Gå til innhold

Må tilstå!

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

Originally posted by Yellow

Satt å klokka noen biler på Rudskogen på lørdagen, fikk den blå 4x4 cosworthen på 1.15.50 et par ganger som beste tid. Den skal ha ca 440hk, bygget av VS motor.

 

Så at den Porsche 911 med bur kjørte ganske fort, hadde bra driv ut av slaktern flere ganger...

 

Klokka en sort Golf 1 PÅ 1.14.90. La merke til en Honda S2000 som kjørte fortere enn ovennevnte cosworth, men fikk aldri tatt tiden på den.

 

Tok tiden på Ruud sin Coss en gang, da var den på 1.20, gadd ikke fler ganger pga han slakka bestandig av ved slaktern.

 

Så hvis du vil ha en bil som går bra rett frem og sladder bra velger du cosworth. Vil du ha en bil som setter bra rundetider på bane, velg noe annet, bl.a. BMW kan du bygge opp som banebil som går ganske bra. Kostnaden blir vel den samme.

 

Evt bygg på en golf. Garrantert billigerer enn å bygge opp en coss. Og du skal bare ha et leketøy uanz???

 

Og rundetider har veldig mye med sjåføren å gjøre, bl.a. hvor mye man tørr og satse samt hvor redd man er for bilen sin.

 

Tilslutt vil jeg nevne at for ca 10 år siden så var det en Pontiac Firebird og en El Camino som presterte 1.10. runder hele tiden på et liknende arr... Og den El Caminoen var arbeidsbilen til han som kjørte... (Hint hint Ratata)

 

Så det er svært få gatebiler som lever opp til gatebilstempelet nå om dagen....

 

Men smaken er som baken, og dette er min mening..

 

En som har fulgt godt med her ja. Det er bra.

Må si mye bra kommentarer, og helt enig med det om smaken.

Jeg kjører vel mest for å ha det morro og for å bli bedre kjent med bilen, så får vi heller se om jeg får pressa noen rundetider seinere.

 

Hint hint du ja...... LOL

Har en uoff. tid på 1.20, og det er satt med så og si NULL bremser, og min første gang på bane (Rudskogen). Brukte vel det lille av bremser j hadde igjen i enden av langstrekka, så j kunne legge inn 2.gir og sladde meg igjennom S-kombinasjonene. Så da var det jo bare å bremse på gira og med sladdene på de andre stedene det trengtes. Glad jeg har manuell kasse i leketøyet mitt.

Men målet mitt er å komme ned til 1.15, bare jeg får meg sperre og bremser som funker og holder.

Så jeg er på vei mot *hint hint*

:D :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg mener, skal det kjøres på bane så SKAL det kjøres... Ikke bare skli rundt og holde på med "hei hei, se på meg" sladding....

 

Ratata:

Amerikanere har vel ikke akurat mest bremser i utgangspunktet så jeg skjønner hva du mener... Bare ordentlige bremser bør kutte rundetiden med 2-4sek.. Og seff slutte med denne sladdinga dah....

 

Kjører selv med trommelbrems rundt hele...;)

"Ting tar tid, lang tid...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

 

Har en uoff. tid på 1.20, og det er satt med så og si NULL bremser, og min første gang på bane (Rudskogen). Brukte vel det lille av bremser j hadde igjen i enden av langstrekka, så j kunne legge inn 2.gir og sladde meg igjennom S-kombinasjonene. Så da var det jo bare å bremse på gira og med sladdene på de andre stedene det trengtes. Glad jeg har manuell kasse i leketøyet mitt.

Men målet mitt er å komme ned til 1.15, bare jeg får meg sperre og bremser som funker og holder.

 

Jeg har satt meg som mål å komme rundt på 1.12.50 jeg... Klarer jeg det mon tro.

En flying lap, så minst to til å kjøle bremser før neste raske runde :)

 

Tillegg: Og under 1.10 på Våler, gjennom den raske sjikanen ved start/mål...(ikke den langsomme som kjøres i vaccs, av VAG-gutta)

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig med på og bli med på bilforumet kveld på rudskogen.. det hadde vært supert da....

 

siden jeg ikke har kjørt på bane enda er målet og komme rundt noen runder og kunne kjøre hjem...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yellow

Jeg mener, skal det kjøres på bane så SKAL det kjøres... Ikke bare skli rundt og holde på med "hei hei, se på meg" sladding....

 

Ratata:

Amerikanere har vel ikke akurat mest bremser i utgangspunktet så jeg skjønner hva du mener... Bare ordentlige bremser bør kutte rundetiden med 2-4sek.. Og seff slutte med denne sladdinga dah....

 

Kjører selv med trommelbrems rundt hele...;)

 

Trommelbremmser var tider det, særlig i regnvær :eek:

Har de fortsatt liggende, men jeg rapa skivebremser fra en '68 Camaro, og monterte istedet.

Satser på null-sladd runder når alt er i orden.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

 

Trodde du hadde meldt deg frivillig jeg :)

 

Hvis du ikke får klar noen av bilene så er du jo et selvklart valg! :D

 

OZzzt zzzz

 

Tenkte jeg skulle ta med begge tre jeg fruen må jo ha no og leke med hun også :D :D :D

 

Men jeg og Ratata har diskutert det ja ;)

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ihvertfall vært jævlig kult hvis vi hadde fått til no.. Ikke det at jeg har no fet kjerre å kjøre med, men hadde vært artig å prøvd :D Satser på å ikke bli alt for mye ledd av blant venner....

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Hadde ihvertfall vært jævlig kult hvis vi hadde fått til no.. Ikke det at jeg har no fet kjerre å kjøre med, men hadde vært artig å prøvd :D Satser på å ikke bli alt for mye ledd av blant venner....

 

...er de som ikke har kjørt på bane selv og ikke vet hvor vanskleig det er og kjøre ordentlig fort.

 

 

 

Så få til no er ikke no problem må bare orge litt :D

 

Har ikke no spes fet jeg heller bare en gammal hjemmelage Cheva fra 74`...

 

Og en gammal Alfa fra 75`

 

Så her skal vi bare ha det gøy :D :D :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke falle for Fristelsen AJ82, ikke la deg friste av spreke Cosworth`er, du kan få like spreke Bmw`er,det koster bare mer!!

Du må nok sitte på med meg en tur så vi får rista av deg denna Cosworth febern!!(No Offence Cosworth Owners).Kan bare ikke stå å se på når en felles Beemer fanatic går over til THE DARK SIDE!!

post-274-13804850247216_thumb.jpg

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår