Gå til innhold

kald motor

Ranger emnet


tenic

Anbefalte innlegg

Lurte på en ting.. e det normalt at motoren altid e kald når eg kjøre ?

Står eg i ro på tomgang går temperaturen opp på 90 grader ganske kjapt..

Men så fort eg kjører, da viser temperatur nåla rett over den blå streken.. Langt under 90 grader lixom...

 

Det er vel ikkje normalt. Kan det vere temperatur føleren som ikkje har det helt bra ? Så motoren ikkje regulerer varme ?

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer det med en gang du kjører eller etter en stund?

 

blir jo myye bedre avkjøling når du kjører

 

Hvis bilen har stått på tomgang å blitt 90 grader.. og begynner å kjøre da tar det ei lita stund før den er rett over den blå streken lixom. å rundt der liggge den. Skal ikkje motoren holde 90 grader når eg kjører og da. For at motoroen ska jobbe best..

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor varm viser tempmåleren at motoren er når vifta begynner å gå da?

 

 

På tomgang da går vifta når motoren kommer opp til 90 grader.. men det stemmer .. men når eg kjører ligge sikekrt motoren på 30 - 40 grader.. uansett lixom... lang turer å alt.. virker så den slepper inn kald luft hele tida...

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-40 ? hørtes meget lavt ut. Husk at tempmåler bare viser fra 60/70 til 110.

Så på en vanlig 8v er det ikke unormalt at den ligger rett over det blå.

termostaten åpner vel på 85-92 (litt ettersom type) og vifta starter vel på nitti og noe

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk termostaten du. jeg hadde samme problemet nettop og byttet termostat 1 gang g det ble veldig bra i 1 uke da måtte jeg bytte igjen for da hadde termostaten løsnet fra termostathuset og forsvunnet inn i slangene og da ble det noe slikt som du beskrev. standrad termostatproblem ;-)

 

ok ska sjekke den.. så normalt skal den ligge på 90 grader på lang turer osv .. ?

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok ska sjekke den.. så normalt skal den ligge på 90 grader på lang turer osv .. ?

 

ja sjekk den.:thumb er nesten garantert at det er noe med den...

 

akkurat nå ligger arbeidstempen min på ca. 80 grader. men det kommer veldig mye an på hvordan temp føleren din har det. jeg hadde den jeg har nå før jeg bytta. etter at jeg bytta så lå tempen på over 90 grader alltid. syns det så litt mye ut så jeg bytta tilbake til den gamle igjen. bilen er jo like varm, men det så mindre skummelt ut ;-)

er denne det er snakk om her:

 

temp.jpg

 

Varenr:

 

01-3013420561

 

 

Kommentar:

 

Temperaturføler, 1 stikk

 

 

Valg 1:

 

Vectra A 1988-1995

 

 

 

Valg 2:

 

Kjølesystem

 

 

 

Valg 3:

 

Temperaturføler

 

 

Delegruppering:

 

N

 

 

NOK pant

 

0

 

 

Pris inkl.mva:

 

35.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår