maxis Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 skal du absolutt ka k-jet så sleng på noe greier ifra b21et da. om resultatet gjør det verdt jobben er jeg usikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Kremt,ta en titt på grenrøret og turboen i samme slengen. Er ikke akkurat kjempegreier. Innsprøytninga er også shabby. ja...er det jeg sier, bruk penga å oppgrader 230et.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Haaallloo.. LMM som i Luft MENGDE måler.. Tror du ikke jeg vet hvordan k-jetn fungerer?? Hei. LMM som i luftmengemåler å LMM som i luftmassemåler. du finner verken noe av det på en k-jet.... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 du må flytte luftmengdemåleren fordi turboen må suge lufta igjennom den, ikke blåse.. Det kan også bli et problem med de korte rørene på dysene hvis du flytter lmm`en.. Heldig hvis du kommer over 160 hk med dette.. Mye arbeid får svært lite hk.. Hvilken model er motoren? tenkte ikke å bruke lmm dersom jeg monterer turboen på b23e'n... tenkte bare å montere filteret på turboen og kjøre trykkrøret inn på innsuget til den mekaniske innspruten.. hvis det funker slikt:partyon: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 kommer nok til å montere b23e'n slik den er originalt i 240n.. ettersom dette er en midlertidig motor.. motoren er forresten en b23e 82mod med k-kam, 405 topp, skal vist også være smidd veiv og sterke råder i motoren ++ også kommer det nok datasprut på b230et'n da jeg har overhallet den motoren med nye typen råder, stempel, oljepumpe, tetninger, lager, pakninger ++++ Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 tenkte ikke å bruke lmm dersom jeg monterer turboen på b23e'n... tenkte bare å montere filteret på turboen og kjøre trykkrøret inn på innsuget til den mekaniske innspruten.. hvis det funker slikt:partyon: Det er den "mekaniske innspruten" (som vi kaller får luftmengdemåler hær hvertfall, med tanke på det spjeldet som måler luftmengden..) som ikke tåler trykk.. Den vil da måle feil.. Edit... Jeg har prøvd dette.. Funka dårlig.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Det er den "mekaniske innspruten" (som vi kaller får luftmengdemåler hær hvertfall, med tanke på det spjeldet som måler luftmengden..) som ikke tåler trykk.. Den vil da måle feil.. Edit... Jeg har prøvd dette.. Funka dårlig.. oki... da skipper jeg den ideen:thumb Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Tore Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 du kan godt bruke b23en til turbo bygge, er orginalt med smidd veiv og m råder i den, er en ganske sterk motor sett i forhold til pris. har sjøl drat ut 360-390 hk av en helt orginal b23 bunndel. men med smidde lav komp stempel såklart. og der stoppet efekten pga rådene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.