Gå til innhold

98 v70 tdi problemer med start/gløding

Ranger emnet


JEPS

Anbefalte innlegg

Jepp, som topic si har æ problemer.

det e nesten umulig å få start når det e kaldt, å det selv etter at æ har gløda 6-7 ganga...

tenkt at glødepluggan va gåen, så æ kjøpt nye å bytta de, men de æ tok ut så gulle god ut og funka som de sku.

uansett så bytta æ de jo, men hdet bei ikke nå bedre.

ka ska æ sjekk nu?

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror problemet ligger i glødingen en plass. glødepluggene er iorden.

har byttet dem.

skal ikke glødinga gløde lengere jo kaldere det er? gløder like lang tid uansett. så jeg tenkte kanskje temp giveren, men da ville den jo ikke glødet når det er kaldt uansett, (den gløder ikke når motoren er varm mao tror jeg temp giver fungerer)

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det gløder lengere jo kaldere det er. Har du forsøkt å ta ut en og en glødeplugg og faktisk se at de gløder? Sikring? Om det gløder når du har koblet fra temperaturgiver, kan det være denne som er feil. Har du muligheten til å måle, så skal glødepluggene trekke minst 80A. Mål da over alle pluggene samtidig med f.eks en ampertang.

Live Your Dreams

http://www.kesagen.no

 

'98 V70 2,5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det gløder lengere jo kaldere det er. Har du forsøkt å ta ut en og en glødeplugg og faktisk se at de gløder? Sikring? Om det gløder når du har koblet fra temperaturgiver, kan det være denne som er feil. Har du muligheten til å måle, så skal glødepluggene trekke minst 80A. Mål da over alle pluggene samtidig med f.eks en ampertang.

 

ok, skal prøve med amperetang i morgen!

 

Stikk på Volvo å få kontrollert dynamisk pumpeinnstilling. Er den feil kan du få startproblemer.

Ryker den svart ved pådrag?

 

har ikke lagt merke til om den ryker svart, ikke lenge siden jeg kjøpte den. hva er ca pris på volvo da for kontroll/justering? vet du det?

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få testet noen av tipsene ovenfor, må bare få hjelp, ikke lett å gløde og måle på samme tid, å kan jo ikke kjøre noen plass for SÅ å måle, for da er jo motoren varm. skal se på det til helga! takk for svar så langt

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, skal få sjekket pumpen da, men er det slik at problemene da kun er når det er kaldt?

for den starter som bare det når det er noen varmegrader.

i går hadde jeg en større start opperasjon, å etterpå når jeg endelig fikk start, lyste det i lamdasond lampa. jeje, slukker vell av seg selv etterhvert.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår