BjørnS Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har en Astro AWD. Lurer på bygge turbo. Noen erfaringer/ tips!? Her begyner eg på bunn altså. Kom med allt !! Virker det med TBI'en? Oljeretur fra turboen....?den må sikkert under bilen ser det ut til... :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Høres ut som masse arbeid.En Chevy Small blokk er omtrent bolt on.Ihverfall på 2wd. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegvill Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Har du vurdert å spore opp Syclone/Typhoon motor istedetet for å bygge sjølv? Siter http://photobucket.com/albums/v73/vegvill/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnS Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Har du vurdert å spore opp Syclone/Typhoon motor istedetet for å bygge sjølv? Mye arbeid er det kanskje, men det blir spesiellt :-) Tenkte egentlig finne meg ny bil, men eg ønsker 4x4, må dra ca 1800kg på kroken, ha 5-6 sitteplasser, og plass til hundebur.......så da var det ikkje så lett å finne ny bil :-) sy/ty motorene står i vanlige motorrom som gir plass til turbo, det går ikkje her, turbo må bak og under motoren..... men selve turboen kan eg nok bruke ja. Må ha ei pumpe til å få olja opp igjenn i motoren, dette er gjort før, så det går nok fint. Men hvor kjøpe pumpe?! Mest spent på hvordan TBI takler å få trykk, må sikkert opp med bensintrykk-og slikt håpte eg noen kanskje hadde vert borti...... tenkte på 305TBI først- men biltilsynet var jævli firkantet ang vekt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 går jo flere astroer her i norge med V8, så det burde ikke være noe problem med vekt sålenge ikke tillatt forakselvekt overskrides. Edit: http://www.astrosafari.no/Teknisk%20Info%20nr%202.htm Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnS Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 går jo flere astroer her i norge med V8, så det burde ikke være noe problem med vekt sålenge ikke tillatt forakselvekt overskrides. Edit: http://www.astrosafari.no/Teknisk%20Info%20nr%202.htm De mente det på min lokale trafikkstasjon,:hvaskjera og eg MÅ vist forholde meg til den stasjonen iht regler om hvor en bor... Eg må selv dokumentere att bilen tåler ekstra vekt. OG att bremsene er sterke nok....hvordan? Noen som kjenner noen som tar jobben, fiks ferdig?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Du har pm. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg