RaCk Skrevet September 14, 2003 Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 vel? Hva er best for motoren? har hørt at varm montering hjelper på akselerasjon. Men vil ikke bilen allerede ha registrert luften som blir sluppet ut da? Vil dette skade motoren? Skjønner at den slipper gjerne inn mer bensin da. noe som skaper flammer. noe jeg vil ha. :) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Forstår deg ikke... HAr ikke noe å si om motor er kald eller varm. Det som teller er at det blir tett. Det er ofte smart å etterteite slangeklemmer, uansett om du monterer kaldt eller varmt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Ok, så fikk jeg vite at varm var etter turbo og kald var før.. Hvorfor gjøre en så lett ting til vitenskap? Dumpventiler kan IKKE monteres før turbo, ganske enkelt fordi det ikke er noe å dumpe der!! Du må ha trykk vettu;) Monter etter turbo, eller varm eller hva du vil kalde det, nermest mulig insug helst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Bare til etteretning: Kald = Etter intercooler (lufta er KALD der) Varm = Før intercooler (lufta er VARM der) Rack: Hvordan måler motoren hvor mye luft den bruker? MAP eller MAF? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet September 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 vet ikke. Kanskje noen andre kan svare på dette? Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Originally posted by tekNetium Bare til etteretning: Kald = Etter intercooler (lufta er KALD der) Varm = Før intercooler (lufta er VARM der) Rack: Hvordan måler motoren hvor mye luft den bruker? MAP eller MAF? Ok, en som sa før og etter turbo, nå er jeg mer med!! PS- luften er ikke nødvendigvis kald der ;) bare kaldere Motoren har en artig liten måler lenge før snurrebassene, så det blir nok stikkflamemr det skal du se!! :) Monter ventilene kald. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet September 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 vet jeg da? Hører på alle andre jeg. :) Men tilbake til topic. Er generelt sett ute etter stikkflammer uten at bilen blir mindre drifts sikker. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Originally posted by RaCk vet jeg da? Hører på alle andre jeg. :) Men tilbake til topic. Er generelt sett ute etter stikkflammer uten at bilen blir mindre drifts sikker. Hehe.. når du monterer BOV, så vil luften turboene blåser på gå rett ut i luften når gasspjeldene lukkes, da fortsetter turboene å suge luft gjennom luftmåleren, den tror motoren får masse luft, motorstyringen reagerer med å pøse på med bensin, som ikke blir antent skikkelig, går rett i eksosen, varmt eksosanlegg+ bensin = stikkflammer bak bilen. Kos deg. Den overlever nok skal du se... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Ville ha montert på den kalde siden, nærmest mulig spjeldet.. hvis en må resirkulere kan en legge den lufta bort i rør eller slange.. Best å ha den der da slipper mottrykket å gå gjennnom slanger og intercooler.. Sierra rs 500 har kald montering med resirkulering.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 jeg ville spurt essex om dette.. hans er montert av bildoktor Asim.. dem er nok riktig montert ;) Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Originally posted by Pacmania jeg ville spurt essex om dette.. hans er montert av bildoktor Asim.. dem er nok riktig montert ;) Om jeg ikke husker helt feil er disse motert etter intercooler nesten helt oppe ved innsugene... Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Originally posted by tekNetium Bare til etteretning: Kald = Etter intercooler (lufta er KALD der) Varm = Før intercooler (lufta er VARM der) Rack: Hvordan måler motoren hvor mye luft den bruker? MAP eller MAF? 300zx bruker MAF sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 tok meg retten til å legge ut et bilde fra ESSEX sin hjemmeside der du ser hvordan dump er montert! Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 En dumpventil skal sitte nærmest mulig gasspjelet. ALtså etter cooler`n. Har du stor turbo og cooler. Kan du montere en før og etter cooler. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg