Gå til innhold

Tråden om min E36 328i touring M-tech

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fordi jeg ville ha uten flagg? Jeg liker det bedre uten..

Hva så om bilen er 11 år gammel? Kjører fra den konetraktoren din allikevel ;)

 

Det tviler jeg egentlig sterkt på at den gjør :) En tung BMW med 6'er går ikke så jævla godt akkurat, uansett.. 120d'n går godt :)

 

11år gammel bil er vel ikke noe jeg ville ha fraktet ungen min rundt i, og følt var ansvarlig.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg egentlig sterkt på at den gjør :) En tung BMW med 6'er går ikke så jævla godt akkurat, uansett.. 120d'n går godt :)

 

11år gammel bil er vel ikke noe jeg ville ha fraktet ungen min rundt i, og følt var ansvarlig.

 

 

BMW 120d:

 

0-100km/t - 8,7

Toppfart 217km/t

 

BMW E36 328i touring

 

0-100km/t - 7,4 (manuell)

Toppfart 230km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 120d:

 

0-100km/t - 8,7

Toppfart 217km/t

 

BMW E36 328i touring

 

0-100km/t - 7,4 (manuell)

Toppfart 230km/t

 

Tall er Tall :)

 

Min BMW 325ia Cab er oppgitt til 8,6 og 229km/t, og enda den hadde åpent filter med skjold, grenrør, portet og planet topp, fjernet katalysator og 2,5" eksos.

 

Så da burde jeg vel vært raskere enn 120d'n? Men, det var jeg ikke, den dro fra etterhvert.. Gammel teknologi mot ny teknologi.. :)

 

120d'n kjørte fra en Audi S3 etc, så jeg trur ikke du skal se så mye på tall..

Ettersom den gjør 0-100 på 6,6sek og toppfarten er 243km/t, burde den vel vunnet?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

it's not the ride, its the rider... :thumbs

 

Henger meg på denne, har selv kjørt fra mye rart med langt større motor, men det er ikke for at bilen min er rask, det er rett og slett for at de jeg har kjørt mot stinker til å kjøre bil. Fordi om jeg en gang satt på plass en 200sx s13 med min toyota carina med 86 halvdaue sauer under panseret, vil jeg ikke på noen måte påstå at den gamle riskokeren min var raskere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen er i god stand, har det vel ikke så veldig mye å si om den er 11 år gammel

 

Mener du å påstå det at bilens sikkerhet ikke har utviklet seg på 11år? At en 3-serie fra 2007 ikke er bedre sikkerhetsmessig enn en E36?

 

I alt av tester har det vært habile sjåfører, og det har ikke vært noe "krevende" utfordringer på kjørefronten, så at sjåførene liksom er forskjellen, det går jeg ikke med på :)

 

Men, det ville jo isåfall blitt mellom kimo og DR_S, lurer på hvor jeg hadde satt pengene mine.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du å påstå det at bilens sikkerhet ikke har utviklet seg på 11år? At en 3-serie fra 2007 ikke er bedre sikkerhetsmessig enn en E36?

 

Jo selvfølgelig, men det var tross alt ikke det du skreiv i det forrige innlegget. Du skrev at det var det var utrygt å kjøre rundt i en 96 mod 328i, og det er det ikke. :hello:

 

11år gammel bil er vel ikke noe jeg ville ha fraktet ungen min rundt i, og følt var ansvarlig.

 

Men nok offtopic

[o] BMW E46 320cd Coupé

[x] BMW E36 328i Coupé[/url]

[x] BMW E34 520i/527i

 

Keep it clean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selvfølgelig, men det var tross alt ikke det du skreiv i det forrige innlegget. Du skrev at det var det var utrygt å kjøre rundt i en 96 mod 328i, og det er det ikke. :hello:

 

Men nok offtopic

 

Det har jeg aldri sagt?

Jeg sa det at jeg aldri hadde fraktet rundt ungene mine i en så gammel bil :)

 

Det er ikke offtopic, er det? Det er jo diskusjon rundt den aktuelle bilen.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere hvilke sikkerhetstiltak Dr_S tar angående sine barn ser jeg ingen vits i. Er heller ikke alle foreldre som har råd til ny bil. Hvis man stiller seg utenfor en barnehage klokken 8 om morgenen og ser en del av bilene foreldre leverer ungene sine i, finner man nok mange verre eksempler enn en E36 Touring. Å ha småbarn, forholdsvis ferskt huslån og kanskje studielån på toppen gir ikke rom til mye ekstra ;) Sier ikke at det er tilfellet her, men er mange som har det sånn. Dessuten var det ikke skumlere å kjøre ungene sine i E36 for 10 år siden enn det er nå.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 120d:

 

0-100km/t - 8,7

Toppfart 217km/t

 

Hvor henter du disse tallene fra? Det er forskjell på en 120i, og en 120d :)

 

"The higher-performance 163bhp BMW 120d achieves 49.6mpg yet is capable of a 7.9 second zero to 62mph time and a 137mph top speed."

 

Dessuten er det vel ikke fra 0-100 en dieselbil vil være kjappest, er det vel? Bilen drar godt uansett hastighet.

 

0-200km/t:

 

0-230km/t:

 

 

Poenget mitt er, finere med flagg på skiltet :usa:

-05 BMW 120d m-sport

The only 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri sagt?

Jeg sa det at jeg aldri hadde fraktet rundt ungene mine i en så gammel bil :)

 

Det er ikke offtopic, er det? Det er jo diskusjon rundt den aktuelle bilen.

 

....og følt det var ansvarlig.
Mao betyr jo det at du mener bilen er utrygg å frakte en unge med seg i.....

 

Men men, jeg ser ikke på en 96mod E36 i god stand som utrygg.. :crazysant:

[o] BMW E46 320cd Coupé

[x] BMW E36 328i Coupé[/url]

[x] BMW E34 520i/527i

 

Keep it clean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere hvilke sikkerhetstiltak Dr_S tar angående sine barn ser jeg ingen vits i. Er heller ikke alle foreldre som har råd til ny bil. Hvis man stiller seg utenfor en barnehage klokken 8 om morgenen og ser en del av bilene foreldre leverer ungene sine i, finner man nok mange verre eksempler enn en E36 Touring. Å ha småbarn, forholdsvis ferskt huslån og kanskje studielån på toppen gir ikke rom til mye ekstra ;) Sier ikke at det er tilfellet her, men er mange som har det sånn. Dessuten var det ikke skumlere å kjøre ungene sine i E36 for 10 år siden enn det er nå.

 

Jeg har ikke kritisert det, jeg har bare sagt at jeg selv ikke ville sett på det som ansvarlig.. Selvsagt har man forskjellige syn :)

 

Det undrer meg litt, om man er to personer med normal månedslønn, og har bolig og en unge, burde man vel klare å finansiere en ganske så grei bil? :)

Jeg er 23år, student og kjører taxi ved siden av, og finansierer både egen bolig og bil selv, og det er langt fra noe problem.

 

Jeg ville hvertfall ikke kjørt ungene mine rundt i en såpass gammel bil, og at det ikke var mer utrygt når bilen var ny, hvilket argument er det? Så siden det ikke var tryggere før, er det ikke noe vits å ha det tryggere nå?

 

Mao betyr jo det at du mener bilen er utrygg å frakte en unge med seg i.....

 

Men men, jeg ser ikke på en 96mod E36 i god stand som utrygg.. :crazysant:

 

Spørs jo veldig hva du måler det opp mot, men jeg ville nok valgt en nyere BMW med evt mindre motor i, enn en eldre med mer motor i, om jeg skulle ha en familiebil :) Nå er det ikke noe for meg enda, så jeg koser meg uten det problemet.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår