Gå til innhold

Sæther Racing: Omega Sedan -94 LET

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser jo bra ut det her, LET er fin motor og Omega er fin bil..:D

 

Skal følge med videre jeg hvertfall!

 

Men, er det bare meg eller lager du en ny prosjekttråd hver gang noen mener noe negativt? Vet at du hadde en annen tråd om en tidligere Omega, men jeg husker også å ha lest en annen tråd om denne bilen her også.. Var en liten diskusjon om hva som var best av LET og en annen motor ved bytting av innmat osv..

 

Du hadde vel endel forskjellige tråder om den gamle bilen din også?

 

Gjør ikke meg noe altså, vil bare finne ut om det er sånn eller om jeg roter fælt?

 

:popcorn hmm..

 

Den gammle ble slettet pga, Admin her hater meg :doh

 

Dette er en helt ny bil.

Et helt nytt prosjekt som blir litt grovere av typen.

 

Så blir det kansje litt :race om noen år

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt med på den tidligere Omegatråden din, føler jeg meg sikker på at dette kommer til å bli en meget bra bil når den er klar for veien :)

 

Har troa på dette, kjør på!

 

Tusen takk skal du ha, Godt og få høre slikt.

 

Sæther'n

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0839de26c7a42261c1283e08a7f9f1e4.jpg

 

4eedc3e38b33257a0ec97f0fb9186204.jpg

 

542be59502826918aa8172fae6fad3dc.jpg

 

b63c4859a1db44125a82c3e223aa8eb2.jpg

 

cbabbae677d9f0f8535c2806c9bf5c23.jpg

 

8fdec849fc4c3eb277f5549111069b81.jpg

 

4f3908e297546dfa7645c82b9ee401d6.jpg

 

Ja som dere ser ligger det rust under de dobble platene, Så da har vi til slutt skjært ut alt av de gamle platene og festene alt av rust skal vekk!

 

Alt av asfaltmattene i bagasjen er borte,

 

Demontere bensintanken, og litt inntriør ved bakruta, å har begynnt og sveise igjen tanklokket,

 

Jeg har begynnt og skrape vekk tectyl asfalt mattene inni hjulhusene , ( NOE som tar svært lang tid, hvis man vil beholde den orginale grunning som er der,

 

Noen som veit om jeg kan kjøpe tårn til omega B bak? Hadde kansje vært best, etter min mening,

 

Det var en helgs arbeid, synes vi fikk gjort endel , men en ting er helt sikkert, Dette kommer til og ta lang tid, men hey har god tid,,,,:blunk:

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C20LET

 

Da har jeg funnet meg den mest perfekte c20let jeg kan, takk for tipset Bent!

 

Motoren har gått 145 000km,

 

Helt kopmplett med:

 

* Coscast topp

* 145oomil

* downpipe

* kylare med slangar

* IC med trycklsangar

* styrbox/härva/LMM

* Start/generator

* koppling

* servopump

* Ac kompressor

 

 

Orginalt og pent,

2e28re2.jpg?pho914FBJNQ9p.AO

 

Motoren befinner seg lang inne på vidda hos søta bror så det blir med stor sansynlighet road trip til helga.

 

Hvis ikke gammle eier finner på en metode og sende.

 

Men ihvertfall er super fornøyd! Akkurat hva jeg var ute etter,

 

Hadde hatt reg reim skift og vannpumpe, på 14000km

 

Alle papirer var i orden.

 

Og Komp, test fulge også med, motor var i veldigt god stand, og det er ikke KS topp, så da slipper jeg og sende den inn til protrim til forsterkning,

 

Orginale smidde mhale stempler, uff helt perfekt , jeg er i himmelen.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår