Gå til innhold

Stripe i lakken, hva brukes til å fjerne?

Ranger emnet


Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune

Har fått 2 striper på ca 5-6cm i på forskjemen. Ser ut som det er plastikk eller gummi som har tatt borti. Er ikke gått gjennom lakken, kjenner ingen hakk eller lignende. Hva kan jeg bruke av bilpleieprodukter for å få denne vekk? noen form for clay, eller bare litt rubbing? Vennligst hjelp meg pleie-pro's!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv polert vekk mye greier på tidligere biler, så prøv først det etter en grundig vask.

NB! Vær jævlig forsiktig med rubbing - bruk heller Turtle sin scratch-remover (finfinfin rubbing). Den har jeg god erfaring med på litt dypere riper.

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, bruk en claybar for å se om dette kun er overføring fra den andre bilen, hvis dette er tilfellet så vil det være nok.

 

For det andre, og jeg kan ikke poengtere dette nok, IKKE bruk hurtigfjerningsløsninger. Disse er som oftest livsfarlige for lakken din da de kun er lagd for å gi kjappe resultater. Dette betyr enkelt og greit at klarlakken din blir å blø fordi du ikke gidder å ta deg litt ekstra tid.

 

Finn enten en ripefjerner som tar en god del tid å jobbe med men som går i oppløsning og som ikke kjennes ut som jif skuremiddel når du tar på det. Personlig anbefaler jeg Meguiars ScratchX men finnes sikkert flere andre også, Turtlewax har ikke slike produkter, der er moralen raskest mulig og billigst mulig.

 

Du sier at du ikke merker noe av ripedannelse osv, hvis du lar en negl gli på tvers over området og ikke kjenner at den stopper er du safe, da kan du få bort ripen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Du sier at du ikke merker noe av ripedannelse osv, hvis du lar en negl gli på tvers over området og ikke kjenner at den stopper er du safe, da kan du få bort ripen uansett.

 

Stemmer, er en skøyteledning som har hengt fra terrassen, og ned på siden av bilen, vinden har blåst og ledningen har gnikka litt borti, thats the reason!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøv å gni med vanlig bonevoks først. Gni lenge og vel, og det forsvinner til slutt... :). Som sagt tidligere... hurtigløsninger er livsfarlig for lakken... Selv om nesten alt kan rettes opp i da... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår