hos viking for kr 2700....

 

så rabler det for meg, jeg sparker opp døra nesten i tryne på snuten og brøler ut at det faen ikke er rart folk missliker trynet på snuten når de oppfører seg på denne måten!

 

Så kommer han mr shorty bald snut jævlen og breier seg opp til meg og sier at jeg bare skal passe meg for om jeg blir stoppet han nestegang er jeg ille ute!

 

Hva faen skal man svare til slikt lissom?

 

Historien endte med at bilen ble taua inn. jeg måtte kjøres hjem av en kompis kl 01 på natta og dagen etter stakk jeg på viking og henta bilen med skiltene fra bilen til muttern

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugekopp: og du tror virkelig ikke det at du kastet greit med bensin på bålet med og reagere slikt?

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i at det kan være lurt å oppføre seg. Men man tjener ikke noe på å godta alt de sier

 

Ble stoppa i ei politisperring for to uker siden. Har en MC klubb i nabolaget som skulle ha fest. Ti-tolv politimenn, sperring av tre veier, flomlyskastere o.s.v. Bør vel legge til at ingen i nabolaget har hatt problemer med klubben.

Der kommer jeg da, en politimann går bakover i køen, og bort til meg, kjører jo BMW. Jeg ned med vinduet, og spør. Hva skjer her a? Ulykke eller. Politimannen.: Nei det er bare en sånn ...... fest, før han setter øya i meg, og forandrer stemmen fullstendig: Var det dit du hadde tenk deg??`Da begynte jeg å le, noe som gjorde han enda morskere.

Tror ikke jeg tar med treåringer på MC fest sa jeg. Bor rett er nede, i motsatt retning av klubben og vi skal hjem og legge oss

 

Da var vi tilbake i det opprinnelige stemmeleiet, bommene ble åpnet, og jeg passerte en politimann som sto i honnør.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser visst ut til å hjelpe å være hyggelig,Kenito når andre parten er hyggelig og..

Men hører mye rart. men suns ikke alle skal ta i mot kjeft og div av ett rashøl av en polti nei.. værtfall ikke viss man er hyggelig og oppfører seg ovenfor politiet..

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at slike tråder også kommer frem her på Bilforumet, det har en tendens til å bli litt for mange tråder fra hissige medlemmer som absolutt skal fortelle sin historie, gjerne mens de er fly forbanna og ikke har snøring på hvordan man verken formulerer eller behersker seg på et forum.. :)

 

sugekopp; Kjedelig at dem fant ut at å ta bilen din var en god idè, men du slapp vel teoretisk sett billig fra det, dem kunne jo tatt fra deg lappen og slengt på en bot for sidelengskjøringa di (sett at dem fikk det med seg, selvsagt)..

Og det er en grunn til at det finnes krav til mønsterdybde på dekk, både for din og andre bilisters sikkerhet.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
Flott at slike tråder også kommer frem her på Bilforumet, det har en tendens til å bli litt for mange tråder fra hissige medlemmer som absolutt skal fortelle sin historie, gjerne mens de er fly forbanna og ikke har snøring på hvordan man verken formulerer eller behersker seg på et forum.. :)

 

sugekopp; Kjedelig at dem fant ut at å ta bilen din var en god idè, men du slapp vel teoretisk sett billig fra det, dem kunne jo tatt fra deg lappen og slengt på en bot for sidelengskjøringa di (sett at dem fikk det med seg, selvsagt)..

Og det er en grunn til at det finnes krav til mønsterdybde på dekk, både for din og andre bilisters sikkerhet.. :)

 

Enige her.

 

Når eg lese det aggresive innlegget ditt sugekopp, så virke det som du har vore i kontakt med politiet før? På ka måte du har vore i kontakt med dei på vett ikkje eg. Men kanskje det er ein grunn til at politiet er litt tøffare imot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår