Gå til innhold

Største radiator m/ innebygd tank

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor stor er den største radiatoren man kan få til Einser, men innebygget ekspansjonstank?

Har vel den lille (48cm?) i 1.5'en og GTI'en. Men får man 525mm radiator med innebygd tank her i Norge? Ser ingenting om det hos Norskbildelsenter.

Dessuten fant jeg en her.

Så blir vel kanskje å bestille derfra da, om den ikke kan oppdrives i Norge?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla meg ny radiatortank jeg og.. 525 mm lang MED innebygget ekspansjonstank. Splitt ny, 1250 kr pluss moms.. I norge faktisk..

Skal ta bilde av den på mandag... Ganske fin og se på faktisk :D Nylakkert svart å greier...

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla meg ny radiatortank jeg og.. 525 mm lang MED innebygget ekspansjonstank. Splitt ny, 1250 kr pluss moms.. I norge faktisk..

Skal ta bilde av den på mandag... Ganske fin og se på faktisk :D Nylakkert svart å greier...

Fornøyelig å høre! Tør jeg spørre hva slags bil denne "stammer fra"? Jeg går ut fra at inn- og utløp er på samme side som originalt, så det ikke blir nødvendig å tilpasse slanger/flytte batteriet baki.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyelig å høre! Tør jeg spørre hva slags bil denne "stammer fra"? Jeg går ut fra at inn- og utløp er på samme side som originalt, så det ikke blir nødvendig å tilpasse slanger/flytte batteriet baki.

Bestilte til Golf 1 GTI da det er den motoren jeg har i cabben..... Er laga i Danmark... Skal ta bilder av den jeg på mandag :)

Så vidt jeg husker nå i farta så er alle inn- og utløp der de skal være. Hvis ikke, shitt, da må jeg bygge om.. :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte til Golf 1 jeg..... Er laga i Danmark... Skal ta bilder av den jeg på mandag :)

Så vidt jeg husker nå i farta så er alle inn- og utløp der de skal være. Hvis ikke, shitt, da må jeg bygge om.. :iconsm

Så da snakker vi om en Nissens-radiator, med andre ord. Var da som rakkern at jeg ikke visste om denne da jeg bygde om til 16V. Jeg valgte til slutt å kjøpe den vanlige 515mm-radiatoren som Golf GTI/Diesel fom. modellår 1979 hadde.

Samme kan det være. Nå sitter det en VR6-radiator i den. Sammen med oljekjøleren så er fronten rimelig full:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da snakker vi om en Nissens-radiator, med andre ord. Var da som rakkern at jeg ikke visste om denne da jeg bygde om til 16V. Jeg valgte til slutt å kjøpe den vanlige 515mm-radiatoren som Golf GTI/Diesel fom. modellår 1979 hadde.

Samme kan det være. Nå sitter det en VR6-radiator i den. Sammen med oljekjøleren så er fronten rimelig full:D.

Nissens var det den het ja! Takk... Satt og grubla på hva det navnet var som stod på esken :)

Men tror det skal gjøre godt å få på denne kontra den lille fra 1.5 jeg har brukt til nå. Bilen kokte så fort jeg dro litt på gassen.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!!

Satt og tenkte på VR6 radiator som Böhser har, men da må det jo bygges om som nevnt ja. Og jeg hadde ikke lyst på ekstern ekspansjonstank :)

Men da er det ingen sak, bestiller en som du har gjort Leif-Egil! :)

Er det m/ el.vifte eller?

Hvis ikke har jeg liggende to stk. 10" Derale vifter som hadde gjort seg her. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det m/ el.vifte eller?

Hvis ikke har jeg liggende to stk. 10" Derale vifter som hadde gjort seg her. :)

Er bare radiator. Vifte og kåpe må flyttes over fra noe annet. Du kan med fordel ta vifte fra en G2, ettersom denne er totrinns (husk på å ta med elnettet til vifta fra donorbilen. Dette er et separat, bittelite nett). Da må du også kjøpe ny tempgiver til radiatoren, ettersom den du har bare har ett trinn.

Tror det kan bli trangt med to 10"-vifter på 52,5cm-radiatoren. Det er to slike jeg har montert på VR6-radiatoren og det er vel ca 3 cm mellom dem på midten. VR-radiatoren er bortimot 70cm bred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare radiator. Vifte og kåpe må flyttes over fra noe annet. Du kan med fordel ta vifte fra en G2, ettersom denne er totrinns (husk på å ta med elnettet til vifta fra donorbilen. Dette er et separat, bittelite nett). Da må du også kjøpe ny tempgiver til radiatoren, ettersom den du har bare har ett trinn.

Tror det kan bli trangt med to 10"-vifter på 52,5cm-radiatoren. Det er to slike jeg har montert på VR6-radiatoren og det er vel ca 3 cm mellom dem på midten. VR-radiatoren er bortimot 70cm bred.

Som Onkäl sier; er kun radiator.. Kåpa passer fra Golf 1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ikke an å få tak i en brukt en da? kjipt å betale rundt en tusing når man er student:P

Da ender du mest sannsynlig opp med en uten integrert ekspansjonstank. Dersom dette ikke er noe problem, så vær så god.

Personlig har jeg ikke bare gode erfaringer med brukt radiator. Prøvde 3-4 brukte radiatorer i bilen min før jeg til slutt bare kjøpte ny (og varmgangsproblemene var borte vekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider