240turbo Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Heihei Lurte på ett par ting ang motor jeg kansje skal kjøpe.. der sitter det: 3" lmm v70r dyser oppgraderings turbo fra GIK( husker ikke betegnelsen på den) alu cooler Vx3 kam 531 topp som er porta gullboks til tenning Chip Hvilken clutch å girkasse oppsett burde jeg satse på?? Holder M46 kassa? Mye HK kan det være i denne motoren?? eieren hadde aldri bremsa den! Takker for alle svar Siter old volvo never die they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240turbo Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 ingen? Siter old volvo never die they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Jeg hadde kjørt med getrag 265kasse, Sachs spesial trykkplate Og en 228mm 10splines organisk lamell... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Boksen holder bare du ikke herjer og clutcher ut, skal jo spinne når du trør på gassen, ikke bråslippe den med 5-6000 rpm ;) Oppsettet minner jo svært om "280-300 hk oppskrift" bare med annen turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240turbo Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 okei, mye jobb å tilpasse getrag?? pris? Siter old volvo never die they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Adapteren til getrag koster 1250kr hos KL racing.. Clutchen koster ca 3500 for trykkplate, sachs 655. Lamellen koster ca 1200 eller noe, det er til volvo 260 mener jeg. Ang getrag så kan de være vanskelige å få tak i.. Jeg har leta ei stund nå men finner nesten ikke kasser som er av rett type.... Tror du kan dra ut bortimot 300hk med den motoren, bare den får nok suppe, altså at du har stor nok bensinpumpe så den ikke kutter... Har du bilder av bilen den skal ned i eller? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 De her kan skaffe kassa du er på jakt etter, det er der jeg har bestillt min. GBL Bildeler A/S Getrag 265 dogleg giring . Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hvis du har bestilt den på gbl er det vel en stakkar som mangler en bmw om kort tid... Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hvis du har bestilt den på gbl er det vel en stakkar som mangler en bmw om kort tid... hehe ja ikke vet jeg , kjenner ikke til dem men.... kassa får jeg nå da :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 hehe ja ikke vet jeg , kjenner ikke til dem men.... kassa får jeg nå da :) Masse måtte du betale for kassa då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240turbo Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Har ikke bilder av bilen på pc`n her:( å den står lagret til jeg skal sette i motor:) Var å såg på motoren ista, men syns det var mye som manglet. Det som fulgte med var: Blokk, topp, turbo, Hjerner, lmm, 1 chip (hvilken chip må jeg ha på oppsettet?) Det som ikke var med var, IC, Oljekjøler, ikkeno av ledninger, slanger å rør! Er det noe mer jeg må ha for å få den komplett??? Kan dere ramse opp absolutt alt som trengs?? Motoren som er i bilen nå er en F motor, Kan vel sikkert bruke no deler av den også:) Takk for alle svar:) Siter old volvo never die they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 kjøp en skikkelig kvass sugemotor i steden..:o) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240turbo Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 lyst på turbo jeg:p men hadde ikke hatt noe imot anders sin eller:P (texacom) Siter old volvo never die they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240turbo Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 noen som har noe svar på spm mine?? Siter old volvo never die they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Har ikke bilder av bilen på pc`n her:( å den står lagret til jeg skal sette i motor:) Var å såg på motoren ista, men syns det var mye som manglet. Det som fulgte med var: Blokk, topp, turbo, Hjerner, lmm, 1 chip (hvilken chip må jeg ha på oppsettet?) Det som ikke var med var, IC, Oljekjøler, ikkeno av ledninger, slanger å rør! Er det noe mer jeg må ha for å få den komplett??? Kan dere ramse opp absolutt alt som trengs?? Motoren som er i bilen nå er en F motor, Kan vel sikkert bruke no deler av den også:) Takk for alle svar:) blokk,topp,innsug, grenrør, turbo, ic ,eksos ,ny clutch,luft/vann kjølt oljekjøler, ledningsnettet+ coil,tenningsmodul, pluggkabler osv fra f motoren din hvis det er lh 2.4 innsprut, hjerner, dyser,dysemotstander, lmm(lh 2.4), trykkrør og slanger, luftfilter, olje til og fra turbo, ++ Hvis du skal ha power burde/må du ha større turbo,porte 940 grenrør, større dyser,boostcontroller(annen wg) justerbar btr,3"lmm, chipper i begge hjerner, kam(a,vx,k +) Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg