Gå til innhold

Bytte lykter på en A3 8P 04-

Ranger emnet


schizo

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg en 2004 Audi A3 8P og må jo selvfølgelig bytte ut litt småting da...

 

a3.jpg

 

tenkte og begynne med angel eyes nå og ta eksos/skjørt osv til våren/sommern...

 

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6462&img=1

 

Hva blir penest av svart og chrome på min bil? Noen meninger?

 

Tror jeg vil ha chrome men er ikke helt sikker :S

 

Også lurte jeg på om det er vanskelig og bytte lykter? Må jeg ta av hele frontfangern?

 

Er dette noe jeg kan klare selv, selvom jeg er "nybegynner" på og mekke sånt? Klarte og bytte til effektanlegg på forrige bilen min, men det er vel eneste jeg har gjort også :P

 

Forresten det effektanlegget de har på simons, der har de 2 utgaver til min bil, et med 2x100mm rør, 1 utblås på hver side eller et med 4x80mm utblås med 2 på hver side, hva er stiligst? Ettersom det ikke er så stor motor og ikke så sprek bil er det kanskje overkill med 4 utblås?

 

Takker for svar/tilbakemeldinger

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! Pen bil, det er en kjempefin farge på A3!

 

Angående det med lyktene. Nå skal jeg ikke si noe sikkert men, jeg vil tro at du må ha av hele frontfangeren. På 8L er det en enkel sak, søk etter guider på nettet, (og pass på lakken).

 

Og prøv å sjekk ut før du kjøper lykter, hvilke modifikasjoner som eventuellt må gjøres, har vært borti lykter hvor man må kutte i metall for å få de til å passe.

 

Noen lykter har ikke originalkontakt slik at man må fikse litt for å få riktig ledning til riktig lys osv. Men vil man så kan man, lykke til!

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvordan motor sitter i denne?

Har lik A3 selv med 1,6 fsi.. Kan sjekke ut tråden min hvis du skal putte inn stereo. Eksteriøret har jeg ikke får gjort noe med enda, men når jeg får tid og penger. Planen er kanskje angeleyes, nye felger, frontskjørt og hekkskjørt, og kanskje ny eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hvordan motor sitter i denne?

Har lik A3 selv med 1,6 fsi.. Kan sjekke ut tråden min hvis du skal putte inn stereo. Eksteriøret har jeg ikke får gjort noe med enda, men når jeg får tid og penger. Planen er kanskje angeleyes, nye felger, frontskjørt og hekkskjørt, og kanskje ny eksos.

 

1.6 FSI med 115hk

 

blir vel litt mere hk med greenfilter og effektanlegg.. er vel ikke snakk om mye men :P Synes bilen går greit nok jeg ;)

 

Har fått hekkskjørt og lykter nå, skal vel montere lykter snart, ble sorte :) Hekkskjørtet skal lakkes også monteres når snøen forsvinner, kjøpte rieger hekkskjørt da.

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6 FSI med 115hk

 

blir vel litt mere hk med greenfilter og effektanlegg.. er vel ikke snakk om mye men :P Synes bilen går greit nok jeg ;)

 

Har fått hekkskjørt og lykter nå, skal vel montere lykter snart, ble sorte :) Hekkskjørtet skal lakkes også monteres når snøen forsvinner, kjøpte rieger hekkskjørt da.

 

Du MÅ legge ut bilder av motorrommet når du har fått inn filter! Har lyst på selv, men skjønner ikke hvordan man skal få montert det i bilen. Har også problemer med å få av det orginale luftfilteret.

hvordan effektanlegg skal du ha? custom eller ferdig fabrikert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ legge ut bilder av motorrommet når du har fått inn filter! Har lyst på selv, men skjønner ikke hvordan man skal få montert det i bilen. Har også problemer med å få av det orginale luftfilteret.

hvordan effektanlegg skal du ha? custom eller ferdig fabrikert?

 

Lurer på det med luftfilter selv da :P Har garanti på bilen ut februar, så skal ikke begynne og skru noe nedi motorrommet før det :P

 

Først bestemte jeg meg for Simons effektanlegg, men tror jeg kjøper supersprint isteden... Orker ikke mekke custom så da kjøper jeg noe ferdig. Supersprint anleggene har jeg hørt mye positivt om også ;)

 

Hvor bor du forresten?

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det med luftfilter selv da :P Har garanti på bilen ut februar, så skal ikke begynne og skru noe nedi motorrommet før det :P

 

Først bestemte jeg meg for Simons effektanlegg, men tror jeg kjøper supersprint isteden... Orker ikke mekke custom så da kjøper jeg noe ferdig. Supersprint anleggene har jeg hørt mye positivt om også ;)

 

Hvor bor du forresten?

Jeg bo i Bærum, så er ikke langt unna deg. Har satset mest på bilstereo jeg da, det blir vel litt mer eksteriør og sånt etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke satset noe på stereo, synes lyden i original anlegget er veldig ren og ordentlig, og jeg har en innebygd subwoofer i bagasjen så har litt "dunk" også... Det holder for meg, hadde svært anlegg i forrige bilen, ferdig med det nå :p

 

Bærum ja, bor ikke langt fra bærum jeg, røa... Vi kunne kanskje treffes endag ;) Må se hvordan anlegget ditt blir osv =)

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår