R-Power Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 God aften Volvo folk. Har ett lite spørsmål til dere som har søkt ombyggning av 242 til Biltilsynet. Hvordan skal jeg skrive denne søknaden for at dem gidder å lese den, noen som har en slik søknad som dere vil dele med meg eller noen som har innspill til søknad? Har aldri gjort noe lignende før så det kunne vært fint å få litt hjelp:) Ja jeg har prøvd å søke men finner ikke noe bra svar! Det jeg skal søke om er følgende: B230Ft Halv bur 2 stk bøttestoler Rensket for interiør utnom dasjbord og midtkonsoll 18"felger Senk Bilstein Clubsport dempere Grøvre krengestag Torpedostag Tårnstag Firepunkts seler ++ På forhånd :thanks Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Det jeg skal søke om er følgende: B230Ft - vanlig turbomotor godkjenning, papirene ligger på nettet. Halv bur - monteres etter kontrollen 2 stk bøttestoler - ok, men bilen blir regga som 2-seter Rensket for interiør utnom dasjbord og midtkonsoll - det driter de i 18"felger - +-5% rulleomkrets er ikke noe problem Senk - trenger bare tuv papier Bilstein Clubsport dempere - driter de i Grøvre krengestag - driter de i Torpedostag - driter de i Tårnstag - driter de i Firepunkts seler - ha de orginale montert, så er det ikke noe problem skal ikke være noe problem dette, men buret hadde jeg satt inn etter kontrollen. Men dette er det umulig å gi et fasit svar på, da alle som jobber i biltilsynet praktiserer sine egne regler. Søknad er ikke nødvendig da du sikkert får som svar "jada, dette er ikke noe problem", men når du kommer til kontrollen så sier de "dette vet jeg ikke noe om, så denne bryr jeg meg ikke noe om, jeg er sjefen her". Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg dukka bare opp på biltilsynet uten noen speisell avtale med papirer signert av volvo hvor det sto effekten på motoren og volvos godkjenningspapirer du finner på nett. De trodde volvo hadde sett denne bilen og så signert papirene og med deres utrolig dårlige tekniske kunnskaper og så lite de viste om regelverket så lot de den gå igjennom uten å ha sett så nøye på den... han ene prøvde seg på å fortelle meg at detta ikke gikk før jeg hadde betalt avgift på hk og motorvolum økninga på en 78 model ;-) snakker vi faktisk om en som jobber på biltilsynet som har så lite peiling. ville anbefalt flere å ta kontrollen i drammen. gikk glatt for min del. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Men det er vel like greit å sende en søknad på alt man skal gjøre med bilen, litt kjipt å bygge bilen og så reise på godkjenning etterpå og ikke få godkjent noe av det man har gjørt. Jeg vil få godkjent det meste så man slipper å bli halshugd når man blir stoppa i teknisk kontroll. Motor,senk,felger og alt det det vet jeg at går men jeg har fått høre at det er kjekt å søke om det så man har det på pappir at dem har sagt det er greit. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 godkjenn den helt orginal.. og monter alt etterpå.. det er det enkleste:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Men det er vel like greit å sende en søknad på alt man skal gjøre med bilen, litt kjipt å bygge bilen og så reise på godkjenning etterpå og ikke få godkjent noe av det man har gjørt.Jeg vil få godkjent det meste så man slipper å bli halshugd når man blir stoppa i teknisk kontroll. Motor,senk,felger og alt det det vet jeg at går men jeg har fått høre at det er kjekt å søke om det så man har det på pappir at dem har sagt det er greit. Som sagt, drit i søknaden, er bare borkasta tid, alt bestemmes den dagen du står i hallen og en trøtt gammal faen skal glane rundt. Gjør at untatt buret og kjør ned til vanlig kontroll. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 hvorfor uten buret egentlig? får da registrert 242 med bur..., tilogmed fullt bur... http://242dl.tk/ klikk på historie, står hvorfor han fikk bur godkjent, og på galleri med de nyeste bildene, ser du alt han har i vognkortet, så det er veldig mulig å få dette registrert med litt arbeid. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 hvorfor uten buret egentlig? får da registrert 242 med bur..., tilogmed fullt bur... http://242dl.tk/ klik på historie, står hvorfor han fikk bur godkjent. Dette har vært en løpsbil, da blir ting litt anderledes. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Ok, bare å bygge i vei da. Er det noen som har godkjent biler på Gjøvik da? er der jeg skal godkjenne bilen. Trenger jeg bremsepapirer på motor? Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Trenger vel ikke bremsepapirer på en orginal motor... Så lenge den fremstår som orginal i allefall. Men ang motor burde du få tak i papirene fra Volvo Norge hvor det står om effekt osv på 940 med b230ft. :) Ang søknaden så burde du sende en mail og kan liksågodt søke om alt som er. Går det til dundas søker du bare på nytt og fjerner det de ikke likte ved den forrige. Grunnen til at du burde søke via mail er at da kan du printe ut mailen før du skal godkjenne bilen, og dermed henvise til at du har fått svar fra biltilsynet om at dette skal gå fint å godkjenne. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Det er et par ting i tråden her som ikke stemmer: rulleomkretsen skal vere +-5%, det stemmer. Men en annen ting man må tenke på er sporvidde! Den kan ikke økes så mye. Husker ikke hvor mye i farta, men det er det sikkert noen andre her som veit. Ang senking: det holder ikke bare med tuv-papirer nå til dags. Bilen må ha vært inne til såkalt firehjulskontroll der camber og spissing samt lys justeres før visning hos b.t. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Takker for svar folkens=) Det med sporvidde, hvor tykke spacere må man da ha på 8x18 compomotive MO felger, det er sikkert forskjellig ET på dem men hva kjører folket her med? Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 lite innspill om de 18" dine. jeg skulle vise min 940 på BS med senke fjører. kom ut med mangel lapp på felger og dekk. jeg hadde RH 17" 215 45 x17 vinter dekk på og det mente han att jeg måtte enten la felg importøren eller volvo til og gå go for. selv om rulle diameteren er innen for +-5%. bare ett tips.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 -Buret blir godkjent hvis det er godkjent av NBF, dvs at du må få en tilbakestående person til å godkjenne buret ditt, da skal det gå i orden. Det må være polstret i hue og ræva på steder der du kan komme i kontakt med det ved evt krasj. -firepunktseler er vel ikke godkjent for veibruk, du kan bruke døm hvis du drar original 3 punkt over. Vet ikke om de som gundersen selger er godkjente jeg, noe e merking og eec eller noe sånt. ligger på sia dømmes. Og ellers så må alle papirer som ikke er tüv signeres av volvo såvidt jeg skjønte. Jeg hadde med det papiret som lå på nettet, men de mente at jeg kunne ha forfalsket det eller laget det selv. Samma var det med hjulvinklene, da det bare stod 240GL 92mod og ikke kjennemerke. Papirene på bur og hjulvinkler må også kunne knyttes til bilen med rammenr, regnr e.l. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Så med andre ord så kan man egentelig glemme å få godkjent bilen med bur, hvis man ikke reiser jorda rundt etter pappirer. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.