esbandos Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Hei. Tenkte jeg skulle ha 240en min på EU-kontroll snart. Det jeg lurte på er da om jeg får skilter på den hvis jeg har 2'ere.. Og hvilken tallbetegnelse får man for for høy CO? Hvordan er det med etterkontroll? Må jeg på etterkontroll om jeg har for høy CO f.eks? Kan jeg komme igjennom kontroll med sveisa-sperre, eller må jeg bytte? Håper på svar.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Du kan ha så mange ener feil du bare vil. Får du en toer feil, må du inn på etterkontroll. En treer feil er kjøreforbud. Jeg tror co er toerfeil, kompis av meg måtte inn til etterkontroll pga det med sin 740. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Med 2er-feil er ikke bilen godkjent, ergo får du ikke skilter dersom bilen er avregistrert.. :) Dersom for høy CO er 2er-feil, må den nok på etterkontroll, ja. :) Hvorvidt du kan komme gjennom med sveisa sperre er det vel kun verkstedet som vet. :) Edit; Litt sen. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 For høy CO er toerfeil ja...Det fikk jeg med bilen min på EU.. Fikk toerfeil på svetting fra motor også faktisk:uhhmmwhat?: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Hmm.. Så jeg får altså ikke skiltene ut med mindre jeg bare har 1'er feiler? Er det ingen regler på sveisasperre og EU-kontroll? Hvordan justerer man ned CO'en på en b19 med 21 gasser? Husker ikke hvilken skru det var, så hadde vært fint om noen hadde bilde av den skruen.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 1'er feil er feil som merkes av og skal ordnes, men etterkontroll behøves ikke da bilen blir godkjent 2'er feil må rettes og vises på etterkontroll før bilen blir godkjent 3'er feil er automatisk kjøreforbud *edit: Med sveisa diff får du iallefall ikke feil pga forskjellig bremsevirkning på bakakselen :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 1'er feil er feil som merkes av og skal ordnes, men etterkontroll behøves ikke da bilen blir godkjent2'er feil må rettes og vises på etterkontroll før bilen blir godkjent 3'er feil er automatisk kjøreforbud *edit: Med sveisa diff får du iallefall ikke feil pga forskjellig bremsevirkning på bakakselen :rolleyes: Ahh.. Da er jeg med på hvordan feilene er, men hvordan klarte jeg å få skilter på en taunus som fikk 5-6 2'er feiler da? :p Fikk skiltene til den etter kontroll, men måtte ned dit igjen etter 2 uker for etterkontroll. Nei, er sant det, Erik. Skal litt til før man får forskjellig bremsevirkning bak da.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 få noen i oslo til å sende deg 25 liter med E85, da er du kvitt co problemet;) hehe Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 E85? Hørtes ut som en type bensin/drifstoff av et slag.. :p Uans så tror jeg neppe jeg gidder å gjøre noe drastisk for å få ned CO-en.. Bedre å skru på den skruen jeg ikke vet hvor er.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 E85?Hørtes ut som en type bensin/drifstoff av et slag.. :p Uans så tror jeg neppe jeg gidder å gjøre noe drastisk for å få ned CO-en.. Bedre å skru på den skruen jeg ikke vet hvor er.. :p daså, hehe mener dem stiller på co`en på eugodkjenninga jeg? gjorde det på min coupe i hvertfall Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Hmm.. Ja.. Mulig dem gjør det.. Dem gjorde ikke det på taunusen min ihvertfall.. Der sa han at jeg måtte bytte olje, filter, luftfilter å rense gasseren for å få ned CO-en... :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 På min sierra hadde jeg 7,5% i CO.. Bytta så olje+filter, plugger og luftfilter, vips så var CO 0%... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 På min sierra hadde jeg 7,5% i CO..Bytta så olje+filter, plugger og luftfilter, vips så var CO 0%... Ah.. Skal gjøre alt det på min bil også.. Har byttet olje å luftfilter + tenningsdeler.. Men uans. Ingen som vet noe ang kontroll og sveisasperre? Dem blir vel ikke å merke noe hvis dem tar bilen på prøvetur? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Har merket at jeg ikke har 2 og 2 like dekk på bilen.. Hvordan blir det på EUkontroll? Får jeg en 2'er eller en 1'er pga det med dekkene? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 trur det er 2. Har iallefal fått inn biler på etterkontroll pga. feil dekk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.