Gå til innhold

esbandos: Ascona B med volvo b20 motor. (Rallycross)

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du bør ha denne toppen: TOPPLOCK STEG 5 med ventiler: in 46 ut 40.

Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Isärflyttade ventiler.

Dubbla ventilfjädrar.

Lämpliga kamaxlar = valfritt.

Lämpliga förgasare 2X48:or.

Klar för effektuttag = maximalt. UTBYTES eller +900:-. 10300:-

 

og denne kammen:

 

S krever minst steg 3 till 4 topplokk og doble 45:er 12.9 101° 300° 895:-

eller en custom kamm.

pluss dobble 48mm gassere. som er justert i benk til din motor.. da vil du nok vippe 200++ med det opsettet du har nå er det bra om du får ut 160hk..

 

 

Hmm...Toppen jeg har er portet en del vet jeg.. Har jo også et ganske greit grenrør som er med på å gi effekt.. Kammen jeg har er noe som er spesiallaga en lur plass etter som han jeg fikk motoren av sa..

Men men.. vet ikke jeg.. bilen skal muligens i benk når den er ferdibygget, så vi får se.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes "glade" og "triste" bremsebenker, å kjøper man en maskin på en plass kan du være rimelig sikker på at benken er "glad" :) så spørs det jo hvordan den er portet men er det jusnes sim maskin er den vel neppe 200hk da:)

er veiva eksenterslipt har den 230 r råder (mener det var 13mm bredde)

det høyeste verifiserte effektuttaket på b20 med gassere er 231hk å den motoren var påkosta 150-200lax.

(og med 2x48)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du bruke deler av original opphenget bak ifra 240 på asconaen?

Skal du bruke original fjører og skåler så må du bygge om en hel del, på volvoen sitter jo fjørene litt bak akselen på den nedre armen og demperne sitter forann akselen og blir jo litt mye jallamekk for og få flytta over det opplegget til asconaen, med tanke på at du skulle ha 4 link, det beste er nok og kjøpe seg et sett med coilovers.

Og bygge det slik det er på den bilen her.

Hvis du er interisert så har jeg jeg noen mål på innfestinger og slikt, de målene er henta ifra en volvo, men skulle vel greit la seg overføre til en ascona.

 

popup_referens_trygg_j.jpg

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes "glade" og "triste" bremsebenker, å kjøper man en maskin på en plass kan du være rimelig sikker på at benken er "glad" :) så spørs det jo hvordan den er portet men er det jusnes sim maskin er den vel neppe 200hk da:)

er veiva eksenterslipt har den 230 r råder (mener det var 13mm bredde)

det høyeste verifiserte effektuttaket på b20 med gassere er 231hk å den motoren var påkosta 150-200lax.

(og med 2x48)

 

 

Ja, vet det finnes "glade" og "triste" bremsebenker, derfor jeg er litt usikker på om jeg gidder ta den i benk.. :p

 

Mener veiva er eksenterslipt ja.. 230 råder har jeg ja.. De er 13mm bred...

 

Hva var gjort med den motoren med 231hk da?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du bruke deler av original opphenget bak ifra 240 på asconaen?

Skal du bruke original fjører og skåler så må du bygge om en hel del, på volvoen sitter jo fjørene litt bak akselen på den nedre armen og demperne sitter forann akselen og blir jo litt mye jallamekk for og få flytta over det opplegget til asconaen, med tanke på at du skulle ha 4 link, det beste er nok og kjøpe seg et sett med coilovers.

Og bygge det slik det er på den bilen her.

Hvis du er interisert så har jeg jeg noen mål på innfestinger og slikt, de målene er henta ifra en volvo, men skulle vel greit la seg overføre til en ascona.

 

Skal lage bakstillingen omtrent slik som det er gjort på det bildet du la opp der.

 

Vet at det blir endel ombygging om jeg skal ha volvo fjør å skål, så jeg tenker på å bruke ascona fjør å skål for å se hvordan det blir i forhold.. Coilovers skal jeg nok kjøpe med tiden, ja.. Da blir det jo rimelig likt det du har på bildet.

 

Hadde vært fint om du kunne gitt meg de målene du har på innfestinger osv ja. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som ikke er enige i de målene her eller har meninger om hva som er bedre, men er ihvertfall bevist at det funker med disse målene, målene er faktisk ifra den volvoen Petter S kjørte i rallycross og den var jo kjent for og være startrask.

 

Stagene oppe og nede skal være like lange.

Oppe på akselen så skal hullet i innfestings "ørene" være 4 cm ifra hylsa og til senter hull. Skjønner du forklaringa? He He

Og Nede så skal den samme avstanden være 8 eller 12 cm, jeg må ut og måle på noe greier jeg har før jeg kan gi deg det eksakte målet på det. he he.

Noe du må finne ut av selv er pinjongvinkelen når bilen står stille på hjula, ekke helt sikker på hva den skal være.

 

Men, petter S kjørte med de målene og er flere andre som kjører rally og rallycross med de samme målene, så det fungerer ihvertfall.

 

Skal finne ut av det siste målet så fort som mulig jeg.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skulle du bruke deler av original opphenget bak ifra 240 på asconaen?

Skal du bruke original fjører og skåler så må du bygge om en hel del, på volvoen sitter jo fjørene litt bak akselen på den nedre armen og demperne sitter forann akselen og blir jo litt mye jallamekk for og få flytta over det opplegget til asconaen, med tanke på at du skulle ha 4 link, det beste er nok og kjøpe seg et sett med coilovers.

Og bygge det slik det er på den bilen her.

Hvis du er interisert så har jeg jeg noen mål på innfestinger og slikt, de målene er henta ifra en volvo, men skulle vel greit la seg overføre til en ascona.

 

popup_referens_trygg_j.jpg

 

 

Hei Finken!

Ser ut til å være fin bil foresten!

Er enig i mye men ikke helt med deg vedr innstillinger, men det er vel som svenskene sier "meningar er som baken, delad"!:thumb

Jeg har studert 240n til Petter på Solberg gård i fjor, men nok om det!

Jeg har noen spørsmål til deg vedr bilen på bildet:

Det øvre staget til watt-linken, slår det opp i eksosen ved innfjæring (skulle de satt motsatt)?

Kjører du uten krengningstag bak?

Kjører du rally?

 

Mvh

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

B20'en er desverre ikke til salgs da jeg har fått lånt denne motoren og eieren ville ha den tilbake om jeg ikke brukte den i rally eller kjøpte den selv. Vet dog ikke hvilken pris han ville ha for denne.

 

Men selve karossen (rullende) og bur selges for 6000kr.. Der er det noen ganske stive konidempere, sveisa 2.2i bakaksling, kortstyring, mener det er 3.5 runder fra side til side.. Følger også med bensintank diverse "dashbord" greier samt komplett bur.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår