Gå til innhold

Feilsøke motorstopp

Ranger emnet


Kalbakk

Anbefalte innlegg

Min fantastiske Golf III stoppet brått under kjøring for et par dager siden.

Sjekket oljenivået og det var ikke en gang olje på pinnen.. ja ja :-)

Mistenker en sensor som kuttet tenningen når oljenivået kommer ned på et vist nivå, kan det stemme? Fylte ihvertfall på motorolje og ventet noen minutter, men bilen startet ikke. Tauet så bilen hjem(to tre km) og når vi var nesten hjemme startet den i fart. Tror dere oljenivået var skyld i at bilen stoppet?

 

Har opplevd ved et par annledninger tidligere at bilen ikke har startet, men når vi har fått tauet den nesten helt hjem så får jeg start på den. Mulig disse tre tilfellene skyldes samme årsak, men det er så vanskelig å feilsøke siden den starter etter å ha blitt tauet hjem. Fordelerlokk+rotor og plugger skal være OK.

 

Kanskje dårlig kontakt et sted? Siden bilen fungerer nå er det ikke så lett å feilsøke, men har ihvertfall sjekket fordelerlokk og der er det ikke noe fukt. Tett bensin filter kanskje, men da burde den vel egentlig fuske og det gjør den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fantastiske Golf III stoppet brått under kjøring for et par dager siden.

Sjekket oljenivået og det var ikke en gang olje på pinnen.. ja ja :-)

Mistenker en sensor som kuttet tenningen når oljenivået kommer ned på et vist nivå, kan det stemme? Fylte ihvertfall på motorolje og ventet noen minutter, men bilen startet ikke. Tauet så bilen hjem(to tre km) og når vi var nesten hjemme startet den i fart. Tror dere oljenivået var skyld i at bilen stoppet?

 

Har opplevd ved et par annledninger tidligere at bilen ikke har startet, men når vi har fått tauet den nesten helt hjem så får jeg start på den. Mulig disse tre tilfellene skyldes samme årsak, men det er så vanskelig å feilsøke siden den starter etter å ha blitt tauet hjem. Fordelerlokk+rotor og plugger skal være OK.

 

Kanskje dårlig kontakt et sted? Siden bilen fungerer nå er det ikke så lett å feilsøke, men har ihvertfall sjekket fordelerlokk og der er det ikke noe fukt. Tett bensin filter kanskje, men da burde den vel egentlig fuske og det gjør den ikke.

 

 

Jeg lider av samme problemet:( bare jeg har diesel å at min ikke starter:(

Kan d være oljenivåfølere eller noe?

Men det skal komme en PIPE lyd om oljetrykket blir lavt og lampa skal blinge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde i sommer at jeg plutselig var tom for olje, uten at lampa blinka eller at det peip!

 

Men da kom det en helvettes skrape lyd, ikke så rart, iom at det ikke var olje der :P

 

Men det jeg mener, er at du hører om den er helt olje tom, med mindre det er noe som gjør at bilen stopper før den går tom!?

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår