Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg drøye årsavgiften?

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Som dere sikkert vet så kommer jo den o så store og stygge årsavgiften i posten om ikke så alt for lenge. Og det jeg lurer på er, hvor lenge kan jeg drøye den?

 

Etter det jeg vet så skal den være betalt i mars. Men, min lærlingelønn pluss en god del utgifter tillater ikke at jeg legger av noe til årsavgiften på denne måneden.

 

Derfor tenkte jeg det slik:

 

Ta 1500 fra lønninga i mars, og betal årsavgiften i april.

 

Får jeg noe straffegebyr eller noe sånt? Avskiltninga begynner jo ikke før til sommern, men det er ikke noe problem. Det er jo bare snakk om og vente en måned med og betale den.

 

Så, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men her (også) viser Staten liten nåde. Dersom det ikke er endret i år, må du værsågod betale hele ruklet innen kl. 23:59:59 15.03.2007. Et sekund over midnatt, og det genereres automatisk et "straffegebyr" på det jeg mener å huske er 250,- (correct me if I'm wrong). Ville tatt en liten runde med dådyrøyne til noen du kan gjøre slikt til, og spurt om å få låne det du mangler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpes meg.

 

Får bare spare som en idiot. Men når jeg har 2500 og leve for denne måneden etter alt av drit er betalt (som jeg vet om), så er det ikke mye og spare. Nesten litt glad for at jeg er fotgjenger. Herregud så mye jeg sparer :P

 

Edit: Henta litt info fra http://www.toll.no

 

Forfallsdato for årsavgifta endra

I samband med statsbudsjettet har det blitt vedtatt at forfallsdatoen for årsavgifta blir endra frå 15. til 20. mars i 2007. Bakgrunnen for endringa er at mange trygdemottakarar kan oppleve likviditetsproblem ved at forfallsdatoen for årsavgifta tidlegare var sett til 15. mars, medan trygda blir utbetalt 20. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske utrolig egentlig selv rovdyrene i div inkassofirma og "legale" lånehaier lar deg utsette litt hvis du er til kness i drit.... men staten værsågod betal ellers blir det gebyr på MANGE prosent.

 

De fleste vanlige bedrifter ville vel blitt hudflettet og lynsjet samt strafferettslig forfulgt for en purregebyr på 250,- kr

 

foreslår at alle betaler forseint og deretter betaler type 4kr mer enn hva som er purregebyret og deretter klager som faen for å få disse pengene utbetalt ikke til konto men med faktura

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet man jo om når man kjøper bil.

Bare å betale! De fleste her inne er har fått MYE mer fra staten enn hva de har betalt. (lege, skole, og alt annet som er betalt av staten.)

Det er egentlig bare å slutte å klage. Prøv noen år i spania eller anda dårligere land. Så får dere se om dere ikke har mye viktigere ting å klage på.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke "fått" noe som helst av staten... Betaler jo skatt da... og er du heldig, slik som i noen tilfeller så betaler du skatt på skatten som du allerede har skattet for... nei... jeg har aldri FÅTT noe, bare lånt... heter at du får gratis lege/skole osv, men dette er piss, du får låne, og må betale tilbake iløpet av et helt arbeidsliv....

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg hørte et sted at fristen for betalingen av årsavgiften var flyttet til 31. mars fra og med i år jeg. Har jeg drømt eller er det andre som har hørt dette også?
Det er flytta til 20. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke "fått" noe som helst av staten... Betaler jo skatt da... og er du heldig, slik som i noen tilfeller så betaler du skatt på skatten som du allerede har skattet for... nei... jeg har aldri FÅTT noe, bare lånt... heter at du får gratis lege/skole osv, men dette er piss, du får låne, og må betale tilbake iløpet av et helt arbeidsliv....

 

Verden er urettferdig altså. stakars deg som bor i Norge!

SLutt å klag. Gjør heller noe for å endre systemet. Så kan vi jo se om du får det til noe bedre. Koster jo ingen ting å drive et land som består av fjell og daler.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke "fått" noe som helst av staten... Betaler jo skatt da... og er du heldig, slik som i noen tilfeller så betaler du skatt på skatten som du allerede har skattet for... nei... jeg har aldri FÅTT noe, bare lånt... heter at du får gratis lege/skole osv, men dette er piss, du får låne, og må betale tilbake iløpet av et helt arbeidsliv....
Prøv å regn sammen hva du betaler og hva du får totalt sett (ikke bare de gangene du er gratis ho legen, men alt det koster å drive landet), så kan vi se om det er du eller staten som kommer best utav det.

Og som han over sa, hva med å gjøre noe med det, om du føler at ting i samfunnet er helt på viddene..? :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår