Gå til innhold

Bytte motor vs trimming

Ranger emnet


rufse

Anbefalte innlegg

Som så mange andre her, har jeg planer om å skaffe mer kraft under panseret. Bytte motor eller trimme den orginale?

 

Siden det nesten er sesong nu, så tenkte jeg at kanskje det smarteste er å trimme 90-hesteren (1,9 S) litt. Ettersom jeg skal dra en henger, er mer kraft et høyt ønske. Noen forslag?

Get a life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett nedi en C20XE. Blir godkjent hvis du har 2.2i bremser. Du gjør hele konverteringa for 15-20.000kr og det vil gå bedre enn om du bruker samme beløpet på 1.9Sn din.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du egentlig tenkt å legge i det? kan jo alltids få protrim til å bygge deg en C20LET på 500 hk, men..

 

500hk ??? (!) :fatality:

 

Tenkte vel mer på ca. 150hk... Hadde jue håpt det gikk ann å trimme den opp for en billig penge. Men som andre har tipset om, så kanskje jeg skulle kjøpt meg en nyere Opel (Omega?), og tatt å flytta over motor og bremser?

 

Nokke sånt skulle vel gå ann å få gjort for 10-15 laken vil jeg tro.

Get a life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500hk ??? (!) :fatality:

 

Tenkte vel mer på ca. 150hk... Hadde jue håpt det gikk ann å trimme den opp for en billig penge. Men som andre har tipset om, så kanskje jeg skulle kjøpt meg en nyere Opel (Omega?), og tatt å flytta over motor og bremser?

 

Nokke sånt skulle vel gå ann å få gjort for 10-15 laken vil jeg tro.

 

Omega med C20NE får du fro 3 lapper. Du får betydlig mer dreiemoment med den, og siden dragevekt på en ascona er ganske tantete, så vet jeg ikke om det er behov for 16V, men helt klart artigest :)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

enkleste er å sette i en 2.4i fra omega. du trenger bare motor, så bruker du det du har ellers. også må du lage deg en retur annordning på tanken da.

 

motor er helt lik sånn utvendig, bortsett fra at det er innsprut motor. flytt over bundpanne, motorfester og svinghjul, så passer den rett i asconan din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår