fiesta_xr2i Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 tråd starter har starta turen hjem fra kongsberg i da ... så update kommer kanskje i morgen :D Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Tar han vinterferie nå? ;) god tur! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 vannvittig rått prosjekt.. Ser ut som du kan det du holder på med.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 da har vi fått S90'n inn i garasjen å den får stå til i morgen da vi må fixe kompressoren først , men vi er igang igjen Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Da skal dere få bilder. Ble ikke akkurat gjort så mye med bilen da jeg hadde alt for mye annet å gjøre. For å feste ramma som anlegget står oppå byttet jeg ut de selvborrende skruene jeg satte inn først med popmutre og M6 skruer. For å beskytte mot rust klinte jeg på hulromstectyl rundt. Her har jeg laget ny frontplate til kassen. Hadde også fått skjært ut 8mm glass som skal forsenkes i plata. Ferdig freset spor for å ha glasset i. Freste ned 2mm ekstra for å få plass til å forsenke ramma rundt litt og. Å en pling og en plong å litt slurvete til å ta bilder så var begge glassene på plass. Har også jobbet litt med dørpanelene. Ble ikke ferdig denne gangen eller da jeg ikke fikk tak i sparkel før på slutten av ferien. Bilder kommer av panelene. Denne gangen ble det Lesonal sparkel, deilig.... Å nå over til noe av grunnen til at jeg ikke fikk gjort så mye som jeg skulle. 2 bursdager og 1 begravelse tok også endel tid. Historien om den jævla kompressoren. Mens jeg har vært borte har brodern glassblåst en hel del. Noen dager før jeg kom hjem ringte han å sa at kompressoren nektet å lade skikkelig. Fikk ikke til mer enn ca 4 bar så dro den tungt, i tillegg var det litt unormale lyder. Første jeg gjorde var å rive toppen av kompressoren. Ikke så mye galt men antydning til riving på høytrykksiden og tegn til at den har dratt inn mye glassblåsestøv. Har vært litt slurvete med å rense luftfilteret. Oljen så heller ikke helt bra ut, var antydnigner til vann og støv og skitt i den. Har ikke vært bytta siden 2004 så jeg har nok vært litt slurvete her. Under demontering av veivhuset hadde jeg et lite uhell. Fikk en spiss gjenstand trykken inn i hodet rett ovenfor tinningen. Rant blod så jeg måtte lappes sammen litt. Dette er synderen, en råde med pisk under sto stil opp på benken. Når jeg bøyde meg ned for å titte inn i veivhuset stakk den meg. Glad den ikke traff andre plasser. Her er lagrene på veiva byttet og lagerbanene på veiva polert. Kompressorblokk ferdig montert. Byttet lagre og honet sylindre. Samt rengjøring. Kompressor ferdig montert, ble finere lyd nå og kompressoren lader mer luft enn før. Før gikk den så å si konstant under glassblåsing. Nå har den en pause av og til. En annen strek i regninga i ferien var at batteriet i 960in hadde tatt kveld. Bilen har på en eller annen måte blitt tappet for strøm. Dette var ikke så gunstig når utetemperaturen ble målt til -40 effektive grader på flyplassen noen kilometer unna. Batteriet var på god vei til å bli rundt så det ut som. Totalt bunnfrosset. Til og med is i toppene. Min nye batteridrill, der var rett å slett voldsom. Stikksaga jeg fikk til jul måtte under kniven etter at ledninga på den ble hengende foran byggtørka noen sekunder. Sånn går det om man monterer felger med for lite senterhull på bilen. Skikkelig hemmapulare løsning. På verkstedet jeg lånte dekkomleggingsmaskina lå denne tuben i vinduskarmen. De brukte vistnok skinkeost til tetning mellom felg og dekk av og til. hehe Første dagen jeg kom hjem var jeg også opptatt med å gjøre ferdig et par høytalergitter til hc_tk her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Og takk for dem! De ble meget fine i bilen :) Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 hei, Hva skjer? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 er vell snakk om lakering av tak å skjermer nå Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 skjer det noe? venter i spenning på update:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 nei har ikke skjedd så mye som d skulle ha gjort , har fått lagt noen kilo med demping , anbefaler ingen å montere S60 stoler i 960 , passer ikke i det hele tatt, Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg