Gå til innhold

Råder på B230ET/FK/FT

Ranger emnet


Turbo Perra

Anbefalte innlegg

Da har jo du en 20-30 sett med smidde ET stempel å selge da. Siden du har kjørt rådene til h..vette på alle motorene:D

 

Hvis jeg forstår deg rett da...

 

Vet at mange påstår at rådene er svake...og dem er garranter svakere en H-profil.. men er bare rart at noen får det til å holde!..

 

Lurer på om det kan vere en anen grunn til at rådene ryker..???

 

Øh, H-profil råder er de sterkeste rådene man får. :doh

Og stemplet til den råden som knekker, blir også vanligvis ødelagt.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis du mener motoren din tåler 2bar så jinn en liten da så ser du hvor lenge det går.. bare fordi målern bånner en gang er det noe helt annet enn at motoren tåler det..

 

*til de som tvilte på de 2bara, når jeg fikk klemt ut 1.7 av 13c'n første gang jeg fikla med ladetrykket så tror jeg godt en t3 kan levvere en liten skvett til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ET motorer som har passert en halv mill på telleren med oppjustert ladetrykk og chip. Selvfølgelig er det holdbart. Og hvis den originale turboen din skulle klare å presse ut 2bar i et par sekund, så tåler motoren det også. Men hvis du driver å jakter på 2bar kontinuerlig i et par timer, så ser jeg for meg noen rådet som vil ut i fri luft.

 

Alt er avhengig av kjørestil. Originale ET råder tåler ikke like mye som nyere FK/FT råder, sånn er det bare. ET er en Volvo motor, den tåler juling med med måte. Det finnes de som raser 5 A motorer i løpet av en dag også...

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du mener motoren din tåler 2bar så jinn en liten da så ser du hvor lenge det går.. bare fordi målern bånner en gang er det noe helt annet enn at motoren tåler det..

 

*til de som tvilte på de 2bara, når jeg fikk klemt ut 1.7 av 13c'n første gang jeg fikla med ladetrykket så tror jeg godt en t3 kan levvere en liten skvett til

 

Trokke den tåler 2 bar.. entn så var det flaks eller så må man kjøre med for mye trykk over lengre tid før ting ryker.

 

 

* Se dær ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jo du en 20-30 sett med smidde ET stempel å selge da. Siden du har kjørt rådene til h..vette på alle motorene:D

 

Hvis jeg forstår deg rett da...

 

Vet at mange påstår at rådene er svake...og dem er garranter svakere en H-profil.. men er bare rart at noen får det til å holde!..

 

Lurer på om det kan vere en anen grunn til at rådene ryker..???

 

 

Les hva du selv skriver,så kan du lese hva jeg skriver.

 

Når hadde b230et smidde stempler? b23et har det derimot som også er en helt annen motor.

 

Er det noen som har vond rygg pga løfting og mekking på b230 motorer så må det være meg gitt.

 

Har hatt b230 turbomotorer av alle mulige typer og årsmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva du selv skriver,så kan du lese hva jeg skriver.

 

Når hadde b230et smidde stempler? b23et har det derimot som også er en helt annen motor.

 

Er det noen som har vond rygg pga løfting og mekking på b230 motorer så må det være meg gitt.

 

Har hatt b230 turbomotorer av alle mulige typer og årsmodeller.

 

 

Når du skrev at du hadde hadd flere slike motorer en jeg er år gammel så hørtes d ut som om du hadde tadd liv av dem!

 

Mener alle ET motorene har smidde stempel.. ?

 

man hører jo om folk hele tia som tar toppen og stempla fra B230ET til å bruke på litt grommere prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skrev at du hadde hadd flere slike motorer en jeg er år gammel så hørtes d ut som om du hadde tadd liv av dem!

 

Mener alle ET motorene har smidde stempel.. ?

 

man hører jo om folk hele tia som tar toppen og stempla fra B230ET til å bruke på litt grommere prosjekt.

 

 

Nei,jeg har hatt maaaange slike motorer og skrudd en hel del på de generelt.

 

B23et er levert med smidde orginalt.

 

Eneste gode delen på en b230et er toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår