Gjest AndreMedNeon Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Hei, jeg holder på å trimme min Chrysler Neon og har tenkt med tiden og skifter stempler til lav comp stempler som jeg har kjøpt, jeg har aldri gjort dette før, og lurer på om dette er noe vanskelig å gjøre selv? Eller vet noen om noen som driver med skifting av stempler som ikke tar blod for å gjøre det, og Kan gjøre det? Takk Mvh Andrè Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 er litt styr ja. må av med topp og bunnpanne. må under for å løsne mutterne som råden er festet i. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er lett for en som kan litt innvendig om motorer.. Men som furiaman sa, må du av med toppen og bunnpanna for å få løsnet å tatt ut stemplene.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Du trenger også momentnøkkel til montering igjen, gjerne nye lagre også. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Siden du setter på lav komp så regner jeg med en større turbo/kompressor eller sette på turbo/kompressor. Letteste å gjøre det er med motoren ute av bilen, og bruk god tid når du holder på. Skaff også en verkstedhåndbok. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Har stemplene ferdigmonterte stempelringer? Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli? Send blokka og stemplene til et motorverksted du. Finn noe billigere å lære på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Har stemplene ferdigmonterte stempelringer? Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli? Send blokka og stemplene til et motorverksted du. Finn noe billigere å lære på. Amen. Ikke la dette ta futten ut av deg, men ett motorhavari vil garantert ta mye av futten hvis ting går galt. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Har stemplene ferdigmonterte stempelringer? Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli? Send blokka og stemplene til et motorverksted du. Finn noe billigere å lære på. Ganske greit svar det i grunn ja :) Hvor mye er det egentlig som skiller et skyvelære fra et mikrometer? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest AndreMedNeon Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 er litt styr ja. må av med topp og bunnpanne. må under for å løsne mutterne som råden er festet i. Såpass mye viste jeg, motoren er turbokonventert og ser slik ut for øyeblikket: Litt dritten men ellers ok :ahahahhaha: kjører med lavt trykk og planer på å øke når jeg får dem nye stemplene som jeg Har liggende på rommet, jeg vet ikke om stempelringene er riktig men er til min motor så kan være, det kan skjekkes. Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli? Nei, nei, nei, nei, resultatet skal bra nok at motoren ikke sier bam når jeg kjører den pga dorlig monterte stempler :P betalt mye for dem, og er turbo stempler som er til min bil, JE pistions , Eagle Rods, Je pistion rings osv. Jeg har pakningsett, nye bolter, momentnøkkel osv. Send blokka og stemplene til et motorverksted du Hva motorverksted da? Noen å ambefale? Har hørt om noen som sente motoren sin til et motorverksted og så gikk det gale pga det ikke var montert riktig, jeg har ikke peiling da, men det jeg har hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Hvor mye er det egentlig som skiller et skyvelære fra et mikrometer?Ca 0,1 mm. :D (man måler ned til 0.1mm med skyvelære,0.01 med mikrometer :) ) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest AndreMedNeon Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg