VOLVO 1983 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hei... Som Topic sier... Må man på Forstillings kontroll hvis man skifter Felger/dekk eks; Eiker E1 eller COMP. Mo...? MsRacing som sa det, Gidder ikke å krangle, så spør heller offentlig:) Ellers: Ta dere gjerne en titt innom Tråden min:) Og skriv Tilbakemeldinger for den saks skyld... På Forhånd Takk :D Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 er det ikke bare ved senkesett? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hvem drar liksom å tar 4-hjuls kontroll når man skifter til vinterhjul? :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Du forander da ikke noen hjulvinkler med og skifte felger, det du kan forandre er for eks. scrub radius hvis det blir annet innpress. Det er ikke justerbart. Når noe i hjulopphenget (forstillingen) skiftes bør det takes en forstillingskontroll. Sitat: Kingpin Offset/Scrub Radius: Is the distance from the center of the wheel contact face to the intersection point of the kingpin extension. The line through the center point of the spring strut support bearing and the control arm ball joint corresponds to the "kingpin". The scrub radius is influenced by camber, kingpin angle and wheel offset of the wheel rim. This is set at the factory and is not adjustable. Les og lær: http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/a/aa012201a.htm http://www.familycar.com/alignment.htm Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Som nevnt: Det blir jo som å bytte til vinterdekk... Har aldri måttet stikke på noen kontroll med det.. Gjorde jeg heller ikke når jeg fikk nye dekk på sommerfelgene mine.. Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hei igjen... Takker for alle foreløpige svar... Da hadde vel jeg rett da, og ikke MsRacing:) Jeg ville bare forsikre meg om det;) Noen flere som har fått litt merkelig bil ved kun senk bak? Min er helt merkelig, rævva kommer STEIKE FORT ut... Er bare Foreløpig... at min er det... Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Dess stivere, dess lettere går den ut.. Er ikke så mye demping lenger vettu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.