Gå til innhold

Ealoken : Prosjekt Volvo 740, Drift project

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg så litt i tråden din nå og det som slo meg vedr. asfaltmatte-fjerningen din, er at jeg tror du ikke brukte nok varme.

 

Første matten jeg fjernet, vra ca. samme resultat som deg, dvs. små bruddstykker, mye lim og dritt som hang igjen.

 

Etter å ha fjernet to matter, varmet jeg de kommende bedre og da fikk jeg av mattene i så store flak som jeg ville.

 

Da var det nesten helt rent under mattene også!

Litt lim var det seff, men det er jo ikke stress å fjerne.

 

Men du er jo ferdig med det da :-)

Ps. om du skal fjerne techtyl, går det vel kanskje å varme og skrape den også? Du har jo ribbet bilen, så det er vel ikke snakk om mer enn 1-2 kvelder tror jge.. men det er jo drittjobb da :P er greit med hansker når du skal gjøre det.

 

Ellers, lurte jeg på hvor du kjøpte glassfiber skjremer.

Var det http://www.runehansenmotorsport.com ? Vurderer du glassfiber panser/bagasjeluke og bakskjermer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant ut det i går jeg og, nå varmer jeg til jeg ser at platene "bobler", når jeg drar dem av nå følger lim og alt med.. og jeg drar av svære flak som henger sammen, og ikke 1000 små biter.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut det i går jeg og, nå varmer jeg til jeg ser at platene "bobler", når jeg drar dem av nå følger lim og alt med.. og jeg drar av svære flak som henger sammen, og ikke 1000 små biter.

 

Ja, jeg bruker gassbrenneren :-)

Ps. hva gjør du med de runde "dekslene" som løsner?

 

jeg tenkte på å erstatte de med gummipropper isteden.

Under setet, hadde jeg gummipropp, dvs. under den rammen under setet og den passet perfekt i de andre hullene også, som feks. på torpedoveggen hvor jeg fjernet asfaltmatter også.

 

Lurer på å ta turen til volvo (evnt rørlegger?) og kjøpe masse gummiplugge-propper. Blir jo tett og støydemper vel nok. Ikke at jeg hører noe støy som overdøver motorlyden, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De runde deksla tror jeg at jeg bare stapper oppi høla igjen.. sitter vel ikke all verden, men jeg går for 0 komfort i min da.

Blir jo ren banebil.. gassbrenner funker nok, jeg bruker en varmepistol og det funker fjell det og.

 

Nå Ealoken får du stå opp snart :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO2 produserer ikke noe skum eller støv. Det er bare CO2.. samme som du puster ut av lungene dine (den blåser oksygen vekk fra flammene, og er iskald). Problemet er at Co2 apparatene er de dyreste av alle brannslukkerne..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO2 produserer ikke noe skum eller støv. Det er bare CO2.. samme som du puster ut av lungene dine (den blåser oksygen vekk fra flammene, og er iskald). Problemet er at Co2 apparatene er de dyreste av alle brannslukkerne..

 

Dyrt å kjøpe et apparat, men ikke så dyrt å bruke. Refylling koster ikke allverden. Men for den saks skyld, uansett hvordan, hvis du fryser ned asfaltmattene, så blir du ferdig uhyre fort...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet med og gjøre klart for bakdørene, kappet først innmaten i døra, så slipte jeg rundt døra. den skal sveises fast rundt, så skal ytter plata fjernes og glassfiber bakskjermen\dør skal festes.

 

22072007.jpg

 

22072007_001_.jpg

 

moore 2 come

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fjerne den biten i døra som er mellom det bakerste vinduet og det vinduet som kan sveives opp og ned? Så ser det ikke like mye ut som ei dør lengere? Eller siden den ikke skal godkjennes. flytte b-stolpen noen cm bakover og forlenge framdørene? Ville sett så mye mye bedre ut.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår