Gå til innhold

Abs problem med volvo v 50

Ranger emnet


Krissuissi

Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen hjelpe med abs problem på min v 50?

Etter skifte bremser, føringer, fjær abs sensorer bak, hjullager bak samt magnetringer etc er kommet opp abs varsel. Etter noe kjøring kommer opp rød lys,med skrift bremse feil. Hastighetsmåler står i null. Byttet begge sensorer foran, uten hjelp. Vært i verkstedet som har prøvd å slette feilkoder, uten hjelp. De sier at det er ingen kontakt til sensorer framme. At sikkert må være magnetringer gående. 

Byttet begge hjullagere samt ringer framme nå, men uten noe endring.... 

Sjekket kabler og koblinger, alt ser bra ut. Brems fungerer som skal etter min meninger.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/29/2022 den 4:08 PM, Krissuissi skrev:

Hei. Kan noen hjelpe med abs problem på min v 50?

Etter skifte bremser, føringer, fjær abs sensorer bak, hjullager bak samt magnetringer etc er kommet opp abs varsel. Etter noe kjøring kommer opp rød lys,med skrift bremse feil. Hastighetsmåler står i null. Byttet begge sensorer foran, uten hjelp. Vært i verkstedet som har prøvd å slette feilkoder, uten hjelp. De sier at det er ingen kontakt til sensorer framme. At sikkert må være magnetringer gående. 

Byttet begge hjullagere samt ringer framme nå, men uten noe endring.... 

Sjekket kabler og koblinger, alt ser bra ut. Brems fungerer som skal etter min meninger.... 

Hvis feilen oppstår etter at bilen har blitt varm, så er sannsynligvis problemet at selve abs-enheten er defekt. Det som skjer er at kretskort med blant annet loddinger utvider seg i varmen fra motor og dermed mister den kontakt. Det må ha sjekkes nærmere. For å eliminere feil fra abs sensorene så må det måles at det kommer signal direkte fra disse. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår