FastOmega Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Så dere på NRK1 nyhetene kl21:00? Var stort oppslag om storkontroller over hele landet og mangel på respekt for bruk av bilbelte. De var også innom Pedersen Racing og kikka på rallyseler. Viste et klipp av Henning Solberg MED seler og spurte om ikke det er på tide å tillate 4-6pkt i gatebiler. De mente at det kanskje er DET som skal til for å få tøff ungdom til å dra på seg pysestroppen. Dette er kanskje litt på kanten av topic, og det finnes antagelig en tråd om dette i \annet bilrelatert. Hvis trådstarter ønsker det sletter/flytter jeg innlegget mitt. :) Synes det er veldig on topic! Det er jo sikkerheten i bil vi snakker om her! Pussig. Jeg har tenkt på akkurat det samme når jeg så den reklamen på tv Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Gutter.... Ikke vent dere svar fra de helvetes statansatte i BT eller SFOOR... snart 5 måneder siden vi viste bil der....de har 21 dager på seg til å svare... Men har de gjort det???? VI er drittlei BT systemet! Vel kun halvbur som skal godkjennes vistnok....etter å vi har fått fram... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Skal vi opprette ett eget, bilorientert politisk parti som kan rydde opp i dette evige virrvarret av halvferdige regler?k:pray Hadde jo vært evig bra da, lurer på hva folkene på løveplassen hadde sagt da? "Nei, beklager hr. statsminister, vi har blitt forbikjørt i alle målinger av ungdommer i Volvoer" ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Bilen blir jo betraktelig stivere,å sikrere,så det tror iallefall jeg er rykter.Har mange kompiser som har veltebur i registrert bil. Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 men er de godkjent? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Uff.. tror egentlig den diskusjonen om dette er lovlig eller ikke er over nå... Folk må jo lese igjennom tråden før de svarer. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Bah, da har jeg lest igjennom hele tråden. Ringte også BT/SFOOR før jeg så denne tråden. ang bur sa han "Lisensier bilen med FIA bur så skal vi se på saken når du viser den hos oss, men du får det IKKE godkjent om du ikke har lisens" Så da har vi vel bekrefta dette nok ganger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Jepp ;) Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 4/6-punkt er vel lov hvis du har FIA-stol? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 drifting lisensen er underlagt NBF, kontakt FSR for priser :)jeg skal i allefall prøve meg den veien der. mvh Erik Vognlisensen for drifting er nettopp det. En vognlisens for drifting. NBF godkjenner kun biler som skal kjøres i konkurranser underlagt forbundet. De driver ikke med gategodkjenning av biler. Jeg vil nesten gå så langt som at miljøet kan skylde seg selv for at det har blitt en innskjerping på dette. Det er nemlig langt flere biler som har lisens for å kjøre Gatebilserien enn som faktisk kjører. Gutter som vil ha "racerbiler" på gata har brukt lisensen som et argument i forbindelse med godkjenning hos BT, noe hverken NBF eller BT har satt spesielt stor pris på. Når ordninger blir misbrukt så blir reglene skjerpet. Sånn er det bare. Når det gjelder sikkerhet så er det heller ikke så enkelt som at en bil med bur er tryggere enn en bil uten bur. Nyere biler er konstruert med deformasjonssoner som skal dempe energien i en kollisjon. En ting er at bilen skal tåle smellen, men det er en fordel at føreren gjør det også. Med bur vil bilen absorbere mindre krefter noe som kan koste menneskeliv. Det er forskjell på trafikkuhell og det å kjøre av veien i rally/racing... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 DVS drifting + skilter = no go... Isåfall er jo dette stikk i strid av hva jeg fikk intrykk av i fjor, da man nesten var nødt til å ha skilt for å kunne kjøre på bane.. For meg så har jeg problemer å komme til/fra treff uten skilt, og etter det jeg har skjønt så liker ikke BT misbruk av rødskilt heller? Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyttekassa Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 jeg og en på bt i drammen har i samarbeid sendt inn mine tüv papirer til de høye herrer i bt. Dette fordi min bil er så modifisert som det går med fult bur og alt. Går alt igjennom kan denne diskusjonen stenges. Ved innsendelse av disse papirene skal også 4 punktsbelter diskuteres på nytt i å med at tyskland og andre eu land har begynt og godkjenne dette. Bilen er forresten en 88 modell. Sondre Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Vognlisensen for drifting er nettopp det. En vognlisens for drifting. NBF godkjenner kun biler som skal kjøres i konkurranser underlagt forbundet. De driver ikke med gategodkjenning av biler.. Men det er vel mulig å få vognlisens på biler som har skilter hvis de skal brukes til racing? Og hvem "velger" om den skal brukes til racing eller ikke? Vil det si at det er umulig og kombinere "daily driver" og "weekend racer"? Har sett flere porscher når jeg har vert på billøp(nei ikke gatebil) som har hatt skilter og bur. Mvh Joachim Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 jeg og en på bt i drammen har i samarbeid sendt inn mine tüv papirer til de høye herrer i bt. Dette fordi min bil er så modifisert som det går med fult bur og alt. Går alt igjennom kan denne diskusjonen stenges. Ved innsendelse av disse papirene skal også 4 punktsbelter diskuteres på nytt i å med at tyskland og andre eu land har begynt og godkjenne dette. Bilen er forresten en 88 modell. Sondre 1) Får du dette igjennom får du nok mange nye venner i landet. :) 2) Når det gjelder 4pkt finnes det allerede DOT/E-merkede seler i salg. Disse kjennetegnes av en beltespenne til magebeltet mens skulderstroppene sitter på som bukseseler(plasseringen). Sikker på at det ikke er disse det er prat på? Selv ønsker jeg meg såkalte FIA-seler i gatebilen min. :) 3) FSR: Helt enig i det du sier, men jeg har som sagt riskokere fra søttitallet, og der er det ikke snakk om noen deformasjonssoner alá Volvo 240 anno 1975 og "andre biler av nyere dato". Har også en '72 Kadett B, og i den kjører jeg automatisk mer defensivt når jeg setter meg inn. (dvs max 90% av aktuell toppfart! :spermie: ) Hvis deformasjonssoner skal brukes som argument av de høye herrer, må/bør det gjøres et skille basert på ulykkesstatistikk fra Folksamlisten i Sverige. Japsene og visse europeere klarte ikke å lage brukbart sikre biler før langt utpå nittitallet. F.eks: En '98-03 Avensis er mindre sikker enn en '74-93 Volvo 240. :hide PS! FSR: Interessante tall du viser til angående NBF og vognlisenser. Har sett for meg at noen individer kjører/melder seg på til ett løp for så "forsvinne" etterpå. Men vognlisensen er vel kun gyldig for ett år av gangen? Uansett synd at folk (ser seg nødt til å) misbruke® systemet på denne måten. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyttekassa Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 selv om de er dot/e merket er de ikke (ennå) godkjente til bruk i bil så lenge ikke bilen er typegodkjent med dette (les: eks Ariel Atom) Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.