Gå til innhold

1981 Golf 1 1.6 Disel

Ranger emnet


angus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nylig kjøpt meg en Golf 1 C 1.6 Disel 1981 modell og tenkte jeg skulle poste her for å se om jeg får noe svar på et par spørsmål jeg har.

Er min første bil så jeg har ikke så mye greie på dette her.

har ikke tenkt å ha så mye styling etc på denne bilen da jeg syns den er tøff nok orginal (untatt GTI leppa da så klart, den må man jo ha)

 

her er noen bilder av gliset:

P1010013.JPG

 

som dere kanskje ser så mangler jeg pyntelist fremme på venstre side, noen som vet om en plass man kan skaffe dette på nett? har tenkt jeg en tur til den lokale huggeren å se om de har noe der.

 

P1010014.JPG

 

P1010018.JPG

 

P1010019.JPG

 

index.php?album=Golfℑ=P1010023.JPG

 

P1010024.JPG

 

P1010027.JPG

 

P1010035.JPG

 

Teflon rundt dørbolten på fører siden er borte så døra kan være litt trasig å få igjen, noen som vet hvor man kan kjøpe nye dør bolter eller har noe annet forslag?

 

Bilen var eid av en gammel kar og har hatt alle servicene på merkeverkset, siste gangen han skulle på service så kræsja han ( derfor det mangler pynte list) bilen ble kjøpt av en mekaniker fra forsikrings selskapet og fiksa opp før den havna i hendene på meg. bilen har kjørt 165 000 og har bare litt rust på bak støtdemperen og en liten flekk i dør ramma.

 

jeg har og tenkt å bytte ut orginal høytalerene i bilen, og lurte på om noen vet hva dimensjon de er? jeg tror det er 5x7", men er ikke sikker.

 

En annen ting jeg lurte på er hva motorolje som er anbefalt å bruke på en sån bil, skal jeg bruke 5w-40 eller 10w-40? er det noe serlig forskjell? skulla fylt på av samme type som var brukt før, men jeg finner ikke ut hva som har vert brukt.

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin og latterlig bra bevart bil:). Helt maken til min første Einser (og bil, over hodet). Vil stemme i med mannen før meg: Ta godt vare på den! Og begrens modder til hjul, senk og ev. lamper/blinkere. Disse bilene er fine nok som de er og LD3V Sienarot metallic (om den har samme farge som min har) er en nyyyyydelig farge!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin og latterlig bra bevart bil:). Helt maken til min første Einser (og bil, over hodet). Vil stemme i med mannen før meg: Ta godt vare på den! Og begrens modder til hjul, senk og ev. lamper/blinkere. Disse bilene er fine nok som de er og LD3V Sienarot metallic (om den har samme farge som min har) er en nyyyyydelig farge!

 

Det va bra du sa hva farge det var! har nemlig tenkt å kjøpe litt av det til å dekke over rust etc etter det har vert behandlet.

 

Takk for alle svarene. noen som har noe tips til felger på en sån bil?

blir nok ikke med det første, men tenkte jeg kanskje skulle kjøpe nye etterhvert.

vet ikke om jeg vil senke den så mye.

fikk nye side speil i dag som skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår