Ducklink Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hei, hva er forskjellen på bilcross/rallycross? Hva skal til for å begynne med bilcross? Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Forskjellen på bilcross/rallycross er at på bilcross må du bruke minimalt med penger på bilen, da bilen kan bli solgt for 8000kr.. Bruker du 10.000kr, har du tapt 2000kr... I rallycross er det ikke bud på biler... så du kan bruke 300.000kr på bilen om du vil... Reglene er stortsett det samme... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 og reglene for bil/rallycross finner du på http://www.bilsport.no Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkiz Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 rallycross går fortere og er dyrere. Å du må vell være 18 år på det? tror jeg;) Siter -91 Audi 80 2.0 *94 Opel Vectra 2.0i *90 Vw Passat 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 må være 18 for rallycross ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford_orion Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 og rallycross er det egneltig ikkje lov med platekontakt... det er der derimot i bilcross=) Siter donuts cannot be eaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 ikkje lov med platekontakt Er vel heller ikke så mye plater utvendig på en rallycrossbil, men mye glassfiber. Egentlig litt merkelig det reglementet for se bare på Divisjon 1 hvor det er mere enn nok platekontakt (nei plastkontakt). Ser ikke ut som de deler ut så mange svartflagg heller. Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 hehe i divisjon 1 er dem jo nesten værre enn oss i bilcross jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford_orion Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ikkje lov med platekontakt Er vel heller ikke så mye plater utvendig på en rallycrossbil, men mye glassfiber. Egentlig litt merkelig det reglementet for se bare på Divisjon 1 hvor det er mere enn nok platekontakt (nei plastkontakt). Ser ikke ut som de deler ut så mange svartflagg heller. en plate er en plate uansett om den er laget av glassfiber eller stål... Jeg er selvfølgelig fullstendig klar over at de fleste utvendige karosserideler på en rallycrossbil er i glassfiber! Jeg bare sa det utifra hvordan reglene var. Det står ikke i reglene at det ikke er lov med glassfiberkontakt. der står det at det ikke er lov med platekontakt! og, ja det er selvfølgelig mye krasjing og bulking i rallycross. men poenget mitt var at i reglene står det at det ikke er lov. Og det var vel hovedforskjellene i reglemtentet trådstarter lurte på? Siter donuts cannot be eaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harek Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 det er lov å kjøre rallycross under 18 år nå, nytt reglement frå og med i år. sjekk bilsportboka de som tviler;) får tak i den boka hos bilsportforbundet for 100 med mindre du er medlem. da skal du få boka når du betaler medlemskap. Siter 1986 Volvo 240 2.3 Stv 1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4 1986 Volvo 360 2.3 Bilcross 1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 under 18 år, da må det være 1600 motor.. supernasjonal klasse 1. vet om to stykker som begynner i år:D nevner ikke navn, nevner jeg navn så skjønner folk at det blir hard konkuranse:D hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford_orion Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 under 18 år, da må det være 1600 motor.. supernasjonal klasse 1. vet om to stykker som begynner i år:D nevner ikke navn, nevner jeg navn så skjønner folk at det blir hard konkuranse:D hehe ska du kjøre superbilcross, daniel?? ^^, Siter donuts cannot be eaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 jeg nei.. er du gærn, bruker heller penga mine til å tørke meg i ræva med vett..hehehehe.. neida.. hadde jeg hatt penger til det så skulle jeg gjort det.. men nei, det er ikke jeg som skal begynne med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford_orion Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 ok... hadde ikkje vært så dumt det da:P hadde vi bare hatt penger du Siter donuts cannot be eaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 faen.. sku driti penger vett... hehe.. de jeg kjenner som bygger seg bil begynner vel å nærme seg 200tusen vel og ene av dem skal ende på 400tusen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg