Gå til innhold

Bilder av senking bak på e30?

Ranger emnet


Yngvejos

Anbefalte innlegg

Kan dere legge ut bilde som viser avstand mellom dekk og hjulbue på e30 facelift og legge ved hvilke fjærer og antall mm senking det er?

 

Jeg synes min er unormalt lav (og myk) bak med 35 eller 40mm senking, så jeg lurer på hvilke fjærer jeg skal kjøpe.

 

Den høyden jeg har bak nå hadde fungert greit hvis fjærene ikke hadde vært så myke. Når jeg skifta til vinterdekk, oppdaget jeg at lakken på innsiden av hjulbuen var slitt bort helt oppi der hjulbuen begynner å gå utover.

 

bimmer45.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme "problem" på bilen min, men det er en e34 sedan. Har satt på 30mm senkefjærer ganske stive foran, men ikke noe bak ennå. har 30 mm senkefjærer til bak og, men ikke montert. er redd det vil bli for lavt bak, og jeg syns det er ser passe ut bak nå i forhold til foran. vet ikke om det er å anbefale, kommer vell helt ann på, men prøv kun senkefjærene foran, og org fjærer bak... det gjør jeg nå og det ser helt greit ut.

 

Sry litt OT

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med originalfjærer bak, blir jo bilen fortsatt bløt bak. Jeg ønsker fjæring som er like stiv rundt hele bilen.

 

bilen din skulle vært litt lavere forran :)

 

er jo fjærene som i hovedsak holder bilen oppe, men har opplevd at biler reiser seg litt ved bytte til nye\stivere gass dempere feks

 

en bil er som regel alltid mjukere bak! og bmw'er bør ikke være for stive bak, da "setter" de seg ikkje under rivstarter osv.

 

eg har nytt fk høyde just f\b på min e 30... og den er "bløt" bak kontra fremme den og!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen din skulle vært litt lavere forran :)

 

er jo fjærene som i hovedsak holder bilen oppe, men har opplevd at biler reiser seg litt ved bytte til nye\stivere gass dempere feks

 

en bil er som regel alltid mjukere bak! og bmw'er bør ikke være for stive bak, da "setter" de seg ikkje under rivstarter osv.

 

eg har nytt fk høyde just f\b på min e 30... og den er "bløt" bak kontra fremme den og![/QUOte]

 

Jeg har gule koni som er stilt på det stiveste bak og dem gir ikke noe forskjell på høyden.

 

Har noen bilde av e30 med 30mm senk bak? Jeg håper at kanskje det kombinert med smalere dekk kan løse subbeproblemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde være stivt nok det da:) har hatt det på ymse biler selv. er den kanten i skjermen bøyd opp eller? ka dim du har da? 225\40-16 pleie vel å funka bak det?el ka dim har du

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde være stivt nok det da:) har hatt det på ymse biler selv. er den kanten i skjermen bøyd opp eller? ka dim du har da? 225\40-16 pleie vel å funka bak det?el ka dim har du

 

Kanten er valsa og slipt tynnere. Dekk dim er 225/40-16.

Felgene er til og med dreid ned for å passe bedre på e30.

Forstår ikke hvorfor jeg er den eneste som subber.

 

Får se om det blir bedre med det nye senkesettet. FK 60/30-60mm.

Skal kjøres på 30mm bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanten er valsa og slipt tynnere. Dekk dim er 225/40-16.

Felgene er til og med dreid ned for å passe bedre på e30.

Forstår ikke hvorfor jeg er den eneste som subber.

 

Får se om det blir bedre med det nye senkesettet. FK 60/30-60mm.

Skal kjøres på 30mm bak.

 

oki, de har dreid av de ja for å få høyere ET... du kunne jo prøvd 215..hadde fått et tøft strekk da vertfall.. 215 på )felg er jo standard i golf verden og lign.

 

men 9" med 225 er eg sikker på skal gå under med oppbrekt kant som du har.. men innpresset er jo enormt viktig. begynner å bli lite å gå på:)drei av et parr mm til da om det går:)?

 

eg har fk justerbart fremme og bak. kjører med 215\40 på 8x17. et 35 da..så eg har h&r spacere framme og bak...tar aldri oppi el borti på noe vis det men

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min subba litt både forran å bak før. det var med noen gamle slitne apex dempere. bytta til bilstein hele veien å nå harn ikke subba en eneste gang. er mykere bak enn forran ja men stivt nok. har 40/40 senk

 

 

skjønner tanken din med bilstein osv...men tror neppe de er noe stivere enn gule koni, (selv om det garantert er en bedre demper)

 

tar hjula oppi buen nå vil de gjøre det uansett pokker nesten, kommer bare ann på hvor store kompisene dine som sitter baki er, og hvor mange kasser pils som er stua baki!:) :smilbmw:

 

er nok bare rett innpress som gjelder om du ikke vil valse...noe eg ikke hadde villet på en så pen e 30

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For både kjøregenskapenes og komfortens del bør E30 være endel mykere bak enn framme. Det er derfor de fleste kitene som selges er nettopp det.

 

Det er ofte vanskelig å sammenligne like sett på forskjellige biler, for fjærene siger og bilene har forskjellige vekter, osv. Det er nok lurt å gjøre som du har gjort, og kjøpe noe med variabel høyde bak. Hva må du gi for FK-kitet, og hvor kjøpte du det?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For både kjøregenskapenes og komfortens del bør E30 være endel mykere bak enn framme. Det er derfor de fleste kitene som selges er nettopp det.

 

Det er ofte vanskelig å sammenligne like sett på forskjellige biler, for fjærene siger og bilene har forskjellige vekter, osv. Det er nok lurt å gjøre som du har gjort, og kjøpe noe med variabel høyde bak. Hva må du gi for FK-kitet, og hvor kjøpte du det?

 

mener dette settet eg har koster 10 lapper...men heldigvis sto det helt nytt på bilen når eg kjøpte den...

 

som nevnt tidligere SKAL en bil være litt myk bak! golfen i avateren min er "skamsenket" med KW coilovers\gule just innsatser..og så lav og stiv den er nå så eier den ikke veigrep! bmw trives bra i sving og burde så absolutt ha et oppsett som tillater det, dvs ikke subbing ved kjøring i litt hastighet med last osv..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For både kjøregenskapenes og komfortens del bør E30 være endel mykere bak enn framme. Det er derfor de fleste kitene som selges er nettopp det.

 

Det er ofte vanskelig å sammenligne like sett på forskjellige biler, for fjærene siger og bilene har forskjellige vekter, osv. Det er nok lurt å gjøre som du har gjort, og kjøpe noe med variabel høyde bak. Hva må du gi for FK-kitet, og hvor kjøpte du det?

 

FK-kitet koster 999DKK + moms og frakt.

Det er kun fjærer, ikke dempere.

Kjøpte det på http://www.koed.dk

 

Med settet jeg har nå, kan jeg kjøre ganske hardt uten at det subber når jeg er alene i bilen.

Så hvis den slutter å subbe konstant hvis folk sitter baki, er jeg fornøyd.

Man skal ikke grisekjøre med full bil alikevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår