Richard F Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Her om dagen løsnet det nedre reimhjulet (som sitter på veiva), og når jeg tok det av, fant jeg ut at må mangle en kile eller tapp eller noe. Lurer på om det er en egen del, eller om det skal sitte på reimhjulet eller "tannhjulet" til registerreima. Har prøvd å få svar på problemet hos Volvo, men det er visst ingen som er sikker.. Bekymrer meg litt å kjøre når jeg vet at hjulet faktisk kan løsne. Håper på oppklarende svar :D Richard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Reimhjulet som driver vannpompa og lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Tipper Reim hjulet som driver alt, dynamo servo og vannpumpe :) skal være en tapp (kile) der. Sett fast med moent nøkkel. husker ikke hvor mye det skulle vere..det står i haynes boka Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Ja, er en tapp som holder reg-reimhjulet, men på fronten av reg-reimhjulet er det maskinert ut en del som holder resterende deler. Om jeg da ikke husker feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Stemmer nokk det som Riff sier..men sjekk register drevet innfor om det henger med veiva...mitt sprakk da det løsna Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Dette er et svakt punkt på disse motorene. Om du ikke drar til skruen i senter på veiva godt nok løsner registerreimhjulet og tappen som stikker ut går av. Dette skjedde meg også, du må enten finne nytt reimhjul eller kjøpe et nytt på Volvo. Koster ca 950kr i Norge, men ca 450kr i Sverige, hvertfall for 2-3 år siden. Sjekk over reimskiva og veivtappen for skader før du setter sammen, jeg måtte bytte reimskiva samtidig da den var litt oppspist inni. Bruk loctite og momentnøkkel når du setter sammen neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Vist det er samme probleme som var på min så er det en indre kile i register-reim hjul som sitter på veiva, og en ytre kile som skal passe på reimhjule, og så en bolt ytterst som fester alt..med meg var det alltid den kilen som skal passe på hjule som knakk..da mistet jeg all kjøling og ladding osv..men med en kompis av meg knakk alltid den indre kilen..og da ble registeret feil og motoren stoppet.. Jeg hadde på litt svak locktite før jeg skrudde på skruen..og har holdt siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Takker for gode svar. Skal nok bli en orden på dette nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har et sånn regreimhjul til overs ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Dette skjedde med meg også. er et svakt punkt ja. må bytte reimhjulet. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Minnes noe om at bolten skal smøres inn med locktite, og dras med 400nm på veiva. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Minnes noe om at bolten skal smøres inn med locktite, og dras med 400nm på veiva. Jo, men det må vel sitte en splint/tapp der. Det er jo merker i remhjulet og sånt til timinga.. Selv om det går fint uten ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 En kamerat hadde det problemt på sin 240 tic. Og da bare dreide jeg ny "hylse" som vi satte inn i reimhjulet, litt kon så vi måtte presse den inn og fresa nytt spor til kilen. Satte det sammen med locktite og skrudde til. Det har ikke løsna ennå, og han bruker bilen en del mil daglig. Får du ikke fiksa det, kan jeg se om jeg finner tegninga og lage en til deg for en meget billig penge:) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 hørtes ut som en god plan.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Har alltid dratt til der med muttertrekker, og har aldri vært noe problem. Momentet er forøvrig: 60NM + 60 grader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg